Ga naar inhoud

Geen signaal meer

Gast pissinginthewind

Aanbevolen berichten

Gast pissinginthewind
Geplaatst:

Het volgende is het geval:

Sinds afgelopen maandag heb ik ineens geen signaal meer op mijn Dreambox 600 (terwijl ik zondag nog gewoon TV heb kunnen kijken). Aan de configuratie is niets veranderd.

Ik draai de laatste versie van PLI (Jewel) met een Visiosat Bi-satellite G3C (dus astra 1, 2 en 3).

Voor alle satellieten geeft hij een schommelende signaalsterkte aan van rond de (snr) 64% (overigens geeft de dreambox zelfs voor satellieten die ik niet kan ontvangen deze signaalsterkte).

Wat heb ik geprobeerd:

- opnieuw de PLI firmware geflashed.

- een van de LNB's rechtstreeks aangesloten op dreambox (zonder disecq switch ertussen) en met een nieuwe kabel.

Ik dacht dat de schotel misschien van zijn plek is geraakt door de wind maar er is met de hand geen beweging in te krijgen. De schotel lijkt mij dus niet te zijn verplaatst.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Gast pissinginthewind
Geplaatst:

Ik heb de voeding nagekeken. Aan de buitenkant ziet hij er nog goed uit. Geen bult zoals op de foto's in het andere topic is te zien.

Kan het dan nog steeds zo zijn dat de voeding inwendig wel defect is?

Gast pissinginthewind
Geplaatst:

De ingebouwde hardeschijf doet het trouwens ook niet meer.

Geplaatst:

Heb je niet even een andere voeding in de kast liggen waarmee je de DM600 kan testen? Wel even op de voltage letten.

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Geplaatst:

vorige week ook hetzelfde probleem gehad .......al een andere tuner erin gehad, nog geen signaal.En de HDD werkte ook niet meer

Uiteindelijk de box opnieuw geflashed en tata weer signaal.

Dus eerst even opnieuw flashen.

Succes

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:

moet er wel bijvermelden dat ik de originele dream software erin gezet had.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Gast pissinginthewind
Geplaatst:

Ik heb de Pli firmware al opnieuw geflashed maar dit had geen effect. Ik denk dat het toch aan de voedingsadapter ligt. Het duurt ook een stuk langer tot de dreambox is opgestart. Als ik de adapter aansluit dimt het groene lampje op de adapter. Het rode lampje op de dreambox brand ook niet 100%. Deze flikkert een beetje.

Ik ga zo even langs mijn satellietzaak in groningen. Ik hoop dat ze de adapter meteen kunnen omruilen.

Gast pissinginthewind
Geplaatst:

Voeding is vervangen en alles werkt weer perfect. Bedankt voor jullie hulp!

Gast pissinginthewind
Geplaatst:

Vandaag weer hetzelfde probleem. Weer geen signaal en niet functionerende harde schijf. Deze voeding is dus ook niet goed.

Iemand een suggestie voor een andere voeding? Als ik een nieuwe voeding aanschaf moet deze dan hetzelfde voltage en ampere hebben als de originele (12v 3amp)? Of is het beter om een iets zwaardere te nemen?

Geplaatst:

allereerst zou ik de nieuwe die nu ook stuk blijkt retour brengen naar die satboer

(immers heb je garantie op je aankoop)

ERG vervelend meneer de satboer mad

ik denk niet dat een zwaardere nodig is / misschien een andere met betere componenten erin

dat is gegarandeerd niet makkelijk om te vinden en zeker niet met jasje en kasje alsook juiste stekkers.

maar de dm 600 bij mijn broer (en ook die heeft hem gevaarlijk warm in een kast liggen) doet het nog steeds prima.

dus op hoop van zegen ruilen bij de satboer...

en misschien als zijspoor een andere zoeken.

chiao

Kronenburg Park

Frank Boeijen Groep

Gast pissinginthewind
Geplaatst:

Ik heb 'gelukkig' niet betaald voor de adapter. Het was een bekend probleem dus hij heeft ze zo omgeruild.

Ik heb niet veel vertrouwen meer in de originele adapters dus ik ga maar opzoek naar een goede universele adapter.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen