Ga naar inhoud


Prijs sigaretten en shag fors omhoog.


kees hekstra

Aanbevolen berichten

Je hebt natuurlijk gelijk ,dat kan je niet stopzetten

 

Maar waar ligt de grens tussen plezier/genot en noodzakelijk.

 

Op vakantie gaan kan je luxe noemen maar ook als ik van de vakantie

terug kom kan ik op de zaak er weer goed er tegenaan.

 

Je kan ook zeggen als ik een probleem moet oplossen kan ik dat

beter als ik een cigaret in mijn hand heb.

 

Maarja over de vraag plezier/noodzaak kan je een hele lange discussie maken

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 233
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ben gestopt met roken maar geld besparen hierdoor kan ik niet echt zeggen.

 

Pakje shag kost hier nog steeds 1.50 en ik deed daar 4-5 dagen mee, nu eet ik meer dan 1.50 en zeker meer over die 4-5 dagen lol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949
Origineel bericht van: Rob út Fryslân
Zelfs nu na 13 maanden rookvrij betrap ik mezelf er nog steeds op dat er momenten zijn dat ik naar een peukie snak, dus het is nog een verleidelijke drug.

Ja ik ken dat gevoel ook want ik ben er nu ook 13 maanden vanaf.
Maar ik merk wel dat het nu steeds gemakkelijker word.


Ben vandaag 13 dagen geleden gestopt, en merk dat het idd steeds makkelijker wordt,
af en toe is het wel verleidelijk maar ik heb gewoon niks meer liggen dus kan het niet.

DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli.

Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb.

Selfsat + Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 10 jaar geleden ook gestopt ,ik was heel erg onrustig

opvliegerig en onuitstaanbaar voor velen.

 

Dat gevoel heb ik jaren gehad tot dat ik weer begonnen ben

met roken ,toen was ik meteen weer veel rustiger.

 

Maar ik ga toch weer stoppen ,hoop dat ik door de nicotine in

de E-peuk die bijwerkingen niet meer heb.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, natuurlijk heb je met de nicotine uit de e-sigaret geen afkick verschijnselen.

Dat komt namelijk omdat je dan helemaal niet aan het afkicken bent.

Dat is net zo iets als dat je wilt stoppen met drinken en voortaan inplaats van bier wijn gaat drinken.

 

Stoppen wil zeggen stoppen en als je het daar moelijk mee krijgt dan ga je iets doen wat gedachten daar van afleid.

Roken is voor het grootste gedeelte een geestelijke verslaving.

Op de momenten dat ik het moeilijk kreeg ben ik gaan trimmen.

Verder trots zijn op elk moment dat je niet rookt terwijl je dat anders wel zou hebben gedaan.

Vervangende middelen zorgen alleen maar dat je een lange lijdensweg hebt met minder kans op succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat
Nee, natuurlijk heb je met de nicotine uit de e-sigaret geen afkick verschijnselen.
Dat komt namelijk omdat je dan helemaal niet aan het afkicken bent.
Dat is net zo iets als dat je wilt stoppen met drinken en voortaan inplaats van bier wijn gaat drinken.

Stoppen wil zeggen stoppen en als je het daar moelijk mee krijgt dan ga je iets doen wat gedachten daar van afleid.
Roken is voor het grootste gedeelte een geestelijke verslaving.
Op de momenten dat ik het moeilijk kreeg ben ik gaan trimmen.
Verder trots zijn op elk moment dat je niet rookt terwijl je dat anders wel zou hebben gedaan.
Vervangende middelen zorgen alleen maar dat je een lange lijdensweg hebt met minder kans op succes.


Het is de gewoonte verslaving waar de meeste problemen mee hebben de lichamelijke verslaving ben je vrij snel van af maar de gewoonte om bij een biertje, na de koffie of na het eten te roken is het moeilijkste.

