Ga naar inhoud


signaalsterkte


uffelte

Aanbevolen berichten

mijn echostar 5020 werkte met een draaibare opstelling perfekt.

Ben nu overgestapt op een vaste opstelling (visiosat met 4 lnb's

alps voor 3 astra's en hotbird).Voordeel:snelle schakeling en bij opnemen vrije programma keuze. Heb goed beeld en geluid maar de signaalsterkte van de buitenste lnb's is sterk teruggelopen.

BBC van 88 naar 67, hotbird van 90 naar 79.Ik vrees snelle beelduitval bij nat weer. Volgens mijn dealer, die mij altijd uitstekend helpt, zijn dit normale waarden. Is hier inderdaad niets aan te doen?

Bij voorbaat dank voor bericht. groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

@uffelte, ik zou het even aankijken en slecht weer afwachten.

 

Wanneer de eventuele frequente beelduitval je dan gaat storen, zal je aan een grotere schotel moeten, bijvoorbeeld de visio bigsat of een wavefrontier.

 

Maar nogmaals, kijk het gewoon een tijdje aan of het zo goed gaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi uffelte

 

Je dealer heeft helemaal gelijk. Dit zijn prima waarden. Heb je gemeten aan de lnb zijde of aan ontvanger zijde?

 

Overigens is signaal sterkte een, maar nog belangrijker de kwaliteit van je signaal. Hoewel het een aan het ander gekoppeld is is toch je BER het belangrijkste. Kun je dit meten?

 

Om aantegeven wat het advies is als je profie te werk gaat.

 

Signaal aan lnb min. 70 db max 80 db. C/N min. 10 db kruispolarisatie 20 db. BER aan de lnb min 1e-5 maar liever 1e-8 of beter.

 

Aan de ontvanger kant

 

min 47 db maar advies is 52db, max 72db. C/N minimaal 9 db. De BER 1e-3 of beter.

 

Je ziet dat dus de sterkte die je nu meet bij jouw wel snor zit.

 

Succes,

 

JH

 

 

 

 

 

Uitgeschoteld door de verhuizing......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...