Ga naar inhoud


[All] Dreamboxen op zelfde locaties laten opnemen


Rytec

Aanbevolen berichten

In m'n DM7025+ heb ik de HDD zitten waarop de opgenomen bestanden staan.

Nu neem ik met de DM500 ook programma's op naar die DM7025+ maar die komen in de map movie terecht als subfolder.

In de DM500 staat als folder /var/mnt/hdd/movie, maar eigenlijk staat die movie er teveel achter.

Is het mogelijk dit ergens aan te passen? Of moet er een bijkomende mount gemaakt worden naar de DM7025+ met een andere omschrijving als client dir?

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


of de opneem locatie aanpassen van de7025 of je mount aanpassen

 

in de database staat hoe je een mount maakt:

http://oud.4all.tv/forums/faq/index.php?ToDo=browse&catId=12

 

onderwerp:

http://oud.4all.tv/forums/faq/index.php?ToDo=view&questId=221&catId=22

 

Dreambox 7000 AMBER - Diseq Motor SuperJack MG_120 - UNI.SINGLE NF 0.3db LO 9.75/10.6 GHz - PLI JELLY - schotel: TRIAX 110 CM / TRIAX 70 CM draaibaar - 20 GB 5400 RMP - "Doe mij die maar.."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mounten zelf is geen probleem (meer) voor mij. Maar het moet toch mogelijk zijn dat ik een mount kan maken zodanig dat ie geen directory "movie" op de harddisk gaat maken?

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

elke, verwijziging in een mount commando waar een symlink of /hdd (mnt/hdd of /media/hdd) wordt aangeroepen als local dir, die DUS de in het image vastgelegde default mountpoint betreft, MET RW schrijfrechten heeft welzeker vooraf een mapje <movie> nodig opdat die mount commando's goed verlopen

 

(Pli kent weer een uitzondering, en die zal daF2000 en of Pli teammembers beter kunnen uitleggen)

 

als je meerdere mounts wilt aanmaken, kan dat, echter enkel 1 (in de meeste images) kan die opnames van beeld/geluid per default mountpoint met een submap movie

 

de oude images (2003) maakten zelf die map movie aan, die nieuwe images moeten bij een mount reeds zo'n map movie aantreffen

 

kijk gewoon eens op je dreambox, via DCC/ftp en dubbelklik /mnt of /media

daar staan alle in het image voorgedefinieerde links

 

chiao

 

 

 

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hele flauwe oplossing die meteen werkt op de 7025 (de 500 hoef je niet aan te passen):

 

verwijder de extra movie map (opnames een mapje terugzetten), bijvoorbeeld:

Code:
cd /hdd/moviemv movie/* .rmdir movie

 

Daarna maak je een movie link in de movie map die gewoon terugwijst. Iedereen die dan een filetje in /hdd/movie/movie probeert te zetten, zet hem eigenlijk in de /hdd/movie, en andersom zie je dan ook alle films in de map die te diep staat.

 

Code:
ln -s /hdd/movie /hdd/movie/movie

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...