Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

héél simpel heren ....

bijgesloten zip bestand bevat smb.conf

kopieer dit bestand naar de directory waar het hoort, weet niet precies welke daar ik niet thuis ben, ik denk dat het in /etc/ is. Vervang het bestand dat daar is en klaar is kees.

Zo simpel om de smartreader te laten functioneren

p.s. ik gebruik Schaedelmeister (scvs-image-dm800-20080913110213) in flash om zeker te zijn dat het werkt. Je kopieert dit bestand naar elke image (flash/stick) dat je installeert. Hier werkt het perfect met Schaedelmeister in flash en Nabilo op stick.

aastu

vergat het bijna : installeer bijgevoegd cccam.cfg ook

CCcam.zip

smb.zip

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Geplaatst:

werk nu met new-enigma 2.2 , vind echter geen smb.conf

bedoel je dat dit ook werkt met smargo ?

2 x dm800hd + 1 x dm8000

3 x vuduo + 1 x vuduo2

1 x coolstream

1 x nas 2413

Geplaatst:

smb.conf is een onderdeel van samba om windows network shares te maken op je dreambox.

Maar waarom je shares moet maken om je smartcardreader te doen werken weet ik nie.

Geplaatst:

smb.conf heeft helemaal NIETS met de smartcardreader te maken, maar is inderdaad de config file van samba.

Installeer ook deze cccam.cfg niet want die lijkt nergens naar.

je hoeft in je eigen cccam.cfg alleen deze regel toe te voegen voor de smartreader:

SERIAL READER : /dev/usb/tts/0 smartreader+

Ron

Geplaatst:
Origineel bericht van: Toxic[Q
]smb.conf heeft helemaal NIETS met de smartcardreader te maken, maar is inderdaad de config file van samba.
Installeer ook deze cccam.cfg niet want die lijkt nergens naar.
je hoeft in je eigen cccam.cfg alleen deze regel toe te voegen voor de smartreader:

SERIAL READER : /dev/usb/tts/0 smartreader+

Ron

wel, dat had ik voordien geprobeerd ja, aanpassen in de cccam.cfg maar de smargo werkte niet.

Met de 2 bestanden die ik gepost hebt, werkt het WEL!!!
Zonder dit samba bestand werkt het alweer niet.

Zo zie je maar.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Geplaatst:

men kan natuurlijk niet in je image en setup kijken vanuit de leeszetel van een van de mede forum leden, die jou bestanden en beweringen zien

maar we hebben toch wel een basis kennis (tenminste velen onder ons) waarbij niet enkel empirisch ondervonden werkende methoden als oplossing kunnen worden geadviseerd, maar analytische kennis en ervaring opgedaan door lezen en begrijpen.

een samba configuratie heeft geen REET met een werkende smartcard van doen.

als je die smb.cfg wederom door opgedane empirische kennis delete en je externe cardreader functioneert niet meer heb je een verdraaid lastige nieuwe wereldschokkende techniek gevonden waar verschillende cardservers elkaar beïnvloeden

een op de dreambox en een op de PC.

maar je geeft geen enkele handreiking aan ons lezers een dergelijk (mogelijk vernieuwende) kijk op de zaak te verkrijgen.

stel je PC staat UIT heb je dan nog een werkende cardreader? :D

chiao

Maria

Sinne Eeg, Jacob Christofferson

Geplaatst:

we zijn hier om mekaar te helpen dacht ik, niet om naar mekaar te snabben omdat sommigen onder ons mindere goden zijn op gebied van techniek.

Ik wilde anderen helpen op de manier dat ik geholpen werd d.m.v. het ontvangen van deze 2 bestanden en het HEEFT mij geholpen, ik heb 3 weken aan een stuk getracht om de smargo aan de praat te krijgen, zonder succes. Deze jongen heeft mij geholpen en ik dacht andere mensen er ook mee te helpen.

Chagrijnigheid hoeft voor mij niet, zelfs al ben ik een mindere god op gebied van techniek. Kleineer de mensen niet die het goed menen. Méér heb en hoef ik er niet over te zeggen.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Geplaatst:

Citaat:
Chagrijnigheid hoeft voor mij niet

oei oei oei, toch even m'n medelid, skippy1770, van dit behulpzame forum proberen op te beuren

dat gebeurd me nu altijd dat iemand me verdenkt van chagrijnig te zijn

>>als<< ik een beetje door blijf boren, naar wat er dan precies aan de hand is of hoe het (de methode) in jouw geval werkt

ik stel me zo voor dat jij dan even doorzet en ons lezers (met wat extra gegevens) uitlegt dat de door jou gevonden methode een goede methode is die anderen kunnen repliceren (nabootsen)

dan pas, als anderen het kunnen nabootsen en het werkt, heb je inderdaad "mekaar" geholpen.

dus maak niet de vergissing dat je bijdrage door mij als onzin wordt afgedaan, maak het enkel inzichtelijk waarom het dan werkt.

vaak is een tekstuele uitdaging in zo'n reactie die je krijgt op je bericht wel degelijk de helpende handreiking om dat topic dat je aansnijdt te verhelderen

je moet echter niet weglopen als men je oplossing "héél simpel heren" in twijfel trekt.

hopelijk geef je ons dan t.z.t. de oplossing waarom het op jou manier werkt!

chiao

Maria

Sinne Eeg, Jacob Christofferson

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen