tritium Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 hallo dreamers, ik heb een dreambox 500 waar geen lnb spanning meer op staat, q72 is al vervangen, zonder succes. ik vermoed dat de de voeding (lnb voltage control) naar q70(basis) niet werkt om q72 te schakelen. ik ben dus op zoek naar schema's om dit verder uit te kunnen zoeken.
iemand Geplaatst: 17 september 2008 Geplaatst: 17 september 2008 kijk even in de sectie "rokende soldeerbout". Steve heeft het schema op z'n server gezet. http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1555793#Post1555793 gr. Erik
tritium Geplaatst: 17 september 2008 Auteur Geplaatst: 17 september 2008 daar kan ik niks vinden, waar staat die server dan?
mega gert Geplaatst: 17 september 2008 Geplaatst: 17 september 2008 probeer maar eens een nieuwe voeding.... waarschijnlijk is je voedingspanning telaag. komt vaker voor bij de 500.
tritium Geplaatst: 17 september 2008 Auteur Geplaatst: 17 september 2008 het ligt ook niet aan de voeding, probleem is inmiddels opgelost, ik meet 0 volt op de uitgang, ook 0 volt op de fet, zonder lnb. lnb er op en hij doet het weer, heel veel ??? boven mijn hoofd. mischien is zet de dream de spanning uit als hij niet belast wordt, maar daar heb ik nooit iemand over gehoord. ben nog wel steeds geinteresserd in schema's omdat ik meerdere dreamers heb in mn kenissenkring, en er sterft er wel eens een. dan kan ik de fout redeneren en mischien jullie ook helpen in de toekomst...
ziggy Geplaatst: 17 september 2008 Geplaatst: 17 september 2008 heb je hier wat aan. vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.
tritium Geplaatst: 18 september 2008 Auteur Geplaatst: 18 september 2008 hier heb ik wat aan, vele malen dank.
Frans B Geplaatst: 18 september 2008 Geplaatst: 18 september 2008 In de lnb voeding kunnen meerdere onderdelen stuk gaan. ten eerste q72, die kan je gewoon overbruggen, (source en drain), verder zit er een smd zekerin vlakbij. die gaat ook wel eens stuk. tevens gaat er wel eens een condendator stuk, ook in die buurt. System Administrator (niet van deze site)
tritium Geplaatst: 18 september 2008 Auteur Geplaatst: 18 september 2008 bedankt voor de info, maar de fet q72 is vervangen, en alles werkt weer, alleen, kan ik niet begrijpen dat er geen 12 volt te meten is zonder lnb, wel gewoon beeld, dus er zit iets raars in de schakeling, ook als de lnb power "off" moet zijn, staat er nog steeds de halve voedingsspaning op de gate, die dan toch de fet open stuurt???
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen