Ga naar inhoud


[enigma2] zender-naam veranderen


Erik Slagter

Aanbevolen berichten

Een heel stomme vraag waarschijnlijk, maar ik probeer het toch...

 

Hoe kan ik de naam van een naam van een zender veranderen (in het bouquet c.q. wat je op het scherm te zien krijgt met "ok"). Met enigma1 kun je met de menu knop gewoon de naam veranderen, maar die optie is er niet meer?!

 

En nee, ik wil daar geen externe (windows) programma's voor gebruiken. Een truuk met een script onder linux is eventueel nog wel acceptabel.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Tonskidutch
uh ja , ik heb hem niet zelf erop staan
dus stap voor stap weet ik het niet in dit geval
maar je kunt toch door de mappen klikken en bestanden editen?
dan edit je de userbouquet.dbe00.tv
chiao


Eh ja, dat had ik ook al bedacht (telnet + vi), maar dat werkt dus niet of niet goed. Ten eerste moet je altijd enigma killen vlak voor het wegschrijven, anders wordt de file overschreven, niet echt charmant dus. Ten tweede is het vaak lastig om de juiste zender te vinden... en... de naam van de zender staat voor zover ik weet helemaal niet in het bouquet, alleen een service reference...

Dus... er moet toch gewoon een eenvoudige manier zijn om een zendernaam te veranderen?!

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter


Hoe dan andere mensen dit dan? Gewoon 6335 laten staan als Five?


Als je geen Windows progje wilt gebruiken wel ja.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: Erik Slagter


Hoe dan andere mensen dit dan? Gewoon 6335 laten staan als Five?


Als je geen Windows progje wilt gebruiken wel ja.


Of Henksat een windows progje laten gebruiken, hoef je zelf helemaal niks meer te doen wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg

Of Henksat een windows progje laten gebruiken, hoef je zelf helemaal niks meer te doen wink


Ik heb lokaal 6335 toegevoegd en gerenamed naar Five, nu staat Five 2 keer in mijn lijst: één keer gecodeerd en één keer FTA.
Mij is niet helemaal duidelijk hoe dit nu zit. Volgens de site van Five is mijn lijst wel volledig en staan ze er allemaal in.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: Erik Slagter


Hoe dan andere mensen dit dan? Gewoon 6335 laten staan als Five?


Als je geen Windows progje wilt gebruiken wel ja.


Of Henksat een windows progje laten gebruiken, hoef je zelf helemaal niks meer te doen wink


LOL :-)

Ik ga voor de optie dat henksat (of iemand anders...) mij vertelt hoe dat windows proggie dat aanpast, dan maak ik wel even een shell-scriptje die dat doet.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Ik heb lokaal 6335 toegevoegd en gerenamed naar Five, nu staat Five 2 keer in mijn lijst: één keer gecodeerd en één keer FTA.
Mij is niet helemaal duidelijk hoe dit nu zit. Volgens de site van Five is mijn lijst wel volledig en staan ze er allemaal in.


Lijkt mij wel duidelijk... Five zit ook nog steeds in het pakket van BSkyB, dat is degene die al met de goede naam in de lijst zit (waarschijnlijk zelfs een hele rij, allemaal regionale meuk).

Die andere is dan je ge-rename-de 6335

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
de namen staan in /etc/enigma2/lamedb (onderin staan de services, bovenin staan de transponders)

Ik zal er nog eens naar kijken, maar er staat mij iets bij dat dat niet helemaal lekker ging. En je moet altijd enigma hard killen, daar ben ik niet zo blij mee. Is er geen manier om enigma de lamedb opnieuw te laten inlezen van schijf?

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Origineel bericht van: pieterg
de namen staan in /etc/enigma2/lamedb (onderin staan de services, bovenin staan de transponders)

Ik zal er nog eens naar kijken, maar er staat mij iets bij dat dat niet helemaal lekker ging. En je moet altijd enigma hard killen, daar ben ik niet zo blij mee. Is er geen manier om enigma de lamedb opnieuw te laten inlezen van schijf?


er zit een reload services aanroep in het webif, maar wat ik meestal doe is
init 4
<files editen>
init 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...