Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben nieuw in de Linux receiver wereld.

Ik wil graag zo'n Dreambox aanschaffen. Bij het kiezen van het juiste model kan ik wat hulp gebruiken, ik weet niet hoe te kiezen. Bijvoorbeeld het verschil tussen de kleine en grote modellen snap ik niet (DM500/600 <---> DM7020/25 of DM800 <---> DM8000), buiten de single/twin tuners.

Ik hoef geen HDTV, en ook geen twin tuner (hoeft niet, mag wel natuurlijk). Daar ik nog weinig Dream/Linux kennis heb, is het belangrijk dat ik voldoende gegevens kan terugvinden over problemen die ik ga ondervinden, die iedereen in het begin ondervindt.

Verder zijn wat extra functies wel leuk, maar het allerbelangrijkste is wel dat ik meer kan zien dan op mijn huidige Topfield, waar weinig exta's mee moglijk zijn.

Welk model (liefst waar een schijf in zit/kan) kunnen jullie me dan aanraden?

Tot slot, is er nog een linkje naar een pagina die ik zeker moet lezen voor ik ga beginnen?

Dank voor jullie reakties.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Dan zou het een 7020 of een 600 worden. In beiden kan een HD worden ingebouwd.

De "extra mogelijkheden" zijn met elke dreambox (zelfs in beperkte zin met de DM100) mogelijk.

Ik zou de dreambox pagina van sjerom willen aanraden, daar staan een hoop FAQ's en instructies voor de eerste schreden in de dreambox wereld.

succes met je keuze!

mvg,

Chris

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Geplaatst:

Kleine nuancering, ik hoef niet persé HDTV, als het echter verstandig is om de 800 aan te schaffen, juist omdat daar veel aan ontwikkeld wordt, is dat ook een goede keuze. Die HDTV komt er wel een keer, als deze het eindelijk begeeft. Dan ben ik waarschijnlijk blij met HDTV.

Hoe is het met die ontwikkelingen op de 800? Ook een goede optie voor een beginner?

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Hallo bigtwin,

Ga voor een DM7025+

+ twin tuner

+ meer dan 2 streams gelijktijdig opnemen/bekijken

+ multiboot middels Barry Allen

+ breed scala aan images

+ goede ondersteuning bij nw-groepen

+ online updates (zonder gelijk alle instellingen kwijt te zijn)

+ plugin voor verschillende afstandbediening codes

+ PiP

- web interface laat te wensen over

- extra koeling geen overbodige luxe

- regelmatig rebooten

je kan ook voor een 7020 gaan. is denk ik wat stabieler

maar is ook beperkter...

Thuis had ik 2x DM600 en een DM7025 aangesloten op 4 q-lnb's via een 17-8 switch.

De 600 is lief klein en als je 'm enkel als tuner gebruikt is het een redelijk ding. daarmee is alles gezegt, want de 600 is veel te duur voor wat 't kan en z'n beeld kwaliteit is erg minnetjes.

Uit ergernis aan de DM600 als pvr heb ik deze zelfs vervangen door een DM7025. (nu heb ik dus 1x 600 & 2x 7025+ & een 600 als spare ;-) )

Voordeel van de DM7025 is dat zń processor sterk genoeg is om als cardserver te fungeren, ca. 7 a 8 opnames gelijktijdig naar schijf te laten schrijven en daarnaast ook nog eens een film kan afspelen vanaf remote storage.

Opnames met de 600 zijn erg beperkt. Er kan tijdens de opname geen ander program worden bekeken. ook al is het een stream van dezelfde transponder...

Verder is mijn ervaring dat de software voor de 600 en 7025 zo sterk verschillen, dat het erg moeilijk is om zenderlijsten en fav's uit te wisselen. En dat ondanks het gebruik van gelijknamige image/firmware versies. ook de menu's en plugins zijn totaal anders. Een snelle opname is met de 7025 zo gepiept met een druk op de rode knop terwijl dat met de 600 via het "grafisch epg" moet. vooral lastig als er geen epg voorhande is... dan moet je nl. alles via een timer formulier invullen.

pluspunt voor de 600 is de web interface. al is dit geen verdienste specifiek voor de 600 maar van enigma_1 versus enigma_2.

voor wat url's geef ik later nog wel een update.

Geplaatst:

ik ben het niet eens met de vorige spreker. Ik zou jou een 600pvr aanraden, klein ding, maar net zoveel mogelijkheden als de 7025 (behalve de twin tuner) en dat voor de helft van de prijs. Beeld kwaliteit is hier prima, ik heb een 600 en een 800 en zie weinig beeldverschil op bv nederland 1.

Origineel bericht van: bigtwin

Hoe is het met die ontwikkelingen op de 800? Ook een goede optie voor een beginner?

elke dreambox is lastig als beginner!

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Geplaatst:
Origineel bericht van: max-sat

Opnames met de 600 zijn erg beperkt. Er kan tijdens de opname geen ander program worden bekeken. ook al is het een stream van dezelfde transponder...

De 500+ kan al een programma opnemen en op de zelfde transponder kijken, dus de 600 kan dit ook. met de laaste pli is timeshifting ook mogenlijk.

VU+ Duo, ET9200, XP1000, PLI

Geplaatst:
Origineel bericht van: allez l'om
ik ben het niet eens met de vorige spreker. Ik zou jou een 600pvr aanraden, klein ding, maar net zoveel mogelijkheden als de 7025 (behalve de twin tuner) en dat voor de helft van de prijs. Beeld kwaliteit is hier prima, ik heb een 600 en een 800 en zie weinig beeldverschil op bv nederland 1.

