Ga naar inhoud

[all]Wat is of doet een Swapfile?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voegt extra werkgeheugen toe aan je box, is vooral nodig als je veel plugins gebruikt die ook nogal wat geheugen gebruiken.

Swap kan op HD (niet aan te raden), CF of USB.

Vergelijk het maar met de windows swapfile.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Ik zou het alleen andersom adviseren, op CF of USB stick niet aan te raden want die gaan vroegtijdig overlijden door al het gemier.

Een harddisk kan daar veel beter tegen. Ach, dan draait hij wel altijd als de box aan staat, maar dat boeit niet echt voor zo'n ding.

Normaal gesproken is een swapfile helemaal niet nodig, en zolang je geen geheugen problemen ondervindt moet je er dus niet aan beginnen ook.

Geplaatst:

Het ligt er aan welke box je gebruikt. Als de box voldoende werk geheugen heeft hoeft het niet. Overigens een usb stick kost tegenwoordig niet veel meer. Veel usb sticks hebben een garantietermijn van 3 jaar. Als je box steeds vastloopt zou ik gewoon een swapfile gebruiken.

Geplaatst:

Andersom? Nou met de huidige prijzen voor USB.......

Afgezien daarvan mijn 7000 draait permanent vanaf CF, al jaren en is 24 uur in bedrijf door o.a. mail plugin.

Misschien is het verstandig te adviseren; gebruik je box zonder swap totdat je vastlopers krijgt door geheugen gebrek.

Van mijn swap wordt maar een paar Mb gebruikt, maar heb ondanks vele plugins zelden of nooit vastlopers.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"

Geplaatst:

Maar kan ik de var dan bijvoorbeeld naar de swapfile verplaatsen.Of wordt alles wat er dan bijvoorbeeld aan plugins emu,s etc bij wordt gezet automatisch naar de swap file geschreven.

Wat ik wil is de var zo laag mogelijk houden.

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Geplaatst:

nee dat kan niet.

Swapfile is net als windows virtual memmory.

Deze ruimte wordt gebruikt als werkgeheugen, indien het conventionele geheugen vol is. Het is dus geen extra schijf waarom je zomaar data kan zetten.

Indien je var te vol is. Kun je twee dingen doen.

1: een usb stick / cf disk gebruiken om de var op te zetten. (harde schijf kan ook wel, maar zou ik niet aanraden)

2: andere zaken uit de var gooien die je niet echt nodig hebt.

je kunt tevens met een usb stick ed. een multiboot creeren, hetgeen ook weer extra voordelen heeft.

Geplaatst:

USB en CF zijn altijd groter dan wat je aan swap nodig hebt, gewoon je VAR op een van beide zetten.

Zelf een 1 Gb CF, met iets van 15 images, vrijwel alle plugins en nog altijd een VAR die maar niet boven de 50% vulling komt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen