Ga naar inhoud


Met 50 het motor rijbewijs gehaald


Fiene56

Aanbevolen berichten


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat was ook niet mijn opzet.

Het viel mij in de rijschool gewoon op dat er toch veel 50+ ers met de motor bezig zijn. Ik vind het geweldig en hoop nog zeker 50 jaar er van te kunnen genieten.

 

 

 

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er speelt nog iets een rol.

Mijn vrouw zegt dan verstand met de jaren komt en daarom heb ik van haar dit rijbewijs voor mijn 50ste gekregen.

Dit is trouwens mijn droom, maar helaas nog niet te verwezelijken. Die krengen kosten echt een hoop geld. De Fatboy.

 

33475.jpg

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

In 1964 op mijn 18e een motorrijbewijs behaald. Dat was na mijn B-E.

Vervolgens een Victoria 250cc en een Jawa-twin 250cc technisch total loss gemaakt. Na de zoveelste bevroren vingers maar een lelijke eend gekocht. 44 jaar niet motor gereden. Rijbewijs nog steeds geldig. Eigelijk te gek voor woorden. Ben wel jalours als ik jullie in de file langs zie komen. Zit dan in die auto die in de 3e baan strak links rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Na de zoveelste bevroren vingers maar een lelijke eend gekocht.

 

Ik heb mezelf een limiet gezet: onder de +10°C rij ik niet. Tenminste geen lange stukken. Als je op de motor zit te blauwbekken is er geen lol aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd,

 

Hoe ging het met de bijzondere verrichtingen?

Ik had nogal moeite met 10m op het voorwiel en achteruit inparkeren.

 

Heb mij A gehaald op mijn 20e ,na mijn B, in die jaren deed ik aan motorcross dus was piece of cake.

Praatjes vullen geen gaatjes, maar PUR wel !!!!!

 

Dream 800HD 13/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GreenPolo
Gefeliciteerd,

Hoe ging het met de bijzondere verrichtingen?
Ik had nogal moeite met 10m op het voorwiel en achteruit inparkeren.

Heb mij A gehaald op mijn 20e ,na mijn B, in die jaren deed ik aan motorcross dus was piece of cake.


Ik had nogal moeite met de wheely!

wheely.jpg

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartstikke goed !

 

Mn vader kocht op die leeftijd een BMW RT 1100.... een heerlijke tourmotor.

 

Ik heb nu zelf een een Honda SUPER Magna (die zie je echt niet zoveel) Lekker toeren, lekker op 70 a 80 door de kleine weggetjes van Nederland rijden, helaas is het geen motor om ff snel van A naar B te rijden... ( wat die BMW wel was...)

 

En nog ff over die opmerking 'automobilisten zien je niet......' of willen je niet zien..... Ik denk idd dat de meeste ongelukken met motorrijders worden veroorzaakt door automobilisten.

 

Als ik een uurtje of 2 a 3 gereden heb, ben ik kapot, al die andere dingen waar je aan moet denken, waar je niet aan denkt als je in een auto zit. Voorbeeldje... je rijd op een B weggetje met allerlei boerderijen links en rechts, en er komt een hond het erf af... JA dan wil ik liever in de auto zitten. Dit zijn wel allemaal dingen, waarmee ik als motorrijder rekening mee hou.

 

Maar eeuuhh......zoek een mooie en VOORAL lekkere uit en heel veel plezier !! (het is TOTAAL anders dan met je luie reet in die auto...)

 

ronald

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Ronalds. Ik zal er zeker veel plezier aan hebben als het weer beter gaat worden. Om een hele dag op de fiets te zitten kan ik nu een lied van zingen.

Maandag nog een dagopleiding gehad na 5 weken niet meer te hebben gereden van v.w. het werk en had behoorlijk pijn in mijn reed en de duimen na een dagje 07.45 tot 18.00, maar ben daarvoor dan ook dinsdag met glans en glorie geslaagd. Het was het dus zeker waard.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval een 1100er maschine. Ben al aan het snuffelen. Het word denk ik een honda vt1000 shadow of een susuki 1100 dragstar.De V-max is ook niet slecht. IK ben geen racer en wil gewoon genieten.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...