Ga naar inhoud


Hulp nodig bij aanschaf complete satelliet set


Gast Celf

Aanbevolen berichten

Ik neem de gok om als newbie op dit forum deze vraag te stellen omdat ik de afgelopen dagen uren en uren hier heb doorgebracht op zoek naar een antwoord....en eigenlijk door de bomen het bos niet meer zie.

 

De vraag is de volgende.

 

Omdat UPC de komende jaren niet van plan is onze analoge ontvangst om te zetten naar een digitale ontvangst heb ik de beslissing genomen om naar satelliet ontvangst over te stappen (ik heb een vrij nieuwe full HD lcd TV)

 

Het volgende is van belang:

- ik zoek een goede all round set voor max. 1000-1200 euro (geen 2e hands).

- ik hoef geen ontvanger met een harde schijf voor opnames

- er hoeft ook geen tweede\derde toestel aangesloten te worden

- ik ben niet van plan om van alles te tweaken of te verbeteren

- gebruiksgemak en teletekst\EPG vind ik erg belangrijk.

- het setje moet wel (voor zover nu mogelijk) klaar zijn voor HD ontvangst.

 

Wat kunnen jullie als kenners mij adviseren, met name op het gebied van de ontvanger. Over de standaard set van CD hoor ik iets te veel negatieve berichten en in de beginners FAQ staan nog te veel antwoorden uit 2006-2007 ofwel...de genoemde apparatuur is misschien wel niet eens meer te krijgen. Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Net zoals met plasma en lcd, dit moet je eens bij een dealer gaan bekijken, zoek er een waar je met een aantal modellen kan spelen. Denk ook eens aan een twintuner maar dan zonder harddisk, dat scheeld in de centen en maakt het eenvoudiger om er later 1 in te zetten. Met de 7700hsci ben ik wel tevreden maar er zijn ongetwijfelt andere die nog beter zijn en er zijn er een aantal die nog niet verkrijgbaar maar wel veelbelovend zijn.

 

Als beginner blijf je een risico lopen de verkeerde te kopen, je kan met een dealer overeenkomen dat je een bepaalde inruil waarde afspreekt, dit kost je uiteraard geld maar is uiteindelijk goedkoper als dit bewust aanpakt.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satspongebob

Het eerste wat ik gedaan heb, toen ik over satelliet ontvangst

dacht (had kabel), was het uitzoeken waar een schotel kan en mag staan.

 

Met kan bedoel ik : heb ik vrij zicht op de astra-1 en 3

Met mag bedoel ik : Vergunning ? / regels huurhuis.

 

Ik heb mijn schotel in de achtertuin (vergunningsvrij) met 30 meter kabel (meer dan 30 meter schijnt niet te kunnen) geinstalleerd.

 

Ik ben begonnen met een begin setje van 300 euro via een

electronica winkeltje. Hier zat ook de CD kaart bij.

Zelf installeren van een schotel is te doen.

 

Jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satspongebob
Het eerste wat ik gedaan heb, toen ik over satelliet ontvangst
dacht (had kabel), was het uitzoeken waar een schotel kan en mag staan.

Met kan bedoel ik : heb ik vrij zicht op de astra-1 en 3
Met mag bedoel ik : Vergunning ? / regels huurhuis.

Ik heb mijn schotel in de achtertuin (vergunningsvrij) met 30 meter kabel (meer dan 30 meter schijnt niet te kunnen) geinstalleerd.

Ik ben begonnen met een begin setje van 300 euro via een
electronica winkeltje. Hier zat ook de CD kaart bij.
Zelf installeren van een schotel is te doen.

Jan.
Hoezo meer dan 30m niet te kunnen?je kunt er makkelijk 100m kabel tussen hebben mits je goede kabel gebruikt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer bij een satdealer gewoon verschillende modellen uit. Schotel etc zal je toch wel plaatsen, dat kan dus geregeld worden door de dealer (verdient ie weer wat). Met je wensen naar de dealer gaan en dan 3 of 4 modellen een weekje uitproberen. Met datgene wat je wilt besteden moet het wel lukken denk ik.

 

Succes en laat even weten wat het uiteindelijk is geworden.

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satspongebob

De dealer waar ik het beginsetje had gekocht heeft mij

"nadrukkelijk geadviseerd" dat er maximaal 30 meter kabel gebruikt mag worden. De kabel is van het merk Strong.

Ik moet hem toch geloven.

 

Elke kabel heeft een bepaalde verzwakking (frequentieafhankelijk) per meter. Op een gegeven moment is het signaal te zwak voor je ontvanger.

 

Mischien dat je met betere kabel wat verder kan komen.

Die 100 meter kabel zet ik mijn vraagtekens bij.

Met respect, ik geloof niet in wonderkabels.

 

Je kan beter, zeker de beginners, op het advies van je dealer afgaan.

 

Jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satspongebob
De dealer waar ik het beginsetje had gekocht heeft mij
"nadrukkelijk geadviseerd" dat er maximaal 30 meter kabel gebruikt mag worden. De kabel is van het merk Strong.
Ik moet hem toch geloven.

Mooi, vanaf nu ben ik jou nieuwe dealer en heb ik voor jou speciaal tog een mooie aanbieding! een 0,0001 LNB speciaal geschikt voor full HD en ook 1080p, kan zelfs 25fps aan, slechts 250 euro, kom je hem effe halen? :D oja dan heb meteen nog een factuurtje voor je voor 50 lege dvd's a 269 euro, kan je die meteen effe erbij afrekenen, wel zo makkelijk he? laugh

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips. Het gaat in ieder geval een Topfield 7700 worden met, geloof ik, een standaard schotel (geschikt voor HD ontvangst) met dual LNB. Als alles naar wens verloopt moet de set aanstaande woensdagavond draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede keus !

 

Ik ben ook tevreden met mijn Topfield 7700 HSCI.

 

Je mist met een dual LNB wel de Engelse zenders (o.a. BBC HD), maar misschien vind je dat wel niet belangrijk.

 

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik de set een drietal dagen aan het draaien. Beeldkwaliteit is goed maar ergens zit een bug die me behoorlijk begint te irriteren.

 

Elk uur komt het wel een paar keer voor dat het beeld kort bevriest, enkele seconden op zwart gaan om vervolgens weer terug te komen. Soms komt daarbij de melding (en dat kan op alle zenders voorkomen) "geen of gecodeerd signaal".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Celf

Elk uur komt het wel een paar keer voor dat het beeld kort bevriest, enkele seconden op zwart gaan om vervolgens weer terug te komen. Soms komt daarbij de melding (en dat kan op alle zenders voorkomen) "geen of gecodeerd signaal".

Ik heb dat ook gehad. De LNB bleek stuk te zijn. Je gelooft het haast niet, maar nadat ik de LNB had vervangen was alles helemaal oke.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...