Ga naar inhoud

Subforums in het Dreambox forum of niet?

was deze waarschuwing terecht en dus conform de regels?  

10 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Harley4
Gewoon [7000] [7025] [800] enz als klikbare link naar zoekfunctie betreffende box boven in dit forum, en de rest zo laten.

Lijkt me ook niet zo verkeerd. Als de mogelijkheid bestaat om de filters wat uitgebreider te maken, hoeft het zoeken niet zo moeilijk te zijn.

• Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

tja,

hier kunnen we dan een tijdje doorgaan :-)

weet je wat, ik heb dit al eens aangehaald.

wil je geen subforums, plaats dan aub een how to of wiki.

want ik was beginner, en ik heb werkelijk op verschillende forums verschillende versies hoe het moet, geen enkele deftige die werkte of ze zijn geschreven door mensen die het al kinderspel vinden en dus voor een leek onmogelijk maakt om het te kunnen herhalen of juist te doen.

ik stem zeker voor zo'n ding.

ik wil gerust mijn ervaring eral bijzetten.

Zie mijn post mounten van een dm disk naar mce toe.

hoelang heeft die niet geduurd...veel te lang..das jammer.

dus ik heb nu ook mijn zegje gezegd hé :-) LOL

djee

Geplaatst:
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Dat maakt het zeker niet overzichtelijker.
Je moet dan als je net als ik 3 verschillende Dreamboxen hebt, zo'n beetje alle forums doorlezen. Ook heeft een moderator dan 6 x zo veel werk.
Dat gaat zeker niet gebeuren als er subforms komen, dus daar hoeven we het verder ook niet over te hebben.

Dan waarom uberhaupt een poll gaan starten?
Het doet me denken aan een bedrijfs instelling. Waarom veranderen, als het nu ook goed werkt...? Als we die stelling vast zouden houden, liepen we nu nog in berenvellen rond.

- Een indeling per dreambox type zou -naar mijn idee althans- alleen maar handiger werken voor beginners.
- Als er 6x zoveel werk van komt, dan kun je dit proces onder de loep nemen en vereenvoudigen. Er zijn immers meerdere fora die wel voor een dergelijke indeling hebben gekozen.
- De zoekmachine zou eventueel kunnen zoeken in meerdere subfora (aangevinkt naar wens)
Geplaatst:
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Dat klopt het ligt inderdaad aan jou. Als je zoekt zoals het hoort, is de zoekfunctie prima de luxe.

Ron

Begrijp deze response niet (welke overigens verwijtend overkomt)...
Geplaatst:
Origineel bericht van: Dreambox7025hgv
Als je pol plaatst moet je uitslag ook respecteren.

Dat was ook wel gebeurd als een overgrote meerderheid voor subfora had gekozen, maar dat is met twee derde niet het geval, simpel!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

ik heb "kweetniet" gestemd, omdat er zowel voor- als nadelen aan zitten om dit te doen. De meesten zijn hiervoor denk ik wel genoemd.

Sommige onderwerpen kunnen apparaat specifiek lijken, maar kunnen toch ook voor andere modellen de oplossing blijken, of je in ieder geval de goede richting insturen.

Ik ben dan ook tevreden dat het zo blijft, maar ik zou er ook vrede mee hebben als er sub-fora kwamen.

V.w.b. een wiki zou het mooi zijn als er een paar mensen met wat wiki-ervaring een aanzetje zouden kunnen maken. Ik weet niet precies hoe je zo'n systeem vult, maar weet wel dat het heel makkelijk zoekt en je er veel info op makkelijke manier in terug kunt vinden.

De zoekfuntie werkt volgens mij prima, alleen weet ik niet of het mogelijk is, wanneer de zoekterm in hey onderwerp staat, deze weer te geven zonder de antwoorden. Zo voorkom je dat je een hele lijst met items terugkrijgt die allemaal naar hetzelfde onderwerp wijzen.

Eigenlijk loopt alles dus prima zoals 't nu gaat smile

Groeten Maxzz

-------------

Vu Duo met Pli

1 Bisat schotel met 4xlnb en 1 Big Sat met 7xlnb

Geplaatst:

Ik heb NEE gestemd.

Nu is het duidelijk: 1 dreambox forum en in de onderwerpregel je type box aangeven.

Veel vragen zijn ook interessant of relevant voor DreamBox bezitters van net dat andere type.

Indien je sub-forums gaat toepassen krijgen we binnen een week behoefte aan extra subforums voor de diverse images etc. etc.

En het voorkomt een hoop werk voor de moderators die de "foutief" geplaatste berichten naar het juiste sub-forum moeten verplaatsen.

CU

Lambik

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Geplaatst:

Nee. de zoekfunctie werkt nu toch goed !ik zie het nut er niet van in subforums,

Geplaatst:

@Dreambox7025hgv,

Een poll ( opiniepeiling ) heeft doorgaans niet dezelfde consequenties als een stemming of referendum .
De uitslag van een opiniepeiling is niet bindend.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Geplaatst:
Origineel bericht van: sattaz

@Dreambox7025hgv,

Een poll ( opiniepeiling ) heeft doorgaans niet dezelfde consequenties als een stemming of referendum .
De uitslag van een opiniepeiling is niet bindend.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

En ook bij een stemming of referendum is het lang niet altijd zo dat als 51 procent ergens voor stemt het dan automatisch doorgaat.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Voor gestemd.

Kan me vinden in de argumentatie van de tegens, maar zie toch meer voor dan naadelen in splitsen van de fora.

Voor de mods zal het ongetwijfeld meer werk zijn, maar who cares smile

Voor de luie mensch (ik dus) is het gewoon gemakkelijker.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Gewoon 1 met linux ontvangers hoef ik nier elke keer te gaan bladeren hoe het met de hd ontvangers gaat

dreambox 500hd op een triax 110cm met rotor
dreambox 800-c dreambox800se-c dreambox500-s dreambox500-c