Ga naar inhoud


Nieuwe ontvanger nodig?


naze1975

Aanbevolen berichten

Ik ben nu in het bezit van een Topfield 4000pvr met een orginale en een geprogrameerde matrix kaart, maar deze begint steeds meer kuren te krijgen met het afspelen van opnamens (geen of gecodeerde uitzending) en ook steeds vaker blijft het live beeld stil staan.

nu wil het feit, dat de vrouw ook twee dingen tegelijk wil kunnen opnemen, en omdat ik ook wat mag kiezen, wil ik er een hd ontvanger van maken.

Nu komt de grote vraag met welke ontvanger kun je een gecodeerde uitzending ook gelijk ongecodeerd opnemen, zodat je ook niet meer met het probleem zit dat de codering van de kaart niet meer klopt. en kan alle bovenstaande functie's aan.

 

alvast bedankt

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: naze1975
zodat je ook niet meer met het probleem zit dat de codering van de kaart niet meer klopt.


Heb jij daar wel eens last van gehad dan ?
Ik nooit.

Maar de Dreamboxjes nemen gedecodeerd op, misschien is het wat voor je.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Knudde
Als je al je opnames binnen een paar dagen bekijkt, is het geen probleem, maar anders heb je er altijd last van want zo zit de Topfield 4000 nou eenmaal in elkaar. Als jij zegt dat je er nooit last van hebt, ben ik benieuwd hoe je dat doet.


De meeste tuners decoderen 's nachts, dus dan heb je een copie die ongecodeerd is.
Verbaast mij dat Topfield dat niet heeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

was er niet een truc bij de TF waarmee je de codering kon verwijderen, iets met direct van de opname een copie maken??...

staat me iets van bij dat daarover ooit een topic was hier...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: naze1975
Ik ben nu in het bezit van een Topfield 4000pvr met een orginale en een geprogrameerde matrix kaart, maar deze begint steeds meer kuren te krijgen met het afspelen van opnamens (geen of gecodeerde uitzending) en ook steeds vaker blijft het live beeld stil staan.
nu wil het feit, dat de vrouw ook twee dingen tegelijk wil kunnen opnemen, en omdat ik ook wat mag kiezen, wil ik er een hd ontvanger van maken.
Nu komt de grote vraag met welke ontvanger kun je een gecodeerde uitzending ook gelijk ongecodeerd opnemen, zodat je ook niet meer met het probleem zit dat de codering van de kaart niet meer klopt. en kan alle bovenstaande functie's aan.

alvast bedankt
MERKEN? kijk naar: dreambox forum 264251 keer bekeken,dus met kop en schouders boven alle andere merken uit.2 dingen tegelijk op nemen gaat niet ,wel kijken en een op nemen,meschien met de DREAMBOX 8000.Deze heeft 4 tuners.Kijk anders op DREAM MULTIEMEDIA.De [beter is er niet.}
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt allemaal voor de reactie's

 

 

Origineel bericht van: Pacman
De meeste tuners decoderen 's nachts, dus dan heb je een copie die ongecodeerd is.

Verbaast mij dat Topfield dat niet heeft.

 

 

Dus als ik het goed heb, kunnen de meeste ontvangers van tegenwoordig gedecodeerd opnemen of ze decoderen de boel binnen een paar dagen,

 

 

Origineel bericht van: wanderer
was er niet een truc bij de TF waarmee je de codering kon verwijderen, iets met direct van de opname een copie maken??...

staat me iets van bij dat daarover ooit een topic was hier...

 

 

Ja maar als je wat opneemt moet je er ter eerste wel aan denken, en ten tweede het kost ook weer tijd.

 

 

Origineel bericht van: columbo
MERKEN? kijk naar: dreambox forum 264251 keer bekeken,dus met kop en schouders boven alle andere merken uit.2 dingen tegelijk op nemen gaat niet ,wel kijken en een op nemen,meschien met de DREAMBOX 8000.Deze heeft 4 tuners.Kijk anders op DREAM MULTIEMEDIA.De [beter is er niet.}

 

 

Volgen mijn is dit een dreambox fanaat :D

 

 

Maar bv de Topfield 7710HD pvr zou dus een goede zijn, en de IPBOX 9000 HD Plus lees ik totnutoe ook ardige dingen

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk ben ik ook een db fan.

 

De DB-800(HD) kan meerdere programma's tegelijk opnemen (opdezelfde transponder).

De DB-7025(SD) (heeft 2 tuners), ik dacht tot max 8 programmas tegelijk opnemen. (voor de verwachte DB-8000 kan je dit ook)

 

Alle opnames (op interne HDD of via een netwerk disk) worden steeds ongecodeerd op de schijf geplaatst. En kunnen altijd zonder problemen herbeken worden. Opnames kunnen ook zeer gemakkelijk bewerkt worden met een PC via de network connectie van de DB.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dreambox dm8000 daar word toch al bijna 2 jaar op gewacht en zou toch al begin 2007 op de markt komen :D, en er zit ook geen hdmi aansluiting op. o vandaar dat jullie gek ziijn op de dreambox.

 

Maar de ik ben echt allen geintreseerd in een twin HD tunner, dus de 800 geen twin tuner en de 7025 is geen HD tuner dus zoek ik nog even verder, De 8000 is wel intressant behalve dat er alleen een dvi uitgang op zit en de verwachte prijs van 800 euro vind ik net iets te veel, maar het blijft afwachten.

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

" en de verwachte prijs van 800 euro vind ik net iets te veel, maar het blijft afwachten".

 

Nou dan zou ik maar niet verder afwachten want de prijs is inmiddels opgeschroeft naar 1000 euro!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...