Ga naar inhoud


Gemakkelijke twin ontvanger voor ouder gebruikers


Homer

Aanbevolen berichten

Beste Mede satters,

 

Voor een ouder koppel moet ik op zoek naar een twin ontvanger die ook met ingebouwde harddisk goed werkt. Laat ons gewoon zeggen een die gemakkelijk te bedienen is indien er naar een kanaal wordt gekeken en dan eventueel een op te nemen. Eerst hadden ze hun zinnen op de philips 7005 pvr 160gb gezet maar na het bekijken van sommige reacties lijkt dit mij geen goed toestel.

 

Dus daarom vraag ik nu aan jullie welke zou er nog in aanmerking kunnen komen die rond een deftige prijs ligt.

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een Arion 9300 te koop. Die is ook best makkelijk. Heeft 2 afstandbedienigen, 1 simpele en een uitgebreidere.

Hij ziet er als nieuw uit. En je mag de ontvanger uitproberen. Is het niets dan stuur je hem terug en dan geef ik het geld terug. Dan weet je in iedergeval proefondervindelijk of het een goede ontvanger is voor je ouders.

Oj aleuke prijs van 145 euro.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik jullie bedanken voor de info, als ook de aangeboden ontvangers, Ik zal even verder kijken wat er nog allemaal te vinden is.

 

De keuze om een ontvanger te kiezen ligt in de handen van het ouder koppel.

 

Veel dank

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Een Topfield 5510 heeft dat cool En installeer je dan nog wat Taps dan heb je de betrouwbaarste ontvanger met veel mogelijkheden die je maar kunt wensen. wink

Er wordt gevraagd om een makkelijke ontvanger, niet om een ontvanger met veel mogelijkheden.
Het installeren van taps gaat in aan de doelgroep van de vraagsteller voorbij.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ken deze box niet maar is, met de juiste plugins (taps) door een expert geinstalleerd, deze box niet heel makkelijk?

 

Kan me zo voorstellen dat er een tap is met alleen de belangrijkste opties in een menu.

 

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het met het opnemen met een topfield, en dan later terug kijken naar een opgenomen stuk? moet dit nog gedecodeerd worden of kan dit automatisch gebeuren.

 

Homer

 

Ps rond welke prijs klasse ligt die.

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gecodeerde opname bij de topfield 4000 pvr: als je bijvoorbeeld opneemt van nederland 1 ( het gaat om publieke zenders gecodeerd/ongecodeerd)) en niet kijkt naar een andere zender heb je een gedecodeerde opname.

Opnemen van bijv. Ned 1 en kijken naar andere zender is gecodeerde opname.

 

Je kunt dan zonder problemen kijken de volgende dag of later maar WANNEER JOUW SMARTCARD OVERGEZET WORDT OP EEN ANDERE/DATUM MAAND ETC DOOR CANALDIGITAL (is meestal aan het begin van de maand) DAN KAN HET PROBLEMEN GEVEN MET AFSPELEN VAN DE OPNAME.

 

Je kunt twee dingen doen: na de opname een copie maken van het opgenomen programma.(de opname afspelen en met de rode opnameknop op opname zetten en af laten spelen zo heb je een copie)

Wat ook kan is stel je hebt te laat een copie gemaakt dan laat je de opname een tijdje afspelen en vaak krijg je dan de gecodeerde opname weer te zien.

 

Ik hoop dat het beetje duidelijk is?

 

Mvg Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf ook een Topfield 4000 en ben er heel tevreden over, behalve juist dit geklier met opnames die na een tijdje niet meer te bekijken zijn zonder maatregelen. Ik weet niet of alle twin tuners dit hebben, maar ik vind dit een groot minpunt van de Topfield als je praat over eenvoudige bediening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Da is dan wel een beetje een tegenvaller van de topfield kan dit niet verholpen worden met een aston dualcam, Welke modulle werkt het beste met deze ontvanger?

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

simpel te bedienen, zendernaam in de display (wat ik persoonlijk heel erg informatief vind), er zit een kaartlezer in voor mediaguard (dus seca-2 kaart erin en kijken), geen extracommon interface aan te schaffen, mijn belangrijkste item is de info in de display, zeker als je hem als radio-ontvanger gaat gebruiken....

oh ja is natuurlijk niet goedkoop...even gogelen dan zie je de aanbiedingen...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard kost hij iets meer dan een Bv een Topfield, maar zou je niet eens denken aan dreambox 7025 waarop een image is geïnstalleerd (kan uw dealer doen voor u), De dreambox 7025 is een decoder met 2 Tuners.

Deze Boxen zijn zeer makkelijk te bedienen, hebben een zenderdisplay, er hoeft geen extra Cam in gestopt te worden, de kaart gaat rechtstreeks in de kaartlezer(s)

Wat opgenomen wordt is meteen klaar voor gebruik en te allen tijde op te vragen zonder dat er moet geconverteerd worden.

En ze kennen ook het probleem van lipsynchronisatie niet zoals wel eens durft te gebeuren bij andere decoders.

Ook de dreambox 600 en de 7020 met hun single tuners, zijn in staat om op te nemen op een andere zender dan degene waar je naar kijkt, voorwaarde is dat men binnen dezelfde transponder blijft.

Dat hangt natuurlijk sterk af van welke zenders je wil gaan opnemen.

 

Voorbeeldje, opnemen op VTM en kijken naar Eén behoort tot de mogelijkheid.

Omdat VTM, 2BE, VT4, Vijft Tv, Één, Ketnet/Canvas, Vitaya, Jim allen onder dezelfde tarnsponder zitten.

 

Opnemen op VTM en kijken naar Nederland 1 kan dan weer niet.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...