Ga naar inhoud


[enigma2] zender-naam veranderen


Erik Slagter

Aanbevolen berichten

toch maar ff in de code gezocht, dit zijn de flags:

 

enum

{

dxNoSDT=1, // don't get SDT

dxDontshow=2,

dxNoDVB=4, // dont use PMT for this service ( use cached pids )

dxHoldName=8,

dxNewFound=64,

};

 

Ze gebruiken dus onterecht 0x40, mi zou 0x80 voldoende moeten zijn (best kans dat 0x40 uiteindelijk hetzelde bewerkstelligt, start je geen PMT filter, dan daarna waarschijnlijk ook geen SDT filter)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: pieterg
toch maar ff in de code gezocht, dit zijn de flags:

enum
{
dxNoSDT=1, // don't get SDT
dxDontshow=2,
dxNoDVB=4, // dont use PMT for this service ( use cached pids )
dxHoldName=8,
dxNewFound=64,
};

Ze gebruiken dus onterecht 0x40, mi zou 0x80 voldoende moeten zijn (best kans dat 0x40 uiteindelijk hetzelde bewerkstelligt, start je geen PMT filter, dan daarna waarschijnlijk ook geen SDT filter)


THANX!

Het is jammer dat ik niet zo (zeg maar: niet) in de enigma(2) code zit, anders zou ik er wel even wat omheen programmeren.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap alleen nog niet zo hoe ze van dat (decimale!?) getal in de lame file naar deze enum komen.

 

Als 0040 decimaal is, dan is het 101000 binair, en dan is dus dxHoldname gezet (bit 3) en bit 5 (ongedefinieerd in deze enum).

 

Dit bit 3 klinkt wel logisch, alleen bit 5?

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
het is hex. Met 0080 zou het waarschijnlijk ook werken (dan gebruik je precies de flag die er voor bedoeld is, en blijft SDT verder wel gewoon werken)

Dat is wel super-onlogisch. 0040 suggereert octaal, misschien geen decimaal, maar bij hex had ik wel 0x verwacht...

Ik ga nog wel even met andere waardes spelen.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben wij het nu overigens over hetzelfde?

 

Code:
enum{    dxNoSDT=1,      // dec 1,  hex 1,  oct 1,   bin 00000001    dxDontshow=2,   // dec 2,  hex 2,  oct 2,   bin 00000010    dxNoDVB=4,      // dec 4,  hex 4,  oct 4,   bin 00000100    dxHoldName=8,   // dec 8,  hex 8,  oct 10,  bin 00001000    dxNewFound=64,  // dec 64, hex 40, oct 100, bin 01000000};

 

Ik zie in geen enkel talstelsel 80? 0x80 zou 10000000b/128d moeten zijn?! Ik neem aan dat je dxHoldName bedoelt, maar dan kom ik uit op 0x8 en niet 0x80? Of worden hier stiekem de bitjes de andere kant op geteld ofzo?!

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry, was idd een redenatie foutje van mij.

Ik zou idd ook 8 verwachten, om de naam te behouden. En 40 zou dan idd 'new found' zijn geweest.

Maar volgens mij gaat e2 anders om met 'new found', er komt geen uitroepteken voor zoals bij e1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg

Maar volgens mij gaat e2 anders om met 'new found', er komt geen uitroepteken voor zoals bij e1.


Toch zet ie de nieuwe zenders apart als je kijkt onder satellieten in je zenderlijst, er moet dus een markering aan zitten.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
sorry, was idd een redenatie foutje van mij.
Ik zou idd ook 8 verwachten, om de naam te behouden. En 40 zou dan idd 'new found' zijn geweest.
Maar volgens mij gaat e2 anders om met 'new found', er komt geen uitroepteken voor zoals bij e1.


8 (en 40) werken prima. Maar jij had het over 80...

En inderdaad, er komt geen vinkje bij, maar zoals Henksat al correct vaststelt, hij komt wel in het lijstje van "New Found".

Ik ben al weer erg blij. Vreemd dat niemand anders hier tegenaan loopt? Of gebruiken die allemaal dreamboxedit of hoe dat ook moge heten?

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...