Ga naar inhoud


[dm500] Opnieuw flashen via dreamup gaat niet, zie geen voortgang in dreamup.


bulldog_bob

Aanbevolen berichten

Doordat de netwerkkaart in mijn DM500 niet meer werkte , dacht ik , ik zet er eens een nieuwe image op via Dreumup V2.18a.Deze is ook bedoeld voor de 500.Ik kan er ook gewoon contact mee maken , dus heb ik eerst een erase uitgevoerd wat ook goed ging met de melding 0.Daarna wilde ik de flash beschrijven maar daar gaat het fout.Hij geeft wel aan uploaden image ,maar ik zie geen voortgang en ook geen error melding.Ik heb hem dus maar de hele nacht laten uploaden.De volgende morgen heb ik hem aangesloten daar ik dacht dat de image er nu wel in zou zitten.De image is de goede maar hij doet verders niets meer.Wel kan ik nog steeds contact maken met dreamup , maar het lijkt wel of hij de flash niet meer kan beschrijven , maar een error geeft dreamup niet.Zou dit aan de bootloader kunnen liggen ????Heb echt alle versies van dreamup geprobeerd , maar allen met V2.18a wil hij een verbinding maken.Iemand dit al eens voor handen gehad ?Heb hier al spullen klaar liggen voor een J-tag.

 

Alle hulp is welkom.

DM7000s - DM500s - VU+ Duo met 250 GB HDD - WaveFrontier T90 + emp 8/1 - Rotor met 80cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zijn netwerkkaart is dood, zie eerste zin......... wink

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet goed gelezen. blush

In dat geval is er goede kans dat er meer kapot is waardoor flashen een probleem is.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft hij automagisch al gedaan...... whistle

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok we zijn weer wat verder.J-tag was niet nodig , met dreamup ver 1.2.2.1 ging het vlekkeloos , maar alleen nog steeds geen netwerk.Heb op het IHAD forum gelezen dat het ook aan de netvoeding kan liggen , daar was iemand waarmee het opgelost was door deze te vervangen.Dus dit wordt de volgende stap.

DM7000s - DM500s - VU+ Duo met 250 GB HDD - WaveFrontier T90 + emp 8/1 - Rotor met 80cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...