Ga naar inhoud


576p uitzendingen bij CanalDigitaal!


W3ird_N3rd

Aanbevolen berichten

Jaja, ik kon het zelf ook al niet geloven, maar ze zeggen het zelf!! grin.gif

 

48015.jpg

 

CDS heeft al eerder bewezen dat ze incapabel zijn als het op het instellen van encoders aankomt: de encryptiebit stond ooit bij alle zenders uit. De providernaam staat nog steeds niet bij alle zenders goed. Dan zeg ik nog niets over de 1,5mbit/s crashes die niet altijd even snel opgelost werden, die CDS zelfs vaak niet zelf leek te kunnen signaleren..

 

Nu is er weer wat nieuws, nog mooier dan het voorgaande. CanalDigitaal biedt 576p uitzendingen aan! Kaffeine (programma waarmee ik DVB kijk) doet dan ook braaf wat CDS 'm vraagt en weigert het deinterlace-filter te activeren. Waardoor ik dus constant met mice teeth naar Omroep Brabant kan kijken. Er zullen nog wel meer zenders bij CDS zijn die hier last van hebben, maar ik kijk lang niet alle zenders.

 

CDS ziet hier natuurlijk niets van op hun eigen goedgekeurde decoders die met SCART zijn aangesloten en niets anders dan 576i als output kennen. Op PC's en HDTV-ontvangers kan dit echter wel problemen opleveren.

 

Hopen dat CDS nog meeleest. Eigenlijk zouden ze me moeten betalen voor dit soort meldingen. cry

post-27974-1318259903,3847_thumb.jpg

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Wat ik veel ernstiger vind en wat gewoon strafbaar gesteld zou moeten worden is die belachelijk lage bitrate!

Inderdaad: gemiddeld nog geen 2mbit op deze zender. Pijnlijk gewoon (al is de inhoud van omroep Brabant ook pijnlijk, maar dat is een ander verhaal ;))

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die regionale omroepen zijn geheel gratis via de satelliet. Voor deze regionalen was satelliet zo wie zo al te duur zodat ze zelf (en niet CDS) de kosten gedrukt hebben door te kiezen voor deze minimale bandbreedte. Die regionalen zijn zeer geknepen, zo geknepen dat er op deze transponder 12 TV-kanalen passen met 11 keer Teletext en nogmaals 10 Radiokanalen... Een proptransponder dus(!)

 

En als je bovenstaande screendumps goed bekijkt dan kan zelfs een "blinde" zien dat het gewoon een interlaced beeld is en dat die aanduiding progressive onzin is en dus niet deugt. Let maar eens goed op het randje van die openslaande deur...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet ontevreden over de beeldkwaliteit van de regionalen, gisteren Nec-Dinamo op Omroep Gelderland en ik heb me absoluut niet gestoord aan de beeldkwaliteit of aan het formaat.

 

Bij ECV (en ook soms bij Sport1) ligt dat anders, vooral ECV2 is onder de maat.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Ik ben geen CanalDigitaal vertegenwoordiger. Ik ben wel anti-kabel.

2. Ik weet wel hoe interlaced werkt en eruit ziet. Dat screendumpie van hierboven is het klasieke voorbeeld. Het ene halve beeld is iets verschoven zodat je die karteltjes ziet. Een goede deinterlace op je PC instellen en je krijgt een beter beeld, wel uiteraard "waziger" maar geen kartels meer. Dit is dan ook het klasieke voorbeeld waarom in sommige gevallen 1080i slechter uit kan komen dan 720p en feitelijk 1080p echt beter is.

3. Ik weet dat CDS niet meer het beste beeld leverd en dat de kabel momenteel beter is. Maar wat wel waar is is dat CanalDigitaal nog altijd hetzelfde beeld levert in kwaliteit dan 2 jaar geleden - wat destijds het beste was. De bitrate is wel iets omlaag gegaan maar dat is opgeheven door het gebruiken van B-frames...

;-)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrijf ook niet dat je EEN vertegenwoordiger bent van CD.

Je ben alleen niet objectief en dat weet je slecht te verdoeseling met je prietpraat over 'techniek'.

De beeld kwaliteit is bedroevend en is zeer duidelijk bij het voetbal te zien.

Moet je het ook willen zien natuurlijk en niet alleen door je vooroordelen ten opzichte van andere platforms laten beïnvloeden.

Je kan daar met je prietpraat proberen een verdediging voor cd mee op te bouwen maar je mist de argumenten om je gelijk te halen omdat die er niet zijn. wink

 

Misschien kan het beeld beter (met de juiste mensen), maar veel kwaliteit winst zal er niet te halen zijn zonder de band breedte te verhogen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is nu eigenlijk het probleem van sommigen met die zogenaamd slechte beeldkwaliteit van CDS.

 

Er zijn toch alternatieven zat. Ga daar dan naar toe in plaats van continu daarover te zeuren.

 

Vergelijk trouwens ook eens de prijs van de zogezegde betere satproviders in Europa met wat je voor CDS betaald. Daarbij elke eurocent die meer wordt gevraagd door CDS, is dan weer voor sommigen er ook blijkbaar nog één te veel.

 

Het mag niets kosten en er mogen maar vier kanalen op één transponder. Als je denkt daarmee winst te draaien, wacht dan niet om zelf de concurrentie met CDS aan te gaan en start zelf op als provider.

 

Veel succes daarmee.

 

Greets

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...