Ga naar inhoud


576p uitzendingen bij CanalDigitaal!


W3ird_N3rd

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
De bitrate had je ook op linowsat kunnen zien, da's geen nieuws.


En dit is niet het nieuws forum, dus posten maar laugh

Dus ik had dit in het nieuwsforum moeten zetten voor ontopic reacties?

Ik heb een nieuw topic gemaakt waar iedereen over de bitrate verder kan keuvelen: Stelling: "De bitrate bij CDS is veel te laag."

Ik vind het niet erg dat men het op dit forum over de bitrate heeft, maar dit hoeft niet in topics te pas en te onpas opgehaald te worden. Dit topic had helemaal niets met de bitrate te maken (en ik heb het gestart dus ik zou het toch moeten weten) maar met een foute instelling in de encoders (en laat de inkopper dat de lage bitrate ook een foute instelling zou zijn maar achterwege). Ik ga dan echt niet zeuren over een enkele offtopic post, zo'n zeikerd ben ik ook weer niet. Maar vanaf reply nummer 1 gaat het zo goed als alleen maar over de bitrate omdat die toevallig ook op de screenshot staat. De bitrate die al lang en breed bekend is, waar al veel discussies over zijn geweest, en het punt dat ik poog aan te kaarten raakt compleet ondergesneeuwd.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Johan45
Kwaliteit is nu eenmaal afhankelijk van verschillend zaken die meespelen.

Dit topic gaat dan ook niet over kwaliteit. Dit topic gaat over een fout in de encoderinstellingen. Daar ging de startpost iig over..

Ik wil geen privé-discussie, ik wou een discussie over de foute instelling. B.v. horen van andere mensen dat ze met een ontvanger van merk X ook last van mice teeth hebben, en op welke andere zenders ze dit nog meer ervaren. En dat er misschien ook andere providers zijn waar deze instelling niet goedstaat. Om maar wat te noemen. Dat hoopte ik. Blijkbaar niet goed mogelijk.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: Johan45
Kwaliteit is nu eenmaal afhankelijk van verschillend zaken die meespelen.

Dit topic gaat dan ook niet over kwaliteit. Dit topic gaat over een fout in de encoderinstellingen. Daar ging de startpost iig over..

Ik wil geen privé-discussie, ik wou een discussie over de foute instelling. B.v. horen van andere mensen dat ze met een ontvanger van merk X ook last van mice teeth hebben, en op welke andere zenders ze dit nog meer ervaren. En dat er misschien ook andere providers zijn waar deze instelling niet goedstaat. Om maar wat te noemen. Dat hoopte ik. Blijkbaar niet goed mogelijk.


Je heb gelijk, CDS heeft een Porsche tot hun beschikking maar rijden er 30 km per uur mee op het fietspad en niemand in de auto die op het idee komt het eens op de Duiste Autobahn te gaan proberen.

Bijzonder ergerlijk! De techneuten bij CDS van dezelfde low quality als de marketing mensen!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Ik ga dan echt niet zeuren over een enkele offtopic post,
zo'n zeikerd ben ik ook weer niet.
Maar vanaf reply nummer 1 gaat het zo goed als alleen maar over de bitrate
omdat die toevallig ook op de screenshot staat.
Het punt dat ik poog aan te kaarten raakt compleet ondergesneeuwd.



@W3ird_N3rd,

Ik ben het met je eens dat de meeste reacties helaas offtopic zijn.
Dat vind ik jammer temeer daar je een onderwerp (interlaced versus non interlaced)
hebt aangekaart dat op dit board, en zeker in dit specifieke forum,
nog niet of nauwelijks is besproken.

Het zal me trouwens benieuwen hoe lang het zal duren aleer CDS de boel gaat aanpassen.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: sattaz
Het zal me trouwens benieuwen hoe lang het zal duren aleer CDS de boel gaat aanpassen.



Weet iemand, of Canaldigitaal de technische infrastructuur levert voor de regionale sat-uitzendingen?

Klagen we wel aan het juiste loket?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS regelt het inderdaad voor de regionalen, maar het geknijp ligt niet aan CDS, dat ligt aan wat er door de regionalen betaald wordt.

 

De erste regionale omroep (L1) die al langer op satelliet zat had (op de vroegere feed op 23.5 na) ook altijd al een geknepen bandbreedte van tussen de 2 en 2.5 Mbit/sec.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, in dat geval...

De helpdesc uitleggen, dat de encoder verkeerd geconfigureerd is zal er wel in resulteren, dat je als antwoord krijgt, dat je je scartkabel moet vervangen...

 

Of misschien leest er toch iemand mee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Tja, in dat geval...
De helpdesc uitleggen, dat de encoder verkeerd geconfigureerd is zal er wel in resulteren, dat je als antwoord krijgt, dat je je scartkabel moet vervangen...

Of misschien leest er toch iemand mee.

Ze kunnen wel meelezen, maar dat zal het probleem niet oplossen. De lokale omroepen zullen gewoon met meer geld over de balk moeten komen om een extra transponder te huren en dat gaat niet gebeuren. Daar kan CDS niets aan doen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

[offtopic]

 

Origineel bericht van: Littlesat
De erste regionale omroep (L1) die al langer op satelliet zat had (op de vroegere feed op 23.5 na) ook altijd al een geknepen bandbreedte van tussen de 2 en 2.5 Mbit/sec.

 

@Littlesat,

 

Volgens mij heeft L1mburg TV destijds via Astra 19.2 Oost op 12552 V

toch echt een constante bitrate gehad van 2685 kbps.

 

Zie ook L1imburg TV en Raceworld TV ook op 12552 (Astra 19.2° Oost Digitaal) cool

 

[/offtopic]

 

Zoals eerder geschreven is dit eigenlijk geen topic over bitrate.

Het actuele topic over bitrate is hier te vinden cool

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's een interessante ontdekking. Snap nu ook waarom sommige uitzendingen die wel degelijk "progressive" zijn en ook het bewuste vlaggetje in de MPEG stream meekrijgen, er alsnog extra de-interlaced eruit zien op een hoop platte schermen.

 

Kom er nu erachter dat een sommige DVB ontvangers de WSS uit de eigen uitgang niet conform aan de MPEG stream aanpast, behalve dan het 4:3 of 16:9 formaat.

(de Dreambox is er één van met die "bug" - notitie voor de image-makers!!) In WSS is er ook voor interlaced/progressive/mixed mode een bitje aanwezig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

[offtopic]

 

Origineel bericht van: Littlesat
Als je dat draadje verder leest dan lees je dat het later op Astra-1 is teruggedrongen tot rond de 1900 Kbit/sec... Op 23.5 Oost heeft enige tijd de feed gezeten die was en bleef rond de 1700 Kbit/sec.

 

 

@Littlesat,

 

Je reageert op Powerbooky maar ik vermoed dat jouw reactie eigenlijk voor mij bestemd is.

 

Als je dat draadje nog iets verder leest zie je dat het toch echt 2685 kbps is gebleven.

 

De feed van L1mburg TV op 23,5 Oost zat op 12641 H - 2220 SR - 7/8 FEC.

Dit was een SCPC transponder.

Oftewel Single Channel Per Carrier transponder.

SCPC is het tegenovergestelde van MCPC, Multiple Channel Per Carrier.

Bij MCPC wordt een geknepen bitrate vaak toegepast voor de ene zender

waardoor een andere zender (tijdelijk) een hogere bitrate krijgt.

Bij een SCPC transponder zoals de feed van L1mburg TV heeft knijpen

van de bitrate geen zin omdat er geen andere zenders zijn die

(tijdelijk) een hogere bitrate nodig hebben.

 

Op die feed van L1mburg TV op 23,5 Oost werd het videosignaal

met een vaste bitrate van 2685 kbps uitgezonden.

Daarnaast nog het geluidsspoor van 128 kbps behorende bij het videosignaal

en apart daarvan ook nog een geluidsspoor van 128 kbps voor L1mburg Radio

plus nog een teletekstsignaal en naar ik aanneem nog wat datasignalen.

 

Tel je alles bij elkaar op dan kom je op naar schatting ongeveer 3000 kbps.

Dit komt overeen met de bitrate behorende bij een SR (Symbolrate)

van 2220 en een FEC (Forward Error Correction) van 7/8.

 

[/offtopic]

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...