Ga naar inhoud


[7000] Oplossing voor Reiserf probleem gezocht


Fransyvy

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn Harddisk nog geformateerd ten tijde van Hydra met Reiserf. Sinds een een hele tijd draai ik Gemini maar nu met de laatste versie kan ik mijn opgenomen films niet meer bekijken. Wel de recent opgenomen films. Heeft iemand hiervoor een eenvoudige oplossing. In Pli weet ik dat je hiervoor een plugin kunt downloaden. Bij Gemini heb ik dit nog niet kunnen vinden.

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij zit er een Reiserfs bij de downloads.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even 4.4 opgestart en daar is ie inderdaad verdwenen. Zal straks eens een oudere opstarten, maar als je haast heb, even naar IHAD gaan.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat IHAD maar, vindt 'm niet terug. ALs DAF's oplossing niet werkt zal ik wel een oude Gemini opstarten en kijken of die daar nog mee te vinden is.

 

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de Daf2000 methode bij Gemini niet werkt omdat dit aangegeven pad niet bestaat.

 

@Pieterg: Kun je iets meer uitleg geven over het tooltje mkfs.ext3? En waar kun je dit vinden?

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frans,

 

Kun je niet beter alles van de HDD naar een externe opslag kopieeren, HDD opnieuw formateren en dan alles terugzetten?

 

Op die manier ben je altijd van de problemen af.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fransyvy
Ik denk dat de Daf2000 methode bij Gemini niet werkt omdat dit aangegeven pad niet bestaat.

Het pad bestaat wel als je 't maakt natuurlijk.
Origineel bericht van: Fransyvy

@Pieterg: Kun je iets meer uitleg geven over het tooltje mkfs.ext3? En waar kun je dit vinden?

Pieter houdt van grapjes alhoewel de kern wel klopt wink Hij bedoelt hier gewoon formateren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou 't dan iets minder drastisch doen, zet even multiboot aan door bijv. FWP te installeren en zet even een ouder image met Reiserf er naast, maak dat actief en je kunt met bijv. DCC je opnames downloaden.

Je houdt wat je hebt (desnoods na afloop de multiboot er weer af) en binnen de 10 minuten lopen de opnames binnen op je PC.

Het image mag je volledig kaal laten, enkel netwerkconfiguratie is genoeg.

 

Oja, de multiboot natuurlijk wel op USB zetten en niet op HD.

CF kan ook, maar is te bewerkelijk om even snel te doen. Kost je wel een uurtje (box moet open e.d.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Kun je niet beter alles van de HDD naar een externe opslag kopieeren, HDD opnieuw formateren en dan alles terugzetten?


Kun je desnoods ook met een PC doen, dat gaat veel sneller.

Ik heb een (freeware) EXT2 driver onder windows geinstalleerd, en dan kon ik de disken uit de dreambox gewoon vanuit m'n Windows bak lezen en schrijven. Mogelijk is zo'n driver er ook voor ReiserFS onder Windows. Linux booten op je PC met een knoppix CD ofzo is natuurlijk ook een prima optie die je kunt gebruiken voor het kopieren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...