Fijn dat er dan toch 1 DM600 goed werkt.
Ik heb er hier 2, aangeschaft met een tussepoze van 3/4jaar. beide lijden aan het euvel dat de opnames alswel de life stream (naar TV & web & VLC) gestreept zijn.
Dit is het best te zien als je let op de ondertiteling.
Zeker als je slomo draait...

Verder heeft de 600 een onhebbelijkheid van tijd tot tijd vrouwenstemmen als mannen stemmen weer te geven.
Heeft iets te doen met de scart aansluiting.

Er zijn prijsgunstigere oplossingen te bedenken.
Maar ja, je wilt hobbien.
Kun je beter een box nemen die wat meer in z'n mars heeft.

Of je gaat voor een MYTH TV oplossing...

Veel sterkte met je queeste.
Geplaatst:
Origineel bericht van: TheMystery

De 500+ kan al een programma opnemen en op de zelfde transponder kijken, dus de 600 kan dit ook. met de laaste pli is timeshifting ook mogenlijk.

Je zou het wel verwachten.
Helaas gaat de stelling "dus de 600 kan dit ook" bij DM niet op, is mijn ervaring.

Neemt niet weg dat ik het nog eens ga proberen...

Geplaatst:
Origineel bericht van: max-sat
beide lijden aan het euvel dat de opnames alswel de life stream (naar TV & web & VLC) gestreept zijn.
Dit is het best te zien als je let op de ondertiteling.
Zeker als je slomo draait...

Bedoel je interlacing? Als je dat op je tv ziet, ligt dat in principe aan je tv. Je ziet het in ieder geval met VLC, maar daar kun je deinterlacer kiezen om strepen tegen te gaan.
Geplaatst:

Citaat:
Ik wil graag zo'n Dreambox aanschaffen. Bij het kiezen van het juiste model kan ik wat hulp gebruiken

je hebt een Topfield 5000pvr met dus twee tuners

dan zou je een hele stap terug doen indien deze niet vervangen wordt door een dreambox TWIN

of blijf je die gebruiken?

ofschoon ik nooit een dm 7025 heb gehad lijkt me deze receiver door de wol geverfd en lang genoeg beproefd om te kunnen stellen dat heel veel mensen er tevreden mee zijn (gezien alle reacties in 't forum)

Maar toch is het ook al een oudere jongere!

Ik zou de dm 8000 willen al ware het alleen al de veel grotere geheugen capaciteit en de 4 tuners

met genoeg in huis en onboard om alle mooie applicaties te draaien en daarnaast nog het mediacenter gehalte een behoorlijke inhoud te geven.

DAT is naar mijn mening als extra in vergelijk met de topfield ook een extra tov alle vorige dreambox modellen.

chiao

Kronenburg Park

Frank Boeijen Groep

Geplaatst:

Als het om prijs / kwaliteit gaat kun je natuurlijk ook een prima tweedehands DM7000 kopen om mee te beginnen.......

Worden hier nu zeer regelmatig aangeboden.

Gegroet, Maurice

VU+ Duo, 2x Ferguson Ariva 102 mini, Skystar 2 in de PC en FloppyDTV-S2 / KNC1 S2 Plus in de HTPC.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
Citaat:
Ik wil graag zo'n Dreambox aanschaffen. Bij het kiezen van het juiste model kan ik wat hulp gebruiken

dan zou je een hele stap terug doen indien deze niet vervangen wordt door een dreambox TWIN

ofschoon ik nooit een dm 7025 heb gehad lijkt me deze receiver door de wol geverfd en lang genoeg beproefd om te kunnen stellen dat heel veel mensen er tevreden mee zijn (gezien alle reacties in 't forum)

Ik zou de dm 8000 willen al ware het alleen al de veel grotere geheugen capaciteit en de 4 tuners
met genoeg in huis en onboard om alle mooie applicaties te draaien en daarnaast nog het mediacenter gehalte een behoorlijke inhoud te geven.
DAT is naar mijn mening als extra in vergelijk met de topfield ook een extra tov alle vorige dreambox modellen.

chiao

Volledig mee eens en die DM8000 is echt een prachttoestel die ik nu al 3 weken in mijn bezit heb !
Is vele malen beter dan mijn vorige DM7025.

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Geplaatst:
Origineel bericht van: bigtwin

Wat mij betreft is de 800 de miskoop van het jaar.
Geplaatst:
Origineel bericht van: FeReNGi
Origineel bericht van: Tonskidutch
Citaat:

chiao

Volledig mee eens en die DM8000 is echt een prachttoestel die ik nu al 3 weken in mijn bezit heb !
Is vele malen beter dan mijn vorige DM7025.

Beter ten opzichte van wat?
Is hij sneller?Heeft meer gegeugen?Kan meer kanalen open krijgen?
Dat hij 4 ci ingangen heeft of 2 tunners wil nog niet zeggen dat hij beter is.
Ja hij heeft DVB-S2 tunners,en dvd brander oke , maar even niet kijken daarnaar.
Wat is er beter dan een dreambox 7XXX of welke andere dreambox??
Geef een goeie reden waarom zou hij voor de 8000 moeten gaan?
All die emu's die draaien ook op andere boxen.

Toshiba REGZA 40ZF575DG 40" FullHD 100/120Hz

ReelBox Avantgarde 2x DVB-S2 HDMI

Plugins: SC,Cccam,Newcs

WaveFrontier T90

8/1 Switch Oost 28,23,19,13,7, West 1,4

Binnenkort testen(8/1 smartcard reader)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen