Ga naar inhoud


Geen ontvangst op sats voorbij 15west


jacksparrow

Aanbevolen berichten

Reeds 1,5 jaar heb ik (met veel plezier) een SG2100 rotor van Moteck aan mijn 78CM Triax wok hangen. Nu heb ik al sinds het begin moeite met het ontvangen van de satellieten voorbij 15west (NSS7, Hispasat, etc.). De schotel staat naar mijn weten prima uitgericht, ik kan alle sats vanaf de Astra2 (verder oost gaat niet gezien mijn buitenmuur) t/m de Telstar 12 perfect ontvangen. Iemand een idee?

 

Bedankt alvast

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites


speling op je motor? en anders even opnieuw uitrichten..

 

ik zelf moest ook dus even met een zachte hamer een klap tegen mijn motor geven omdat die t toch voor elkaar had gekregen om een op de muurbeugel te schuiven :|

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet hem eens op de meest westelijke die nog goed gaat. Duw dan eens tegen de boven- of onderkant van de schotel en kijk of het signaal sterker wordt. Als het dan beter wordt staat de schotel niet 100% uitgericht. Bij o.a. Maxdigital heb ik een handleiding gezet hoe je hem dan verbetert, weet niet of ik hier een link mag plaatsen zonder een ban te krijgen.

Laat even weten dan stuur ik een pm.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reeds 1,5 jaar heb ik (met veel plezier) een SG2100 rotor van Moteck aan mijn 78CM Triax wok hangen. Nu heb ik al sinds het begin moeite met het ontvangen van de satellieten voorbij 15west (NSS7, Hispasat, etc.).

--------------------------------------------------------------

Waarschijnlijk is je schotel niet goed uitgericht. En volgd dus niet de juiste baan. Mede omdat je zelf aangeeft, dat je vanaf het begin moeite met de ontvangst hebt.

 

hobby Gr. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

vraagje heb je hem op het middelpunt 0° uitgericht op sirius 5°oost

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bedankt mensen! Paar dagen geleden het dak opgeklommen met een Horizon HSDM meter, na een half uurtje rommelen en uitrichten heb ik prima signaal op bijvoorbeeld de NSS7 en Hispasat. Ik heb zelfs op sommige transponders redelijk signaal op de Amos.

 

Bedankt!

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...