Ga naar inhoud


[TF 7700 HSCI] Nieuwe firmware TF-HSCE 7.00.98


garp44

Aanbevolen berichten

Voor de liefhebbers :

 

TF heeft weer een firmware update voor de 7700HSCI op de site staan.

 

Op het Duitse TF forum zijn de reacties niet direct daverend enthousiast, maar in elk geval is het een goede zaak dat er redelijk snel een update gekomen is.

 

Maar even rustig bekijken hoe deze versie in de praktijk loopt.

 

groeten

 

Ruud

 

VU+ Solo2 met VTI 5.1.0 - NanoXX 9500HD - Topfield TF7700HSCI - 78cm Philips schotel draaibaar van 68.5E-45W

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat zijn de aanpassingen t.o.v. de vorige versie ?

 

Ga je de nieuwe firmware binnenkort testen ?

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb hem een uurtje of 2 terug gedownload en op de topfield gezet (zonder reset).

voor zover ik tot nu toe kan waarnemen:

geen lipsyncproblemen meer, ook niet op HD zenders (via optische kabel op versterker aangesloten en via hdmi naar tv), had ik nog wel last van op de .84 versie.

Opnemen doe ik nog niet zo vaak, maar net even stukje discovery HD opgenomen, geen problemen gezien.

geen geluiduitval of beeld freezes (ook niet bij .84 versie, wel bij .93 versie).

zapsnelheid verbeterd (sneller)

 

tot nu toe stabiele versie, ik houd het in de gaten (voor waar ik hem voor gebruik, tv kijken en af en toe wat opnemen)

 

Als ik nog wat moet testen, zeggen jullie het maar.

 

elcapaan

 

Topfield TF7700HSCI (PVR Ready) + Iomega Desktop HD 360GB | TechnoTrend budget S2-3200 (Vista PC) | DVBViewer | Toshiba 42X3000P | Epson EH-TW2900 | Denon AVR-2807 | Denon DVD-1930 | Harmony 895 |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de versie er gisteren meteen op gezet en verder de hele avond gewoon gebruikt.

Net als met de .93 versie is me hierbij niet veel bijzonders opgevallen, maar ik moet nog wel de opname functie flink op de pijnbank leggen.

 

Het ultieme testmoment komt Vrijdagnacht bij BBC Four :

de .93 versie crasht gewoon iedere week opnieuw bij het opnemen van 'The Avengers'....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VU+ Solo2 met VTI 5.1.0 - NanoXX 9500HD - Topfield TF7700HSCI - 78cm Philips schotel draaibaar van 68.5E-45W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: elcapaan

Als ik nog wat moet testen, zeggen jullie het maar.

elcapaan

Nou :D probeer eens erg veel opnames in te plannen en dan te bekijken, dat was met .93 een ramp, afspelen en zomaar stoppen, niet aangaan bij een opname of hij zag de usb disk niet...

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

-Alte Aufnahmen (84er) werden abgespielt

-Dateinavigation ist schneller

-Umschaltzeiten subjektiv schneller

-Aufnahmen funktionieren

-Timeshift geht auch (permanenter Timeshift ausgeschaltet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je tijdens een opname de HDD inhoud

opvraagt zie je nu een balkje in beeld met

info.

 

De eerste 'beeldspetter' kwam net ook al weer

voorbij (net als de .93) maar die schijnen niet

op de opnamen zelf zichtbaar te zijn.

 

Mijn eerste opname start nu tenminste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beeldkwaliteit gaat van heel goed tot allerbelabbertst slecht.

Zat gisteren een HD zending te kijken. Af en toe ging het beeld

helemaal stilstaan. Ook blokpatronen, spetteren van het beeld en tikken van het geluid. Bij de HD uitzending waren de beelden in vol zonlicht prima, maar zodra er een nachtopname kwam kon je duidelijke de blokjes van de MPG compressie zien.

De artfacten zitten, anders dan sommige op duitse fora beweren,

ook in de opnames !

 

Ik snap niet hoe een firma als Topfield voor de zoveelste

keer de zaak niet onder controle heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tzrider
Beeldkwaliteit gaat van heel goed tot allerbelabbertst slecht.
Zat gisteren een HD zending te kijken. Af en toe ging het beeld
helemaal stilstaan. Ook blokpatronen, spetteren van het beeld en tikken van het geluid. Bij de HD uitzending waren de beelden in vol zonlicht prima, maar zodra er een nachtopname kwam kon je duidelijke de blokjes van de MPG compressie zien.
De artfacten zitten, anders dan sommige op duitse fora beweren,
ook in de opnames !

Ik snap niet hoe een firma als Topfield voor de zoveelste
keer de zaak niet onder controle heeft.


Volgens mij kun je dit alleen beoordelen als je het tegelijkertijd op een andere tv vergelijkt met behulp van een andere ontvanger. Je kunt absoluut niet zomaar zeggen dat de Topfield dit slecht doet zonder referentie!!

Je moet niet vergeten dat nachtopnamen veel ruis bevatten (al bij de bron). Dit zal in principe een hele hoge bitrate veroorzaken, er veranderd immers heel veel in beeld, dat door de encoder weer gecompenseerd zal worden. Je krijgt dan als resultaat gauw blokvorming. Elke ontvanger zal dit dus laten zien.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Volgens mij kun je dit alleen beoordelen als je het tegelijkertijd op een andere tv vergelijkt met behulp van een andere ontvanger. Je kunt absoluut niet zomaar zeggen dat de Topfield dit slecht doet zonder referentie!!


Dat kan ik wel omdat als ik terug ga naar de .84 versie
al dit gedonder afgelopen is. En dat ga ik dus ook voor
een tweede keer (.93 was de eerste keer) doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...