Ga naar inhoud


visuele verandering per browser


interpol

Aanbevolen berichten

ik heb ondertussen 90% van de fouten weten op te lossen zodat het in de meeste browsers goed overkomt. Alleen de tekst wil nog niet. Ik heb een stukje tekst geschreven (soort aanbeveling), met IE ziet het er gelikt uit maar met firefox komt het nogal houterig over.

 

Zijn er tekst typen die op allebei goed overkomen, want die heb ik nog niet gevonden.

 

groet,

john

Openbox sg9 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Frank67,

Je hebt gelijk, IE8 is nog beta. Neemt niet weg dat de meeste IE gebruikers doorgaans heel lang trouw blijven aan hun oude versies. Daarom moet je ook, zoals je zelf al aangeeft, ook altijd testen met de oude versies. Vergeet niet dat bijv. IE 6.5 al 8 jaar oud is. En dat is waar veel van de ellende vandaan komt.

 

Die statistics die je aanhaalt die kende ik al, behalve die van webreference. Maar bekijk ze eens allemaal kritisch en je ziet meteen wat ik hierboven al schreef, namelijk dat veel van de info die je vindt op het web wel juist geïnterpreteerd moet worden.

Kijk maar eens naar de verschillen in aandeel die de diverse bronnen geven. Als ik er van mag uitgaan dat de meesten die statistieken halen uit hun eigen page-counter/analyzer, dan is wel duidelijk dat het percentage FF-gebruikers op een site toeneemt naarmate de website zich meer techinisch richt op HTML-gerelateerde materie. Maar maak dus nooit de fout om te denken dat het cijfer van webreference het enig juiste is. Zelfs niet als het het enige cijfer is wat je kent.

 

@Con,

De kladblok is weliswaar de "hard way" maar om echt te leren waar je mee bezig bent wel de enig juiste weg. Dus ga zo door.

 

En wat het testen in verschillende browsers betreft, daarvoor zijn enkele goede sites. Ik gebruik zelf graag http://browsershots.org/

Gewoon de url opgeven die je wilt testen en de browsers aanvinken waarop je wilt testen en voila. Werkt helaas alleen voor 1 pagina en niet om een hele site door te testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con


Ik ben inmiddels 2 weken bezig met kladblok en dat bevalt me
voorlopig prima met het eenvoudige wat ik tot nu toe wil.
Ik houd het nu op HTML en CSS, voldoende om veel uurtjes
te puzzelen.

HG CC


Man, man, man dat is nog uit de oertijd. :D
Als je toch alles zelf wil intypen gebruik notepad++ of iets dergelijks, dan zie aan de hand van kleurtjes duidelijk wat je aan het doen bent.

Er bestaan een hoop plugins voor notepad++ die je het leven veel makkelijker maken.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: interpol
ik heb ondertussen 90% van de fouten weten op te lossen zodat het in de meeste browsers goed overkomt. Alleen de tekst wil nog niet. Ik heb een stukje tekst geschreven (soort aanbeveling), met IE ziet het er gelikt uit maar met firefox komt het nogal houterig over.

Zijn er tekst typen die op allebei goed overkomen, want die heb ik nog niet gevonden.

groet,
john


Welk font gebruik je dan?
En toon je het als tekst of als een plaatje met tekst?
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Frank67

 

Zo ziet de pagina eruit met de smiley in IE 6 (!!!!)

Een lekkere oude versie dus. Kweenie hoe ie eruit hoort te zien, maar ik vind em best redelijk toch ?

 

 

post-683-1318259954,8247_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij oogt het in IE en FF identiek hoor. Moet ook wel, want je gebruikt maar 2 fonts: Arial en Verdana en dat zijn allebei echt standaard fonts.

 

Heb je in IE of in FF misschien met de font-size zitten spelen? M.a.w. wordt de tekst bij jou wel even groot weergegeven in IE en FF?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Puch
ik werk met kladblok . . . Man, man, man dat is nog uit de oertijd . . .
Komt waarschijnlijk door mijn leeftijd (53)?

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duwgati
@Frank67,
En wat het testen in verschillende browsers betreft, daarvoor zijn enkele goede sites. Ik gebruik zelf graag http://browsershots.org/

Bedankt voor de handige link, zal ik voortaan zeker eens gebruiken!

Origineel bericht van: ozzo
@Frank67
Zo ziet de pagina eruit met de smiley in IE 6 (!!!!)
Een lekkere oude versie dus. Kweenie hoe ie eruit hoort te zien, maar ik vind em best redelijk toch ?

Zo hoort die er uit te zien ja, maar heb je wel op de Acid test geklikt? Maak daar maar eens een screenshot van wink

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Origineel bericht van: Puch
ik werk met kladblok . . . Man, man, man dat is nog uit de oertijd . . .
Komt waarschijnlijk door mijn leeftijd (53)?

HG CC


Ik gebruik een programma genaamd htmlkit en dit werkt echt wel goed ivm hulp bij code schrijven. Vele zaken kun je al automatisch instellen etc..

Ik beweer niet dat dit het beste is maar ik denk dat het goed kan helpen ipv de kladblok

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@ Frank67,

 

Leuke test... mar heb je ACID3 al geprobeerd wink

 

ben een dagelijkse FF3 gebruiker...maar FF3 die maakt deze test niet helemaal af helaas...

 

LINK -> ik blijf hier hangen op de 71/100

 

IE7 maakt er helemaal niets van (en IE8 heb ik nog niet)

Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MBa
@ Frank67,

Leuke test... mar heb je ACID3 al geprobeerd wink

ben een dagelijkse FF3 gebruiker...maar FF3 die maakt deze test niet helemaal af helaas...

LINK -> ik blijf hier hangen op de 71/100

IE7 maakt er helemaal niets van (en IE8 heb ik nog niet)

Klopt, die kende ik al. Dit is een test voor nog nieuwere webstandaarden. Er is nog geen browser die deze test 100% goed afmaakt.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...