Ga naar inhoud


Transfer snelheid Laptop ( Pc )


boeda

Aanbevolen berichten

Vraag ik had mijn Dm800 eerst via netwerkkabel aangesloten op de router ik haalde toen een snelheid van gemiddeld 3,5 mb.

Nu is mijn Pc weg en heb ik een Laptop draadloos, ik kom nu aan een snelheid van gemiddeld 1,5 is dit normaal of hoort dit het zelfde te zijn.

Ik werk overigens met Vista Home Preminum, dit stond ook op de PC.

Kun je de DM ook flashen met een laptop draadloos zonder problemen?

Momenteel alleen DVB-T stick

Link naar reactie
Delen op andere sites


boeda,

 

of het normaal is kan men niet zonder meer stellen

wel dat draadloos eventueel langzamer kan zijn

echter welke draadloos verbinding heb je niet aangegeven

54Mbit 80Mbit 300Mbit

 

de doorsnee bedrade LAN heeft 100Mbit (enkele hebben al 1000Mbit)

de dreambox heeft een 10/100Mbit interface

 

dus als je eerst 100 bedraad had en nu 54 is het logisch (normaal) dat je de helft zo snel transfereert.

 

chiao

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het dubbele dan wat ik had.

Snap het toch niet helemaal want op de Pc en laptop met een usb-stick gaat het ook maar met 1,5 mb en bij mijn zoon loopt het als een trein.

Zou dit misschien ergens een instelling in vista zijn of in de bios ik weet het niet.

Momenteel alleen DVB-T stick

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hoever staat je laptop van je router , hoeveel muren ertussen , niveau verschil ( bv router op gelijkvloers en laptop op verdieping ) , enz . Er zijn veel factoren die de snelheid beinvloeden draadloos .

 

Beste is een wireless N router en idem kaart voor de pc . Dit is de nieuwste standaard , met een groter bereik en ook veel sneller .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boeda
Hoi,laptop staat 5mtr van de router ontvangst 100%, gelijksvloers in de woonkamer.


Je draadloze snelheid hangt van meer factoren af.
zoals je beveiliging, gebruik je wpa/wpa2 werkt hij weer lanzamer dan als je wep 64/128 encryptie gebruikt, maarja beveiliging in je draadloos netwerk heb je zekers nodig :-), het beste is wpa/wpa2, wep64/128, is binnen een paar minuutjes gekraakt.

En probeer eens te spelen met full en half duplex mode van je netwerk kaart / router.

De beste oplossing is gewoon bedraad .


RGG

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rongogo
Je draadloze snelheid hangt van meer factoren af.
zoals je beveiliging, gebruik je wpa/wpa2 werkt hij weer lanzamer dan als je wep 64/128 encryptie gebruikt, maarja beveiliging in je draadloos netwerk heb je zekers nodig :-), het beste is wpa/wpa2, wep64/128, is binnen een paar minuutjes gekraakt.

Dat is misschien bij heel oude of heel goedkope kaartjes, maar encryptie zou door de hardware afgehandeld moeten worden (dus op volle snelheid).

Wat meer voor de hand ligt is dat je op een kanaal van de buurman zit. Bij mij in de buurt zitten er een stuk of 12 draadloze cellen, dus interferentie is onontkomelijk, vooral als je bedenkt dat bij 802.11b/g steeds overspraak over twee naburige kanalen is (d.w.z. als je kanaal 3 gebruikt, dan stoor je ook op kanaal 1,2,4 en 5).

Citaat:

De beste oplossing is gewoon bedraad .

Absoluut. Met 802.11g haal je bestens een derde van de geadverteerde snelheid, dus iets van 20 mbps. Heb je pech met slechte ontvangst of storing door buren, dan is het nog veel lager.

Als je per sé draadloos wilt, kan ik alleen maar adviseren 802.11n of 802.11a te gebruiken, deze kunnen in 5.4 Ghz band werken, je hebt daar veel meer ruimte, er zijn veel meer kanalen en bijna niemand gebruikt deze band.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...