Ga naar inhoud


DM8000 te duur, te laat.. HTPC-tje bouwen :)


tfh

Aanbevolen berichten


  • Reacties 130
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Ron

 

Ach, ik verstook hier 10KW/h per jaar, dus daar maak ik mij niet direct druk om. Maar die 45Watt was inderdaad alleen de CPU. Het was ook alleen maar een antwoord op de vraag van RikH.

Overigens gaat mijn DM7000 hier nooit volledig uit. Hooguit in Standby, wat qua verbruik niet veel uitmaakt met aanstaan.

Ik ga er inderdaad van uit dat de PC die ik dadelijk bouw over het algemeen toch wel een Wattje of 40 á 50 verstookt, met een piek die misschien wel eens het dubbele daarvan kan zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roobert
Als je dezelfde Fusion als ik gekocht heb is de AB er NIET bij.
In mijn uitrusting heb je het voorbeeld van stille koeler, in deze kast met de Intel was de fan niet meer nodig.

Ik zal het straks wel zien. Als hij er niet bij zit, zal ik hem alsnog moeten aanschaffen. Maar volgens de site van Antec zou hij er bij moeten zitten:

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08770#

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RikH
Als ik mensen een HTPC zie bouwen gebruiken ze bijna altijd een AMD processor. Is hier een speciale reden voor? Is een intel hier minder geschikt voor of gaat het meer om kosten aspect?


ik zat hier ook over na te denken, en dan vooral de vraag of een atom setje met een hardware decoder (reel-hd?) geen logischere keuze is om een moderne/zuinige htpc te bouwen.

het zou sowieso wel interessant zijn om ergens een overzicht bij te houden van de ontwikkelingen qua hardware decoding onder linux, dus ook de status van versnelling voor de standaard gpu's van intel/nvidia/ati etc. de informatie daarover is zo verspreid dat het lastig is om een goed beeld te vormen van de mogelijkheden (of iemand moet een handige link weten voor actuele info?).

And now for something completely similar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja volgens de foto is de remote er nu bij.

In mijn geval was het niet belangrijk daar de Technotrend er eentje heeft en dat ik een Logitech Harmony gebruik die hier ookmee kan werken en MCE compliant.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tfh

Ach, ik verstook hier 10KW/h per jaar, dus daar maak ik mij niet direct druk om.


Zo, zeker een wiethok op zolder?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: tfh

Ach, ik verstook hier 10KW/h per jaar, dus daar maak ik mij niet direct druk om.


Zo, zeker een wiethok op zolder?


Nop smile
Dit huis heeft een warmtepomp systeem en vloerverwarming wat volledig op electra werkt. En ik kook ook nog eens op inductie wink
Ohw ja, nog een ander detail: Ik heb geen zolder, maar dat zou jij moeten weten wink

@Niels
Goed nieuws, de bijgeleverde AB is ook nog eens MCE smile

Anyway, de boel staat in elkaar, afgezien van de BluRay drive en de DVB-S2 kaart. Zo tussen het snotteren, overgeven en naar de WC gaan in elkaar gebouwd. Handig zo'n dagje ziek thuis. Gelukkig een lieve vrouw die mijn lege blokjes gehaald heeft.

Ik zal nog wel even een fotootje online gooien dadelijk van hoe het er nu uitziet wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze:

 

HTPC-4.jpg

HTPC-2.jpg

HTPC-3.jpg

 

Vergeef me nog de kabelzooi: Die werk ik weg als alles er in zit. En xubuntu installeren komt van het weekend wel, in de hoop dat ik me dan wat beter voel smile

 

PS

Jah, die CPU koeler wordt waarschijnlijk nog wel vervangen...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is toch iets dat ik niet begrijp aan die PC.

Je spreekt van een solid state disk van 30Gb.

Leuk omdat dat geen lawaai maakt.

Maar 30G, daar doe je toch niets mee als je wilt opnemen ?

Of is het enkel de bedoeling om live te kijken ?

Of hergebruik je een oude harddisk ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Er is toch iets dat ik niet begrijp aan die PC.
Je spreekt van een solid state disk van 30Gb.
Leuk omdat dat geen lawaai maakt.
Maar 30G, daar doe je toch niets mee als je wilt opnemen ?
Of is het enkel de bedoeling om live te kijken ?
Of hergebruik je een oude harddisk ?


Een SSS van 30GB is bijvoorbeeld voldoende voor timeshifting (VDR installatie incl. Ubuntu zal niet meer dan 4GB in beslagnemen). Ik heb een keer gelezen in het Dreambox forum, dat tfh nu zijn opnamens doet via een NAS. Dus mijn vermoeden zou zijn, dat hij dat nu weer gaat doen.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Er is toch iets dat ik niet begrijp aan die PC.
Je spreekt van een solid state disk van 30Gb.
Leuk omdat dat geen lawaai maakt.
Maar 30G, daar doe je toch niets mee als je wilt opnemen ?
Of is het enkel de bedoeling om live te kijken ?
Of hergebruik je een oude harddisk ?


Die 30GB is puur voor het OS en wat kleine zaken. Opnemen doe ik op de 3TB die in het netwerk beschikbaar is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom heb je de origienele voeding vervangen?

Die is lekker stil en koel.

En ook minder imposante draadjes, is goed voor de luchtcirculatie binnen de kast.

 

QuadDragon2.jpg

 

Ik had ook nog de rs232 naar buiten gebracht met een flatcable en dat mocht niet van de zoon omwille van de luchtcurculatie.

Nu zit ik daar zonder RS232 eek

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat hij tegenwoordig zonder voeding geleverd wordt smile Maar dus MET afstandsbediening. Tja. Geen idee wat hun redenen zijn voor hun wijziging. Ik heb overigens 129 euro voor de kast betaald.

Maar ik moet zeggen dat de Zalman voeding die er nu inzit ook ERG stil is: De 12cm fan draait zeer langzaam en er zitten heatpipes in de voeding.

De kabel voer ik dadelijk netjes langs de randen daar zitten mooie klittebandjes voor bij.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Dat "maar 45 watt" moet je wel nog even een beetje relativeren he.
Het mainboard zelf, voeding, drives e.d. gebruiken ook stroom en zit je bij normaal gebruik als mediacenter toch al snel op een gemiddeld gebruik van zo'n 65-75 watt, tegenover een goede settopbox die in standby < 1 watt en bij daadwerkelijk gebruik slechts +/- 25 watt gebruikt waarmee het gemiddelde over 24 uur op zo'n 7 tot 12 watt komt.
Dat is jaarlijks een besparing van zo'n 50watt continue, ofwel een doorsnee gloeilamp die dag en nacht brand.
Ga dat uitspreiden over 5 jaar, tel er al je componenten en materialen bij op en je hebt niets bespaart tegenover de aanschaf van een DM8000HD en heb nog functionaliteit moeten inleveren ook:-))

Ron


Ik wil hier graag op reageren.
Ik heb zelf een mediacenter met een Asus m3n78Pro icm met een AMD x2 4850e, 2x 320gb 2.5inch in raid0 en een normale voeding (geen 80plus).
Deze verbruikt in idle toestand 37watt totaal wat erg weinig en acceptabel is. En in standby pakt deze 2watt. Natuurlijk is 37watt meer dan 25watt, maar het verschil is niet erg groot.

Ik moet zeggen dat ik een paar weken een technotrend dvb-s2 3200 in mijn mediacenter heb gehad en dat de dreambox 7000 toch een veel betere en vloeiender kwaliteit heeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...