Ga naar inhoud

Schokkerig beeld op externe hd

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mede knutselaars,

Op de interne HD is het beeld (vob files) goed en niet schokkerig, op de externe HD is dezelfde VOB file erg schokkerig en niet om aan te zien, ik heb uiteraard al veel gelezen in de topics en ook in CIFS (mount manager) bij extra aangepost rsive en w size, dit het ik telkens met stappen van 1024 gedaan t/m 16324 maar geen zichtbaar resultaat.

De externe HD in bekabeld aangesloten op een NSLU2 die rechtstreeks aan dezelfde router hangt als de dreambox. mounten gaat goed, alles perfect maar schokkend beeld en trage benadering externe HD.

Iemand een zetje in de goede richtening.

Geplaatst:

Dit is overigens enkel bij VOB files op de externe HD en niet bij TS. files.

op interne HD: VOB + MPG + TS goed en niet schokkerig

op externe HD: MPG + TS goed en niet schokkerig

op externe HD: VOB erg schokkerig

Geplaatst:

Aanvulling:

Op interne HD alles oke

op externe HD draaien sommige VOB files wel goed, voornamelijk degene zonder AC3 geluid, hierdoor begin ik te vermoeden dat het meer te maken zal hebben met de samenstelling van de fil;es als met het type of instellen van de share, ik heb wel in vorige topics gelezen dat als deze files omgezet worden in een ander formaat het wellicht zou kunnen helpen, maar dat is weer onhandig als ik deze later zou willen branden in DVD formaat.

Iemand een sugestie??

Geplaatst:

aila,

de stream aan data die je van de NSLU2 haalt tijdens afspelen van de VOB is inderdaad extreem hoog,

alsmede dat je dm 800 heel wat data moet verwerken als er ook nog een AC3 signaal ingesteld is

1) de usb 2.0 aansluiting kan bij bepaalde bitstreams net te weinig buffer alsook performance hebben

2) test ook eens de vob bij "niet ac3" instelling van audio.

mbt de VOB zal ik dat eens testen op mijn NASsie.

cheers

We Still Grow

Gard Du Nord

Geplaatst:

DM800? Dit ging toch over een DM7020?

Ik heb zelf ook een NAS (DNS-323) aan mijn DM7020 gemount,

met soortgelijke issues. Schokkerig beeld op files met een

hoge bitrate. Ik heb alle NFS and CIFS settings geprobeerd zonder veel geluk. Volgende stap om ook de router er tussenuit

te halen?

Ik heb overigens gezien dat de transfer rate tijdens afspelen

veel lager is dan tijdens een "copy" vanaf de NAS?

Ook hier is alle hulp welkom.

Uno 4K + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Geplaatst:

Ik ben eruit, Vob viles met AC3 audio streamer schokkerig, deze files omgezet naar mpg met AC audio en nu geen enkel probleem meer, enkel wel lastig om ze om te moeten zetten of vob files zonder AC3 indeling, dat werkt ook redelijk goed.

En inderdaag d

ging hier over een DM 7020 en geen DM 800

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen