Ga naar inhoud


[800S] slechte ontvangst i.t.t andere ontvanger


joeri peeters

Aanbevolen berichten

hallo ik heb dit probleem ook gehad ik had een 7000 en nu ook een 800 een week aanhet prutsen geweest en wat bleek de tuner van de 800 kapot schotel draaide alle kanten op maar behalve de goeie terug naar de winkel daar aangesloten en inderdaad de tuner kapot .nieuwe ontvanger mee gekregen en alles draaid weer naar wens.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het kan ook zijn dat de voeding te zwak is, dit heb ik al een paar keer meegemaakt met een 500.

 

Nadat er een zwaardere voeding op zat werkte draaibaar wel gewoon.

 

Niet alle externe voedingen leveren het zelfde vermogen ook al zijn ze identiek.

 

Heb je toevallig een voeding liggen van een 500(+) waarop draaibaar wel werkte?

 

Zet die voeding dan maar eens op de 800.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb geen voeding hier liggen.

 

Maar de winkel waar ik het heb gekocht. Die wil nu dm800 terugsturen naar de distributeur waar hij het heeft gekocht. En dat duurt een week zegt ie. Klopt dit allemaal wel of ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MagicOnline
Het kan ook zijn dat de voeding te zwak is, dit heb ik al een paar keer meegemaakt met een 500.

Nadat er een zwaardere voeding op zat werkte draaibaar wel gewoon.

Niet alle externe voedingen leveren het zelfde vermogen ook al zijn ze identiek.

Heb je toevallig een voeding liggen van een 500(+) waarop draaibaar wel werkte?

Zet die voeding dan maar eens op de 800.


Let wel:
Voeding oude 500: 1 A
Voeding 500+: 2 A
Voeding 600: 3 A
Voeding 800: 3 A

Dus je voeding is zwaar zat. Het probleem wat MagicOnline omschrijft geldt alleen maar voor de oude dreambox 500 ( eerste generatie ). Dus dat doet hier niet ter zake.

Denk eerder dat je buitenopstelling niet helemaal goed uitgericht is of heeft ergens een slechte verbinding ( vocht ).

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu gewoon 13.80 db signaal op nederlanders.

Maar als ik draai naar ander satelliet. dan gaat hij die voorbij.

 

ALs ik de dm7020 aansluit dan heb ik helemaal geen problemen. Hij stopt bij iedere satteliet netjes

 

Ik ga zodadelijk bij een vriend deze dm800 testen op een Moteck rotor. Kijken of ie het zelfde doet. Ik laat het weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net even bij een kennis de dm800 getest op Moteck rotor. Hij doet het daar wel beter, Maar soms krijg ik (sid not found in Pat) op scherm.

 

Dus ik twijfel nog steeds. Denk dat de tuner niet 100% werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals geef ik je het advies om je buitenopstelling te controleren. Met name vocht in je f-konnektors kan zulke storingen veroorzaken. Maar ook een slechter presterende LNB en dat bij je f-konnektor een draadje van het vlechtscherm tegen de kern zit, kan ook roet in het eten gooien.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...