Ga naar inhoud


DM8000 te duur, te laat.. HTPC-tje bouwen :)


tfh

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: NINjak
Dus je remote werkt uiteindelijk ook helemaal, aangezien je zegt dat alles werkt smile

Naar mijn idee zou die CPU (die in je lijstje staat) het toch moeten kunnen trekken aangezien mijn Athlon64 2800+ al een eind komt met HD. Zelf heb ik geen ervaring met HD op een pc kijken dus mischien zit ik er wel helemaal naast.


Het probleem is dat de HTPC in principe op één vaste resolutie werkt, bv 720p, 1080i, etc... Als hij dus iets af moet spelen op een andere resolutie, moet hij het daarna ook nog scalen. En daar gaat het mis. Want dit moet diezelfde CPU doen die ook al aan het afspelen is smile

We gaan nu de eHD er in zetten, kijken wat dat voor resultaat geeft. Anders wordt het een snellere CPU.

De AB werkt inderdaad zoals het moet smile

Vanavond meer info!

En met grote dank aan Niels die dankzij mij niets aan zijn weekend heeft wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De remote en de display was echt een crime om aan de gang te krijgen. Hieraan heb ik enorm veel tijd aan verloren, gelukkig is het allemaal gelukt smile

 

Verder zijn er wat configuratie taken afgerond (lang leve x11vnc en SSH!) en alles loopt nu als een trein.

 

En ach, weekenden zijn zo overrated wink

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nah.. alles werkt smile

 

Ik heb van Niels zijn eHD er in mogen steken. Dit gaf een geweldig beeld bij hem thuis, maar mijn TV vind die kaart niet lief of zo, want het beeld was bij mij maar matig. Dit ga ik dus oplossen door de eHD er uit te halen en er een andere CPU in te steken die dit werk dan mag verichten.

Verder heeft Niels er XBMC op gezet... Nou ja, wat kan ik zeggen: Dreambox, eat your heart out! Het ding speelt alles af en ziet er een partij gelik uit. Dit is inderdaad wat ik voor ogen had.

Ik weet ook hoe de beeldkwaliteit van het sat-gedeeltje dadelijk is na het vervangen van de CPU, dus daar ben ik ook erg blij mij.

 

PRO's:

 

* Je kan zelf een behuizing kiezen

* Kan hem zelf bouwen, al naar gelang wat je nodig denkt te hebben.

* Kosten (veel) lager dan een DM8000

* VEEL meer mogelijkheden

* Je hoeft geen geld aan DMM te doneren wink

* Media functies kan een DM-xxxx nooit aan tippen

* Beter uitbreidbaar/meer toekomst gericht

 

CON's:

* Configureren kan lastig zijn (maar als het gedaan is ben je klaar)

* Kanalen lijsten moet je wat meer werk in steken

* Zapt wat langzamer langs gecodeerde kanalen

* DMM mag je wat luier voor zijn ;-)

 

Een vergelijking over de beeldkwaliteit maak ik niet, daar ik niet kan oordelen over de beeldkwaliteit van de DM8000, maar ik vermoed dat daar weinig mis mee zal zijn.

CCcam draait bij mij thuis op een los servertje waar ik mijn C+NL, TVV en INXTC kaartje in heb zitten. Deze HTPC verbind gewoon daar heen en dat werkt prima. Verwacht alleen geen Dreambox zap snelheden!

 

Ik ben tot nu toe erg content met wat ik nu in mijn woonkamer heb staan.

 

@Niels, ik kom je alleen nog ff lastig vallen voor de 2e AB en de sat-out put naar VGA te zetten.

Daarna trek ik een Ghost van de linux-install die er op zit: Je weet maar nooit smile

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De configuratie van tfh komt overeen met de mijne. Ik heb de eHD op mijn HDMI aansluiting - en zoals tfh schreef, zeer goede beeldkwaliteit - voor DVB watching en mijn VGA aansluiting gebruik ik voor XBMC. Er is een XBMC plugin beschikbaar waarmee je DVB-S/DVB-S2 streams vanaf VDR kan bekijken in XBMC in combinatie met de streamdev plugin. Alleen heb ik daar wat problemen mee vernomen (4:3 zenders worden altijd in 4:3 uitgegooid. Zappen is enorm traag met ong 5 tot 10(!) seconden alvorens ik beeld heb) dus verder nooit meer nagekeken.

 

Over de eHD, ik zat even na te denken waarom bij mij het beeld wel goed is. Even buiten het feit dat ik een Samsung heb, heb ik ook alle enhancements op mijn HDMI aansluiting uitgeschakeld.

