Ga naar inhoud


Astra3 23.5 en het antenneconfiguratiemenu


mifi

Aanbevolen berichten

Hi

 

Een mooi woord voor scrable: antenneconfiguratiemenu.

 

Ik heb bij de instellingen voor de tuners geconfigureerd dat Astra3 op een switch is aangesloten. Geen probleem, werkt ook.

 

Het valt me op dat in het instellingenmenu rechtsboven in een grijs vlak een transponder staat vermeld voor Astra3, die kennelijk niet meer geldig is. De aanduidingen voor signaalsterkte en signaalkwaliteit kloppen daardoor niet. Er is wel degelijk een goed signaal op andere transponders, maar in dit menu geeft de Inverto wel een signaalsterkte, maar geen signaalkwaliteit aan.

 

Weet iemand of en hoe die default transponder is te wijzigen?

 

ciao

m

 

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites


volgens ik kon uitmaken van de handleiding geschreven door oa. invertist kan je dit wel veranderen maar telkens het menu afgesloten wordt wordt er teruggegaan naar de referentietp

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mifi

Weet iemand of en hoe die default transponder is te wijzigen?

De MMI van Inverta laat (nagenoeg) geen manipulaties toe van de satelliet-en transponderdatabase (over scrabble gesproken!). Ook via de PC-suite lukt dat niet.
Er is een handige, eenvoudige en practisch uitvoerbare oplossing: gebruik SetEditInverto :daarmee kan je alles naar wens aanpassen.
Je kunt ook via deze pagina een settingbestand binnenhalen waarin reeds e.e.a. is aangepast (die is intussen ook weer wat ouder, dus daarna nog even een scan uitvoeren).
Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad met seteditinverto gaat dit lekker.

 

gewoon op de tp gaan staan die je als ref tp wilt dan enter en dan kan je aanvinken ref tp.

 

 

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu je toch met SeteditInverto bezig bent...

 

Hoe doe je het om split screen te hebben; en in bovenste scherm je eerste lijst, én een blank scherm in je onderaan (tweede) scherm, zodat je een nieuwe scan in de tweede scherm kan inladen en enkel de zenders die je wil overladen naar eerste scherm... en zo een settinglijst maken van div sats...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar er is ook nog de gouwe ouwe truc (voor tijdelijk): stel de betreffende satelliet even op USALS-gemotoriseerd en ga naar de USALS-instellingenpagina (galgje!): nu kan je de transponder naar keuze instellen. Die keuze blijft echter niet bewaard, maar is wel handig om even een idee te geven of een bepaalde transponder goede ontvangst geeft (nodig omdat Inverta dat helaas niet standaard weergeeft, zoals de meeste ontvangers).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
Nu je toch met SeteditInverto bezig bent...

Hoe doe je het om split screen te hebben; en in bovenste scherm je eerste lijst, én een blank scherm in je onderaan (tweede) scherm, zodat je een nieuwe scan in de tweede scherm kan inladen en enkel de zenders die je wil overladen naar eerste scherm... en zo een settinglijst maken van div sats...

Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp, maar...:
je kunt Setedit een nieuw venster laten openen (bestand > nieuwe > zelfde type): als beide "exemplaren" gevuld zijn met de gewenste data, kan je aanvinken "laat niet bestaande zenders zien in...".
Bedoel je zoiets?
Er is inmiddels een nieuwe Nederlandse handleiding van te downloaden (was veel werk, dus hopelijk heb je er iets aan....).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...