Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben nieuw in de Linux receiver wereld.

Ik wil graag zo'n Dreambox aanschaffen. Bij het kiezen van het juiste model kan ik wat hulp gebruiken, ik weet niet hoe te kiezen. Bijvoorbeeld het verschil tussen de kleine en grote modellen snap ik niet (DM500/600 <---> DM7020/25 of DM800 <---> DM8000), buiten de single/twin tuners.

Ik hoef geen HDTV, en ook geen twin tuner (hoeft niet, mag wel natuurlijk). Daar ik nog weinig Dream/Linux kennis heb, is het belangrijk dat ik voldoende gegevens kan terugvinden over problemen die ik ga ondervinden, die iedereen in het begin ondervindt.

Verder zijn wat extra functies wel leuk, maar het allerbelangrijkste is wel dat ik meer kan zien dan op mijn huidige Topfield, waar weinig exta's mee moglijk zijn.

Welk model (liefst waar een schijf in zit/kan) kunnen jullie me dan aanraden?

Tot slot, is er nog een linkje naar een pagina die ik zeker moet lezen voor ik ga beginnen?

Dank voor jullie reakties.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Dan zou het een 7020 of een 600 worden. In beiden kan een HD worden ingebouwd.

De "extra mogelijkheden" zijn met elke dreambox (zelfs in beperkte zin met de DM100) mogelijk.

Ik zou de dreambox pagina van sjerom willen aanraden, daar staan een hoop FAQ's en instructies voor de eerste schreden in de dreambox wereld.

succes met je keuze!

mvg,

Chris

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Geplaatst:

Kleine nuancering, ik hoef niet persé HDTV, als het echter verstandig is om de 800 aan te schaffen, juist omdat daar veel aan ontwikkeld wordt, is dat ook een goede keuze. Die HDTV komt er wel een keer, als deze het eindelijk begeeft. Dan ben ik waarschijnlijk blij met HDTV.

Hoe is het met die ontwikkelingen op de 800? Ook een goede optie voor een beginner?

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Hallo bigtwin,

Ga voor een DM7025+

+ twin tuner