Ga naar inhoud


nieuw huis, nu nog de satelliet kabels


alfred de witt

Aanbevolen berichten

Wie helpt mij meedenken. Ik wil in mijn nieuwe huis een schotel triax 88cm plaatsen met 4x4 quad en 1x twin en max 5 kabels van deze schotel naar binnen. ( 4 via diseqc, 1 loze voor eventueel extra motor+ schotel) Vanaf de meterkast ligt er naar iedere kamer al hoge kwaliteit coax maar met een uhf doos in iedere kamer. ik wil de 5 kabels centraal naar de meterkast brengen via de kruipruimte en vandaar naar de aansluitpunten. Ik moet echter wel de uhf aansluitingen ombouwen, kan dit? En hoe krijg ik nu het beste 3 coax kabels ( 2 via diseqc en 1 loze ) in de woonkamer. Uiteindelijk krijg ik nogal wat verbind stukjes en daardoor zwakt het signaal steeds meer af.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Alfred de Wit,

 

De tip van Willy is inderdaad een hele slimme. Ook wij hebben een nieuw huis gebouwd en zaten met hetzelfde als waar jij mee zit. Wat wij hebben gedaan is vanuit de meterkast een 3/4 pvc buis naar iedere ruimte voor de kabel en utp. Vanuit de meterkast een 80mm buis via de kruipruimte naar buiten. In de 80 mm buis zit een trekkabel (waslijn) waarmee naar believe kabels kunnen worden getrokken. Buiten de zaak mooi afgedopt met een rubber "kneldop" om regenopvang te voorkomen.

 

Hopelijk kan je iets met dit verhaal,

 

Succes,

Joop

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een bestaand huis waar op dit moment reeds vanuit de meterkast iedere kamer is voorzien van een afgeschermde coax kabel en uhf wandcontactdoos. Daarom denk ik erover om mijn 5 kabels via de kruipruimte naar deze meterkast te brengen en vandaar door te lussen. betekent wel iets verlies maar met de juiste kabel ( belden) moet dat geen probleem zijn. Vraag is nog wel of ik op een wandcontactdoos mijn satelliet signaal naar de reciever kan zetten

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...