Ga naar inhoud


576p uitzendingen bij CanalDigitaal!


W3ird_N3rd

Aanbevolen berichten


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het gaat toch helemaal niet over vergelijken.

 

Jij vindt de beeldkwaliteit van CDS bedroevend slecht. Als dat volgens jou zo is, waarom verander je dan niet van provider en neem je DVB-C of DVB-t of via een omweg een buitenlands abo bij een zogenaamd betere satprovider.

 

Als morgen jou koffie niet meer goed smaakt, ga je dan verder die koffie drinken en dagen - maanden aan een stuk overal lopen zeuren dat hij slecht is in plaats van een ander merk te kopen ?

 

Trouwens - voor je daarover nog schrijft - ik ben - ondanks mijn beperkte horizon op DVB-gebied- evenmin een vertegenwoordiger van CDS of TVV en wil best gezond kritisch zijn over die providers, maar er is een verschil tussen gezond kritisch zijn en continu CDS afkraken om welke reden ook.

 

Greets

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een geneuzel,zo te zien hebben jullie het Analoog tijdperk niet mee gemaakt(of vergeten),daar hoorde je niks over als er zwarte streepjes en witte spikkels op het beeld had.

En met een handje vol zenders was het al snel uit met de pret.

Met al die nieuwe normen blijf je aan het instellen en wat betreft 1080i of p geeft niet altijd een beter beeld,wazig en onduidelijk,dus niet SCHERP.

En kom nu niet aan van het licht aan je scart/HDMI kabel want dat een grrrrroooooote €€€€€€€€€ kwestie,verkooppraat v/d winkels.

Kijk ik naar Anaal+ dan is het ook janken met de kwakkeliteit,dat is niet anders.

Het mag ook niks kosten,en dan krijg je zoiets.

Het testbeeld v/h Rem-Eiland was nog mooier dan nu al de zenders bij mekaar laugh

Volgens mij de de huidige TV's beter dan de norm waarin het sat-signaal word aangeboden.

Het Zij Zo. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beeldkwaliteit van CDS mag je gerust matig noemen, dat komt steeds meer tot uiting nu gebruikers grotere schermen hebben. Digitenne is nog minder maar dat is dan ook een low cost platform, digitale kabel is vaak beter.

 

"Dan neem je toch een ander", ja, dat kan wel maar daar zit je dan met je investering.

 

Dat de kwaliteit van CDS minder is zal ongetwijfeld met geld te maken hebben, dan moeten ze maar iets meer doorberekenen, alle waar voor zijn geld maar er worden ook dommigheden uitgehaald getuige deze topic start en het b-frame verhaal.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Speciaal voor jou, ik heb DVB-C, DVB-T en DVB-S en kan gewoon vergelijken.

Geld teveel...??? Waarom neem je dan niet alleen de kabel???

Met 30 cm voor het scherm zie je duidelijk het verschil tussen de 8 Mbit/sec van de kabel en de 3.5 Mbit/sec bij de CDS... maar op de normale afstand van 3 meter is dat echt praktisch niet meer te zien (ik zeg hier niet dat het verschil niet te zien is(!))... Zeker als je bij je TV alle verbeteraars uitschakeld.

Want let op die verbeteraars die verzieken bij CDS nog eens extra het beeld. Bovendien als je TV 2 jaar of ouder is dan is die upscaler van je HD-ready scherm ook vaak belabberd en wordt het CDS beeld in verhouding nog extra slecht gemaakt door artifact versterking in de upscaler - wat bij een 8 Mbit/sec signaaltje gewoon simpelweg beter gaat...

Nog iets, je TV waar zowel DVB-T, DVB-C en DVB-S op aangesloten zit... kan die wel op alle drie de scarts RGB aan?

Ik heb hier tot voor kort CDS kunnen vergelijken met DVB-C (Ziggo) en om nu te zeggen dat je in de schaal van 1 op 10 CDS een 3 geeft (lees belabberd) en de kabel een 10....? Dan denk ik dat als je de kabel een 10 geeft, je bij CDS nog altijd een 7 en een half kunt geven en Digitenne een 6. En voor alle duidelijkheid, de analoge kabel een 5.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, blijkbaar geld teveel .....

 

Enfin, jij hebt jouw mening over CDS, ik de mijne en zoals hier reeds gezegd, gans die discussie pro en contra is een hoop oninteressant geneuzel, maar blijkbaar is CDS voor sommigen zo'n obsessie dat ze om de zoveel tijd er ten allen koste negatief over moeten schrijven.

 

Greets

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Die 'o zo goeie' encoders mag je ook gerust een miskoop noemen.

Die encoders zijn (afgezien van de crashes in het verleden) prima, maar CDS is niet capabel genoeg om ze correct in te stellen.

En over offtopic gesproken: ik zie bijna alleen maar reacties over de bitrate/beeldkwaliteit. Daar had ik het helemaal niet over (maar start gerust een eigen topic). Zelfs al zou Omroep Brabant met 8mbit/s uitgezonden worden, als CDS blijft doen alsof het progressive is blijven die overduidelijke mice teeth uit het plaatje aanwezig op computers en HDTV-ontvangers.

Dus Johan, in dit geval heeft Littlesat gewoon gelijk. Bekijk http://100fps.com/ maar eens om te zien wat interlacing precies is.

En ja, natuurlijk kan de bitrate beter, maar daar klaag ik niet eens over. Daar zijn kosten aan verbonden en of CDS en de regionalen wel of geen geld hebben is discutabel. De encoders gewoon goed instellen is echter geen geldkwestie, nouja, afgezien van de vereiste om personeel aan te nemen dat hiertoe in staat is.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks geld teveel,maar een hobby mag iets kosten.....

Ik wilde wel eens weten of de CDS predikers wel gelijk hebben over de kwaliteit die CDS zou leveren.

Iets beoordelen wat je zelf niet kan ervaren kan geen juist beeld geven.

Nu kan ik zeggen dat ze zich zelf door gebrek aan vergelijking daarmee beduivelen en anderen daardoor ook.

 

Overigens 576p uitzenden bij CanalD gaat wel degelijk over kwaliteit dus je commentaar is volkomen ongegrond.

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Met 30 cm voor het scherm zie je duidelijk het verschil tussen de 8 Mbit/sec van de kabel en de 3.5 Mbit/sec bij de CDS... maar op de normale afstand van 3 meter is dat echt praktisch niet meer te zien (ik zeg hier niet dat het verschil niet te zien is(!))... Zeker als je bij je TV alle verbeteraars uitschakeld.


Dan moet je echt naar de opticien shocked


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Overigens 576p uitzenden bij CanalD gaat wel degelijk over kwaliteit dus je commentaar is volkomen ongegrond.

Ik heb het alleen over het verkeerd staan van de interlaced/progressive instelling bij CDS. Dat heeft niets met de bitrate te maken, bij 8 megabit per seconde zou dit probleem nog net zo hard spelen.

Ik zat er al aan te denken de bitrate weg te blurren/croppen maar ging er vanuit dat dat hier niet nodig zou zijn. Blijkbaar had ik het mis. De bitrate had je ook op linowsat kunnen zien, da's geen nieuws.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...