Ga naar inhoud


Welke versie DD-WRT in Linksys WRT54GL v1.1?


Satbakker

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn Linksys WRT54GL v1.1 draaien op de allerlaatste orginele software van linksys. Nu wil ik om het zend/ontvangst bereik wat te verhogen alternative software erin zetten van DD-WRT. De laatste versie is DD-WRT v24. Maar welke? Er staan op de DD-WRT site zoveel verschillende versie die het als het goed is allemaal moeten doen maar welke kan ik nou het beste nemen. Er zit een hoop verschil in het aantal mb´s per versie, zo heb je de mini van 2,8 mb maar ook de Mega atheros generic van 6,06 mb.

 

Wat zijn nou precies de verschillen en welke kan ik het beste nemen? Kan iemand mij adviseren?

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dezelfde router en heb er vorige week de dd-wrt.v24_std_generic versie op gezet, draait als een zonnetje...

 

Let wel, eerst de mini dd-wrt erop zetten, de standaard firmware kan maar tot max 3mb aan, hierna kan je bovenstaande erop zetten...

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel via je kabel er in doen ,in je modem, druk op nieuwe filmwere en niets doen tot die klaar is!!( en als die in Spanje woont heeft die zat aan de mini bijna niemand komt daar boven de 3 mb :D zelf heb ik een mb .en dat voor maar 63 eur

Link naar reactie
Delen op andere sites

krijg met geen mogelijkheid internet op mijn netwerk. Het netwerk zelf werkt perfect maar op de één of andere manier krijg ik geen internet signaal. Heb netjes alles van mijn provider telefonica ingevuld maar helaas. Zet ik de orginele software er weer op heb ik meteen weer internet op mijn draadloze netwerk.

 

Heb toch echt Pppoe geselecteerd en netjes de username en password van telefonica ingevuld. Ip adres van de 54GL veranderd, ik zit namelijk achter een zyxel conecta box van telefonica die ik in bridge mode heb staan, maar helaas geen internet wel intern draadloos netwerk.

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb bridge mode niet in de linksys ingesteld maar in de connecta box van de adsl lijn. Dat moet wel anders kan de linksys er niet mee verder.

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de helderheid je router is zo telefonica bagger ding ,en daar meteen achter een echte linksys dan moet het gelijk werken!!! je moet in de telefonica box niets aanpassen ,je linksys even risten dan de filmwere er in niets doen test dan eens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb niks in de telefonica box aangepast, ja, ooit jaren geleden toen ik dat ding kreeg. Toen heb ik de linksys erachter gezet om draadloos internet te verspreiden door mijn huis heen. Dit werkt perfect met de orginele laatste software van linksys. Nu zet ik dd-wrt erop en ik krijg zonder iets aan de connecta box veranderd te hebben geen internet. Wel draadloos intern netwerk. Nu zet ik weer de orginele software van linksys erop en hoppa, internet en draadloos netwerk, wedereom zonder aan de connecta box gezeten te hebben.

 

Wat ik wel gemerkt heb is dat dd-wrt wel zijn sporen nalaat als je dat er eens in gehad hebt. Nu ondanks dat ik weer orgineel linksys software draai houd ik toch in de tab bladen van internet explorer het dd-wdr tekentje wanneer ik in het configuratie scherm zit van de linksys software. Niet zo netjes van dd-wrt.

 

Maar goed, ik ga nog wel eens kijken want het zal beslist ergens een instelling zijn die niet goed staat in dd-wrt. Ik wil toch mijn bereik wat opvoeren.

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van dat logo heeft niets met je router te maken volgens mij. Dit zit nog in de cache van je pc denk ik. Als je de router een andere ip adres zou geven en het nogmaals probeert zou het over zijn gok ik.

 

Is dat telefonica een cable modem? Ik denk dat als je ddwrt erop hebt gezet je de modem en router beide uit moet zetten en dan de modem eerst laat opstarten en wacht tot die klaar is, minuutje ofzo. Dan router aanzetten. Ik denk dat het dan wel werkt. Anders kan je je wan-mac adres van de originele firmware nog in de ddwrt zetten.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gekke overigens is dat op de linksys wel het ledje van internet brand. Dus hij moet het op de een of andere manier wel binnen krijgen maar dd-wrt doet er niks mee. Zeker zal het een instelling zijn maar welke in godsnaam. Ik geef gewoon de gegevens die ik heb van Telefonica in op de juiste plaatsen, en in de orginele software werkt het dan ook gewoon maar met dd-wrt niet.

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...