 

Diverse fabrikanten hebben bijvoorbeeld zaken als PixelPlus, etc. Dit heb ik op mijn HDMI aansluiting dus uitstaan, misschien dat je dit op je Loewe scherm ook moet proberen smile

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
De configuratie van tfh komt overeen met de mijne. Ik heb de eHD op mijn HDMI aansluiting - en zoals tfh schreef, zeer goede beeldkwaliteit - voor DVB watching en mijn VGA aansluiting gebruik ik voor XBMC. Er is een XBMC plugin beschikbaar waarmee je DVB-S/DVB-S2 streams vanaf VDR kan bekijken in XBMC in combinatie met de streamdev plugin. Alleen heb ik daar wat problemen mee vernomen (4:3 zenders worden altijd in 4:3 uitgegooid. Zappen is enorm traag met ong 5 tot 10(!) seconden alvorens ik beeld heb) dus verder nooit meer nagekeken.

Over de eHD, ik zat even na te denken waarom bij mij het beeld wel goed is. Even buiten het feit dat ik een Samsung heb, heb ik ook alle enhancements op mijn HDMI aansluiting uitgeschakeld.

Diverse fabrikanten hebben bijvoorbeeld zaken als PixelPlus, etc. Dit heb ik op mijn HDMI aansluiting dus uitstaan, misschien dat je dit op je Loewe scherm ook moet proberen smile


Dit heb ik standaard al uit staan. Mijn ervaring is dat deze enhancements inderdaad niet het resultaat hebben wat je zou verwachten. Kortom: Alles uit smile
Hmmm, via XBMC kijken zou erg leuk zijn, maar als het zappen dan zo lang duurt... Nou ja, we kunnen er eens naar kijken. XBMC ziet er wel geweldig uit namelijk.
Ach, anders schakel ik wel gewoon tussen de 2 smile Overleef ik ook wel smile

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
We kunnen anders dit vanavond wel even testen of het zappen en dergelijke acceptabel is wink

Maar wat ik mij afvraag. Zal deze optie dan wel de WAF gaan halen?


WAF...

* Doet een hond
* Wereld Audio Festial
* Women Acceptance Factor


Dat laatste dus neem ik aan winkwink
Ja hoor, dat overleeft ze wel. Mijn vrouw mag dan wel blond met ( . )( . ) zijn, maar daar heeft ze geen moeite mee smile

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb XBMC al jaren met heel veel plezier op mijn oude XBOX draaien. Ik ben, toen VDR werkte, een mogelijke addon gaan zoeken waardoor je TV zou kunnen kijken onder XBMC en ik een bestaande frontend had voor de woonkamer (te traag voor hdtv maar dat heb ik daar toch nog niet).

 

Ik heb er 3 gevonden:

- Een oudje (Xstreamdev), welke op die nieuwe XBMC versie heel langzaam opstart en niet al te best draait maar wel beeld gaf.

- Een redelijk recente (VDR) die goed draait maar net als Xstreamdev niet veel funties heeft en het zappen niet/omslachtig gaat.

- Een nieuwe die nog (af)gemaakt moet worden, wat veel meer funties zou moeten krijgen maar al wel aangekondigd is.

 

De VDR plugin heb ik nu onder XBMC (BETA1) draaien alleen, net als Xstreamdev, kan je zo weinig instellen dus is dat niet te weinig om je VDR backend aan te sturen of gebruiken jullie XBMC nu alleen om te kijken naar TV em de andere mediafiles?

 

Ik heb nu een flinke CAM probleem! Alle "encrypted channels" slaat ie nu over. Al zet ik ze even op FTA en dan naar toe gaat komt er "Channel not found" en wordt de zender gelijk op encrypted gezet. Als ik nu bij/in de setup bij "CAM" kijk dan zie ik nu ook geen "CAM" meer staan maar alleen een "1-" ik denk dat het met de sc plugin of setup te maken heeft maar kan niet herinneren dat ik iets daarin veranderd heb. Ben natuurlijk wel wezen zoeken naar het kijken naar "het 2 gecodeerde kanalen probleem" op 1 transponder maar heb daarbij volgens mij niks veranderd of niet terug gezet wat kwaad zou kunnen.

 

Iemand een idee?

 

[EDIT]

Heeft zo'n REEL eHD PCI kaart al echt zin en wordt het decoderen van bv. H264 al op die kaart gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
We kunnen anders dit vanavond wel even testen of het zappen en dergelijke acceptabel is wink

Overigens denk ik dat je vanavond vrij hebt hoor wink We moeten namelijk sociaal gaan doen (visite ofzo geloof ik. Ik zal eens in het woordenboek opzoeken wat dat betekend...)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak

Heeft zo'n REEL eHD PCI kaart al echt zin en wordt het decoderen van bv. H264 al op die kaart gedaan?

Een HD zender in 1080i, gaf een CPU belasting van rond de 10% zodra deze kaart er in zat, zonder deze kaarten 50% - 90%. Dus tel uit je winst wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is dat, evt. ook voor mijn systeem, mogelijk een leuke/betere upgrade dan (ooit) een nieuwere videokaart erin doen.