Mijn vervanging is pipas eten :D ( zonnebloem pitten ) en dat werk bij mij perfect, als een ander in mijn buurt een puik opsteekt dan eet ik wat pipas en heb eigenlijk geen moeite om van sigaretten af te blijven.

Niet meer gerookt sinds Mei/Juni, weet niet precies wanneer lol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hagar

Het is de gewoonte verslaving waar de meeste problemen mee hebben de lichamelijke verslaving ben je vrij snel van af maar de gewoonte om bij een biertje, na de koffie of na het eten te roken is het moeilijkste.


Ja dat klopt de gewoonte ,na het eten/drinken een lekkere peuk.
Sta je in de file ,vlug een peuk (stress erger).

Die E-peuk heeft ook patronen zonder nicotine maar je hebt
toch het idee dat je rookt.

Ik denk dat ik dadelijk thuis voorstel om de shag die we nog
hebben te gebruiken en dan niets meer kopen.

En de 50 euro die we ekstra overhouden kunnen we nogeens
ekstra uit gaan eten (zal niet veel meer worden als een frituur hi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor iemand die graag rookt erg moeilijk is om er abrupt mee op te houden.

 

Wat mij laatst opviel toen ik door het financial gedeelte van Frankfurt wandelde is dat er voor die wolkenkrabbers overal kleine groepjes mensen buiten voor de hoofdingangen staan te roken. Soms staan ze aan van die hoge "hang-tafels" te paffen.

In ieder geval wordt je links en rechts toch nog met rook geconfronteerd. Erg irretant.

Vooral als je bedenkt wat er aan werktijd verloren gaat door die rookpauzes. Vooral de ambtenaren zijn er erg goed in.

Op de terugweg naar mijn auto...een uur later...stonden er weer precies dezelfde mensen te paffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er gaat inderdaad tegenwoordig veel werktijd mee verloren.

Maar als een verslaafde geen peuk op kan steken voelt hij zich erg onhappy en presteerd ook niks.

 

Ben je eenmaal van die verslaving af, dan voel je je ook zonder peuk net zo goed als voorheen met peuk.

Zeker na een stevige sportieve inspanning draait je hart nog even op volle toeren door.

Die extra stoot zuurstof geeft het zelfde gevoel als een stoot nicotine.

Klinkt gek, maar ook daar kun je aan verslaaft raken.

Dit soort verslaafde mensen zijn vaak vele uren per dag in de sportschool te vinden en gaan steeds verder om die zuurstof kik weer te krijgen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het in Duitsland zo dat rokers snipperdagen in moeten leveren om hun rookpauzes te compenseren.

 

Zouden ze hier ook moeten doen. Ik ken er een paar die staan zeker een derde van de dag buiten te stomen.

En als ze dan in de resterende tijd wel productief waren... Maar dan zitten ze hun `open TBC` over de afdeling te kechen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK vind het gewoon diefstal van de "kleine man" om nu wéér de accijns te verhogen.

Als het nou ECHT met de gezondheid te maken had dan maakten ze die dingen goedkoper en gaven ze meer geld uit aan de verslaafden zorg (nicotine verslaafden!).

 

Ik hoorde enkele maanden geleden iemand op de radio zeggen dat ze niet uitkwamen met het geld van de wegenbelasting en daarom de accijns op sigaretten en andere rookwaren wilden verhogen om dat "gat" op te vullen......

 

Nou, als dat zo werkt in Nederland dan mag er van mij een hek omheen en mogen ze de sleutel in de Noordzee flikkeren, NADAT ik geëmigreerd ben.....

 

Ik word er onderhand rete moe van. Ik rook zelf, maar wil in de toekomst best stoppen, maar met elke verhoging wordt ik alleen maar kwaaier in plaats van te stoppen met roken.

 

Laat iedereen "zijn ding" beleven. En KAP met dat vingertje "mag niet" door onze regering.

 

Straks maken ze uit wat je vreet 's avonds.....

 

mad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...