Ga naar inhoud


[800S] slechte ontvangst i.t.t andere ontvanger


joeri peeters

Aanbevolen berichten

hoi,

 

Ik heb sinds zaterdag men dm 800,maar wat me opvalt is dat het ontangst slechter is met men dm dan met men vorige ontvanger de marned.

zelfs op astra 2 en astra 3 heb ik geen ontvangst of heel weinig.

Op de vlaamse kanalen haal ik maar een db van 9a10.Dit is volgens mij te weinig.

 

Weten jullie raad of hebben jullie tips.

 

 

Alvast bedankt

Samsung  UE55KU6510SXXN Curved Tv met een VU SOLO 4K met VTI Image triax 88 cm,astra 1,2,3 en hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Allemaal fout...

 

De SNR (...dB) waardes zijn niet te vergelijken tussen verschillende ontvangers.

 

Het enige wat je kunt doen, is, vergelijken hoe goed twee ontvangers presteren tijdens een onweersbui, of met wat zelfveroorzaakte storing, met verder dezelfde installatie uiteraard.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
neem nou maar van mij aan dat wanneer je je buitenopstelling gaat finetunen, je van alle ellende bent verlost.


Helemaal mee eens. Ik ga een keer per jaar het dak op (van een schuurtje, dus stelt niet zoveel voor) en dan stel ik ALLES weer eens goed af. En dan heb ik gewoon bijna altijd beeld met een nette SNR en geen BER.

Voor de mensen die klagen over slechte ontvangst, dit moet je allemaal afstellen:

- links/rechts oftewel oost/west van de hele schotel
- elevatie van de hele schotel (op/neer)
- rotatie van de lnb(s) (dit wordt nogal eens vergeten)
- op-neer van de lnb(s) (ook heel belangrijk) (alleen bij multisat-opstelling)

Verder even de lnb's schoonmaken en de connectors checken. Soms gewoon ook even de kabels naar de switches vervangen.

Zorg ook dat de schotel ruim uit de buurt van objecten staat (dak, grond, bomen), hoewel het "zicht" uiteraad veel steiler omhoog gaat dan het lijkt doordat de LNB meestal niet in het midden van de schotel zit.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Tuner van de DM800 is veel gevoeliger dan die van andere Dreamboxen. Ik ontvang transponders op 23,5E met de DM800 die mijn andere box (DM7025) niet vindt met de zelfde schotel. Bijvoorbeeld de transponders van de Duitse Kabel.

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je met de oude dreamboxen transponders van de Duitse kabel niet kunt ontvangen komt omdat deze transponders in DVB-S2 uitzenden. Ze gebruiken wel QPSK, maar een ander FEC algoritme. Dit heeft niets met de gevoeligheid te maken. Een DM-800 kan nu eenmaal DVB-S2 transponders ontvangen. Alle vorige dreamboxen niet(!) (behalve als je de tuner van de DM800 in een DM600. DM500+, DM7025 stopt).

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

hALLO,

 

Dit soort problemen heb ik ook,

 

Bij mij draait de rotor gewoon door en door. Dus hij stopt niet.

 

Als ik de stekker eruit trek en dan opnieuw start dan doet ie het weer, maar zodra ik switch tussen sattelieten dan krijg ik het zelfde probleem. Ik heb een Stab h100 motor.

 

Ik gebruik al 3 jaar lang een 7020 en nooit geen problemen. Maar nu met Dm800 heel veel. Ik gebruik usals. En nu heb ik handmatig de sattelieten opgeslagen maar zodra ik weer verander van satteliet dan stopt de rotor niet.

 

Hoe kan dit. Heeft iemand ook dit soort problemen.

 

Naar mijn idee is het dat de tuner niet 100% werkt.

 

Graag even hulp aub.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...