 

Aan de andere kant zal een videokaart een goedkopere oplossing zijn zeker als ze het H264 decoden nou eens in de (linux)drivers stoppen. Als dat eenmaal werkt heb je niet zo'n kaart nodig en aangezien ik kan wachten smile

 

Wel leuk om te weten dat zo'n kaart werkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tfh
Origineel bericht van: NINjak

Heeft zo'n REEL eHD PCI kaart al echt zin en wordt het decoderen van bv. H264 al op die kaart gedaan?

Een HD zender in 1080i, gaf een CPU belasting van rond de 10% zodra deze kaart er in zat, zonder deze kaarten 50% - 90%. Dus tel uit je winst wink



Beetje raar, werkt de laatste linux driver van oktober niet voor de NVIDIA GeForce 8300 Chipset? Wilde al z'n MB gaan kopen.

eHD kaart kost gelijk weer 175 euro incl verzendkosten en je bent ook weer eens een pci slot kwijt.

Met een beetje mooie kast ben je ook zo een honderdje zeven acht kwijt voor een bruikbare HTPC. De nu beschikbare software onder linux spreekt mij ook niet echt aan. Ik denk dat ik toch maar voor een DM8000 ga. Die komt deze week beschikbaar.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Adriano
Origineel bericht van: tfh
Origineel bericht van: NINjak

Heeft zo'n REEL eHD PCI kaart al echt zin en wordt het decoderen van bv. H264 al op die kaart gedaan?

Een HD zender in 1080i, gaf een CPU belasting van rond de 10% zodra deze kaart er in zat, zonder deze kaarten 50% - 90%. Dus tel uit je winst wink



Beetje raar, werkt de laatste linux driver van oktober niet voor de NVIDIA GeForce 8300 Chipset? Wilde al z'n MB gaan kopen.

eHD kaart kost gelijk weer 175 euro incl verzendkosten en je bent ook weer eens een pci slot kwijt.

Met een beetje mooie kast ben je ook zo een honderdje zeven acht kwijt voor een bruikbare HTPC. De nu beschikbare software onder linux spreekt mij ook niet echt aan. Ik denk dat ik toch maar voor een DM8000 ga. Die komt deze week beschikbaar.


Nou, die drivers werken wel, maar geven geen support voor Purevideo helaas. Dus geen hardware matige acceleratie voor mpeg2 en mpeg4 (helaas).
Dit moet dus momenteel in iedergeval door een 2e kaart of door een CPU gedaan worden.

Hier is alles terug gezet naar de VGA uitgang (Zelfs SDTV ziet er dan erg netjes uit) en ik ga er morgen een andere CPU in steken en dan kan hij wat mij betreft de kast in en kan ik mijn vrouw uitleggen hoe het werkt wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Adriano

Beetje raar, werkt de laatste linux driver van oktober niet voor de NVIDIA GeForce 8300 Chipset? Wilde al z'n MB gaan kopen.


Niet raar en gewoon logisch. Er zijn tot op heden nog geen grafische kaarten die hardware decoding doen van h264 bronnen onder Linux.

Dus in dat geval gaat het dus softwarematig omgezet zodat vdr het kan laten zien op het scherm.

Citaat:

eHD kaart kost gelijk weer 175 euro incl verzendkosten en je bent ook weer eens een pci slot kwijt.


Het mooie van deze kaart is wel, dat je deze kaart ook kan gebruiken in bijvoorbeeld een P3 configuratie. Ik heb op diverse fora gelezen dat ze deze kaart ook gebruiken in combinatie met een Via C7 of een C3 processor en gewoon hun configuratie hebben geupdate. Dan vallen de kosten enorm mee.

Citaat:

Met een beetje mooie kast ben je ook zo een honderdje zeven acht kwijt voor een bruikbare HTPC. De nu beschikbare software onder linux spreekt mij ook niet echt aan. Ik denk dat ik toch maar voor een DM8000 ga. Die komt deze week beschikbaar.


Ik schat zelf 600 Euro als ik kijk naar de configuratie van tfh icm quadcore. Iig, mijn configuratie was maar 405 euro (zonder eHD, met eHD lag het op 605 euro) en tot op heden wil ik echt niet meer terug naar een Dreambox configuratie. Al is het alleen maar vanwege de uitgebreide mogelijkheden die ik alsnog later kan toevoegen.

En in mijn geval heeft het mijn DVB speler, mijn media speler, mijn DVB-S ontvanger en mijn DVB-T ontvanger vervangen.

Mvg,

Niels Wagenaar

post-34202-1318259986,811_thumb.jpg

post-34202-1318259986,9036_thumb.jpg

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...