Ga naar inhoud


[ALL] ir-verlenger die werkt met dreambox


jaapvdpol

Aanbevolen berichten

albertmol, kan je een foto maken zonder de plakband die aan de DM800 vasthangt.

Zo kan ik zien in welke richting en welke afstand je de oogje(s) geplaatst hebt.

Op je foto is dit niet echt duidelijk.

 

greetz

 

kozmoz

Vu+ Uno 4k SE, Mut@nt HD2400, triax multi rail met 4 inverto black premium LNB's, 1.1m triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

wow, ik had gedacht dat de marmitek pro8 meteen zou werken.

Om voor 100 euro een oplossing met plakband te maken, zit je niet op te wachten. Kunnen we dat gat in het dm800 kastje niet groter maken (binnenin). misschien pikt ie zo meer op...

DM7000S/DM500S - Multytenne Twin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jaapvdpol
wow, ik had gedacht dat de marmitek pro8 meteen zou werken.
Om voor 100 euro een oplossing met plakband te maken, zit je niet op te wachten. Kunnen we dat gat in het dm800 kastje niet groter maken (binnenin). misschien pikt ie zo meer op...


Ik heb het ook geprobeerd met de kast van de DM800 er hellemaal af. En dit werkt ook niet. Mijn conclusie is dat het niet aan de kast licht.

DM800, VU Solo2 en VU Solo 4K

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kozmoz
albertmol, kan je een foto maken zonder de plakband die aan de DM800 vasthangt.
Zo kan ik zien in welke richting en welke afstand je de oogje(s) geplaatst hebt.
Op je foto is dit niet echt duidelijk.

greetz

kozmoz


De plakband laat ik zitten, was even rommelen voordat ik hem goed had zitten. Ik heb er even een oogje naast gehouden voor de foto hoe die ongeveer zit.
Maar voor de goede orde, dit is natuurlijk niet DE manier he! Je gaat ook niet een aquarium dichtplakken met plakband. Of een poes laten slapen op je dreambox wink

post-23294-1318259937,869_thumb.jpg

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze week de philips SBC-LI510 IR verlenger aangekregen en deze werkt goed tot redelijk op de DM800.

Je moet wel zien dat de ontvanger maximum 30cm van de DM800 afstaat, anders neemt de werking zienderogen af.

De meegeleverde oogjes die je kan aansluiten op de ontvanger werken niet of nauwelijks op mijn dm800

Ik ben nu aan het experimenteren met een oog van een ander merk aan te sluiten op de philips ontvanger.

De resultaten hiervan lees je hier binnenkort.

 

kozmoz

 

Vu+ Uno 4k SE, Mut@nt HD2400, triax multi rail met 4 inverto black premium LNB's, 1.1m triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ook Marmitec powermid.

Werkt zeer goed. Zender staat naast mijn dreambox, zodat de stralen door weerkaatsing op de muur rechtover (ongeveer 4 meter) naar de dreambox gaan.

Dreambox 7025+ is VU+DUO geworden, Wave Frontier T90, Best 10X1 switch

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier een 7025 met een logitech 895 een ir verloop op de 7025 geplakt

de 895 via internet ingesteld op de 7025 en

door het hele huis onder en boven kan ik de 7025 bedienen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Het is inmiddels duidelijk dat de 800 helemaal niet of nauwelijks functioneert met de Marmitek powermid XL. Blijkbaar ook niet met dat alternatieve setje van dezelfde fabrikant. frown

 

Ik werk al jaren met de powermid XL en tot heden heft dat altijd goed gewerkt. Met de Philips video extender die ik op de slaapkamer altijd gebruikte, werkt de 800 ook al niet. Ik hoopte in dat geval alleen het IR deel te gebruiken, maar helaas.

 

Vandaag er achter gekomen dat ik de AB haast IN de IR receiver moet stoppen en de leds van de IR transmittor exact op de 800 moet plakken zoals een andere poster ook al had gedaan. Op een afstand > 1 meter werkt het al niet meer.

 

Mij lijkt het tijd dat de distributeur van DMM dit eens zou mogen aankaarten bij DMM.

 

Ik blijf ik afwachting van een goede en betaalbare oplossing zonder de box open de hoeven maken.

 

Greetz

 

John

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier al jaren 2 Marmiteks powermids RE10E en ST539 ; werken m.i. met elke ontvanger (tot nu toe)ook met een 800HD

geen enkel probleem.

Ed

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier de megavideo 55 hier zit IR-led en IR ontvanger bij, heb de HDMI op de pana plasma zitten en de megavideo 55 op de scartuitgang voor signaal over het CAI signaal. alles draait als een zonnetje ook de IR-led en ontvanger, nog geen probleem mee gehad en kwaliteit is ook prima.

 

Het enigste wat ik wel heb gedaan is de IR-led aan de achterkant (met dubbelzijdige tape) geplakt van de print waar de IR ontvanger van de DM op zit, hierdoor krijg ik veel betere ontvangst.

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satje07
Heb hier al jaren 2 Marmiteks powermids RE10E en ST539 ; werken m.i. met elke ontvanger (tot nu toe)ook met een 800HD
geen enkel probleem.
Ed

En wat is het verschil tussen de powermid XL PM10e en de door jou genoemde. Ik kon die in de gauwigheid niet vinden.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn uit begin 90er jaren heb ook een ST549 hier en die werkt niet! samen met de Re(ceiver)10E

dus je moet wel een gepaard setje hebben en niet de een hier en de andere daar aanschaffen

kans dat het niet werkt dan is groot.

 

Origineel bericht van: John van Dreumel
Origineel bericht van: Satje07
Heb hier al jaren 2 Marmiteks powermids RE10E en ST539 ; werken m.i. met elke ontvanger (tot nu toe)ook met een 800HD

geen enkel probleem.

Ed

En wat is het verschil tussen de powermid XL PM10e en de door jou genoemde. Ik kon die in de gauwigheid niet vinden.

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb na een DM500 en 600 nu een DM800 die ineens niet meer werkt met mijn IR verlenger. Na dit forum en dit bericht Link te hebben gelezen ben ik het gaan zoeken in de aansturing van de infrarood led's die op de verlenger (HQ IR-EGGS3)zijn aangesloten. Toen ik de ontvanger openmaakten zag ik daar een pot metertje zitten Door de afstandbediening naar het plafond te richten en voorzichtig een kant op te draaien reageerde de box op een gegeven moment. Ontvanger weer dicht geschroefd en vervolgens werkt het als de beste. Kan zijn dat de led's nu overbelast worden (geen zin om dit na te meten)maar het werkt tot op heden prima.

Misschien dat het voor sommige van jullie de moeite waard is om eens te proberen. Suc6

Een foutje is nog een negen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast humax10129

Zijn er al mensen die dit hebben geprobeert met een DM8000?

Zijn hier dezelfde problemen van toepassing als bij de DM800.

 

Ik zou de DM8000 (als ik hem ooit nog krijg) graag combineren met de IR Control Pro8.

 

Aangezien ik beide nog niet in huis heb, hoor ik graag jullie ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...