Ga naar inhoud


draaibare schotel niet mogelijk op 5020?


joker55

Aanbevolen berichten

Goeiendag!

 

Weer een vraag, waar ik niets over lees hier, of ik lees er overheen, dat kan ook.

Ik heb van iemand een DiSecq motor gekregen, met een schotel en 1 LNB erop, die nog wel werkt.

Die wil ik nu aansluiten op mijn echostar 5020.

Maar, kan ik dan wel de optie [opnemen van 1 kanaal, kijken naar een ander?] Bijv, ik neem RTL4 op, en ga kijken naar een ander kanaal op hotbird. Waar luistert die draaibare naar? En moet ik dan de beide tuners doorlussen? Kan ik wel mijn bestaande schotels met LNB's op ASTRA 1, 2, 3 en hotbird aangesloten laten op tuner 2 en hoe stel ik dat dan in? Of de draaibare op tuner 2? Maar de optie opnemen met SBS6, en veronica, en NED1, en dan zappen naar de overige satellieten, gaat ook niet?

[boel vragen, he?]

 

Anders de draaibare op de humax, en mijn bestaande 4 LNB's met 2 switches op de beide tuners, laten zoals die is?

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Twin tuners zijn niet voor draaibare schotels.

 

Ben daar niet zo van overtuigd...

 

Ik heb een Arion 9300 PVR,

Tuner 1: op vaste schotel met Diseq keuze tussen Astra/Hotbird.

Tuner 2: op draaibare schotel.

Astra/Hotbird kan ontvangen worden met beide schotels...

 

Je moet wel systeminstellingen op T1/T2 zetten, je moet dan ook 2 maal de kanalen inlezen, 1 maal voor Tuner 1, 1 maal voor tuner 2 en je kan hierbij kiezen tussen vast (met of zonder diseq) of motor. De laatst gekozen tuner word gebruikt als "default", maar de andere kan ook gebruikt worden.

Het veranderen van sat duurt wel iets langer als je de motor aanspreekt... (wachten tot je antenne goed staat!)

 

In de IRD (settingslijst) is de transponderlijst en de kanalenlijst gemeenschappelijk, maar de LNB settings en de LNB namen zijn volledig opgesplitst. Bij een Arion 9300 / 9400 kan dit dus volledig onafhankelijk gebruikt worden. De 5020 heeft een identieke structuur, dus dit moet eigenlijk ook kunnen met de 5020...

 

Als je op deze manier werkt moet je wel twee aparte antennekabels hebben.

 

Als je beide tuners wilt gebruiken op dezelfde schotel moet je in systeeminstellingen lus kiezen, en doorlussen op de aansluitingen. Ik vermoed dat je dan bij de antenne instellingen enkel tuner1 zult krijgen. De LNB settings voor tuner2 worden dan overgenomen van tuner1.

 

En wat het opnemen beteft, waarom zou je niet kunnen opnemen en kijken tegelijk als je twee verschillende tuners hebt?

 

Je kan wel beperkingen hebben als je de kaart van TVV of CD gebruikt, ik dacht dat je niet op dezelfde transponder mocht staan. In dat geval kan je de opname niet starten... dacht ik toch.

 

Als de 5020 toch zou verschillen, dan kan er misschien een 5020-owner iets laten weten.

 

Groetjes Eddy

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...