Ga naar inhoud


[DM600/DM500] Streamen van DM600 hdd naar DM500


rob1981

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Boven heb ik een DM600 met een hdd staan, hierop worden programma's opgenomen, ik wil graag proberen deze te bekijken op de DM500 die beneden staat.

Heb het een en ander opgezocht, maar zie door de bomen het bos even niet meer.

Beide dreamboxen draaien op gemini. Kan iemand mij opweg helpen? Is er wellicht ergens een tutorial te vinden?

Bvd.

Dreambox PVR600 {gemini 4}

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de samba geinstalleerd op de DM600, dreambox is daarna gereboot. Nu is het ip adres van de dm600 192.168.1.3

Op de DM500 beneden ben ik daarna met de automount aan het experimenteren, deze krijg ik niet gekoppeld met de DM600.

Moet ik de DM600 na het installeren van de samba eerst nog configureren? Hier kan ik namelijk niets over terug vinden.

Dreambox PVR600 {gemini 4}

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat zie je via windows netwerk? Kortom kun je de DM600 benaderen via een windows pc?

 

geef anders eens je uitvoer van de /etc/smb.conf van je DM600

dat doe je door op de prompt van je DM600 het volgende commando in te typen:

 

cat /etc/smb.conf

of

cat /etc/samba/smb.conf

 

moet ongeveer de volgende uitvoer geven

 

[global]

load printers = no

guest account = root

log file = /tmp/smb.log

security = share

server string = DreamBOX network services

workgroup = [your workgroup]

netbios name = dm600pvr

 

[HDD]

comment = The harddisk

path = /hdd

read only = no

browseable = yes

public = yes

guest ok = yes

 

dan zou je via explorer\verkenner op een windows PC die in dezelfde workgroup zit met

\\dm600pvr\HDD de harde schijf moeten zien van de DB600. Als dit werkt dan moet de smbmount ook wel werken vanuit je DM500.

 

gr TheMenk

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu in mount manager op de dm500

Add

dan

description : dm600

Filesystem : 1 (CIFS)

Auto mount : aangevinkt

Client Directory : /hdd (of een andere lokale dir.)

server directory : HDD

ip : ip nummer van DM600

username : root

password : hetpaswoordvanjedm600

options: rsize=8192,wsize=8192

 

aangevinkte opties rechts :

noLock

Int

Soft

rw

 

mocht dit niet werken porbeer dan eens vanaf de prompt van je DM500 het volgende commando:

mount -tcifs -o user=root,password=hetpaswoordvanjedm600,nolock,rsize=8192,wsize=8192 //ipnummer dm600/HDD /hdd

 

Mocht het fout gaan dan krijgen we hopelijk een foutmelding.

 

Let op de case sensitive van de 'user', 'password' en map van je de dm600

 

suc6 TheMenk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@TheMenk,

 

Allereerst dank voor je uitgebreide uitleg...super...

 

Ik ben ermee aan gang gegaan, de dreambox vind ik inderdaad in de netwerkomgeving onder 'dreambox'.

 

Ik de samba.conf even benaderd met ftp en geedit met ultraedit.

Daar stonden deze configuratie's in:

 

Code:
[global]   load printers = no   guest account = root   log file = /tmp/smb.log   security = share   server string = DreamBOX network services   workgroup = Dream   netbios name = DreamBOX   client code page=850   character set=iso8859-1   case sensitive=yes   preserve case=yes   short preserve case=yes[Configuration]  comment = Configuration files - take care!  path = /var  read only = no  public = yes  guest ok = yes[Harddisk]  comment = The harddisk  path = /hdd  read only = no  public = yes  guest ok = yes

 

Hierna ben ik aan de gang gegaan met de mountmanager.

Gegevens ingevuld en heb het nog niet helemaal aan de gang, maar ben nu op het goede spoor door je gezet en weet zeker dat ik het nu moet gaan lukken.

Ik moet nog het een en ander aanpassen qua directories, en ik zal de DM600 ook een vast ip geven.

Bedankt voor je uitleg, gaat nu helemaal lukken!

Dreambox PVR600 {gemini 4}

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

TheMenk,

 

Toch nog even een vraagje.

Dmv jouw uitleg was het toendertijd gelukt. Nu heb ik de dm500 de laatste gemini geflashd. Nu ben ik vergeten te kijken voor het flashen welke instellingen in bij de mountmanager had ingesteld.

Ip van de DM600 met hdd is 192.168.1.3 (vast) de ts bestanden die opgenomen worden door de 600 worden geschreven in directorie ...media/hdd/movie/

 

Ik ben nu de hele avond al met de mountmanager aan de gang om het weer op gang te krijgen, maar krijg hem niet meer gekoppelt, misschien zie jij wat ik fout doe.

 

 

De samba.confg op de DM600 is:

Code:
[global]   load printers = no   guest account = root   log file = /tmp/smb.log   security = share   server string = DreamBOX network services   workgroup = Dream   netbios name = DreamBOX   client code page=850   character set=iso8859-1   case sensitive=yes   preserve case=yes   short preserve case=yes[Configuration]  comment = Configuration files - take care!  path = /var  read only = no  public = yes  guest ok = yes[Harddisk]  comment = The harddisk  path = /hdd  read only = no  public = yes  guest ok = yes

 

Wat ik ingesteld heb op de mount manager op de DM500:

1.jpg

en

2.jpg

 

en zo nog honderd pogingen. Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd. Ik krijg geen koppeling meer, maakt het uit welke client directorie je invult? Als ik een dir op de dm500 aanmaakt met de naam abc en deze invoer op de mountmanager moet dat toch ook gewoon werken?

Dreambox PVR600 {gemini 4}

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...