maja Geplaatst: 7 november 2008 Geplaatst: 7 november 2008 Bij mij zijn opeens ned.1, 2 en 3 uitgevallen. Signaal meer als 20% minder.De lnb heb ik gecontroleerd die is goed. Hier heb ik al meerdere dagen last van. Terwijl op mijn draaibare schotel het signaal goed is. Op draaibaar heb ik een nokiamediamaster 9500. Weet iemand wat hier aan de hand is?
hemertje Geplaatst: 7 november 2008 Geplaatst: 7 november 2008 Origineel bericht van: maja Signaal meer als 20% minder. wat bedoel je nu precies? de signaalmeting op je box dient minimaal 65% aan te geven anders krijg je nooit beeld, die 65% is echt het randje! normaliter zijn waardes van 85-95% mogelijk. is je schotel misschien verdraaid? DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
maja Geplaatst: 7 november 2008 Auteur Geplaatst: 7 november 2008 Het signaal valt plotseling van 88 terug naar 68 Op alle andere zenders heb ik gewoon beeld. Alleen ned1,2 en 3 niet.
Gast Cobus R Geplaatst: 7 november 2008 Geplaatst: 7 november 2008 Heb je de zenders al opnieuw gescand ? (laten zoeken)
maja Geplaatst: 7 november 2008 Auteur Geplaatst: 7 november 2008 Het probleem is opgelost nadat ik de switch er tussen uit had gehaald. En de LNB rechtstreeks had aangesloten was het signaal goed. Alleen weet ik nu nog niet wat de reden is waarom het signaal plotseling weg was van ned 1,2 en 3. Je zou zeggen de switch schakelt toch de hele satelliet. Als iemand weet wat de oorzaak was mag het zeggen. Ik zou het in ieder geval graag weten.
Satdorus Geplaatst: 7 november 2008 Geplaatst: 7 november 2008 Ned 1,2,3 zijn de zwakkere dacht ik en vallen het eerste weg. Als je connectors niet helemaal lekker vast zitten of er is vocht in je aansluitingen gekomen zou een verklaring kunnen zijn.
maja Geplaatst: 7 november 2008 Auteur Geplaatst: 7 november 2008 Ned.1, 2 en 3 zijn niet meer de zwakkere zenders. Een tijdje geleden hebben ze deze zenders opgewaardeerd. Ik heb alles gecontroleerd de kabels de connectors alles was goed. Gisteren heb ik ook nog de LNB vervangen. Het heeft niet gebaat. Morgen ga ik er een andere switch inzetten. Hopelijk is het probleem dan opgelost?
metropar Geplaatst: 8 november 2008 Geplaatst: 8 november 2008 weet je zeker dat de kabels oke zijn had laatst ook problemen met ontvangst boven 12 ghz na vervanging van de kabel door belden h125 geen enkel probleem meer gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
maja Geplaatst: 8 november 2008 Auteur Geplaatst: 8 november 2008 Alles is (was) nieuw ook de kabel belden H125. Ik heb inmiddels de nieuwe switch gemonteerd. Zoals het er nu uitziet is alles perfect.
Tonskidutch Geplaatst: 8 november 2008 Geplaatst: 8 november 2008 switch stuk, oud, verrot, slecht merk? plezier met kijken. Liberty Anette Askvik
maja Geplaatst: 8 november 2008 Auteur Geplaatst: 8 november 2008 Switch was ook nieuw. Satconn B.E.S.T. Ik weet niet of hij stuk was.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen