Ga naar inhoud


Geen beeld op Discovery Channel, Animal Planet, Halmark ed


Aanbevolen berichten


  • Moderator

Vergeten de schotelverwarming in te schakelen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ghehe

 

als ik nou es wist waarom Astra 3 niet wil op mn Satfinder smirk dan kon ik die ook goed instellen smirk die valt nu steeds uit bij de ijsblokjes / kristalletjes :P

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Ou-Tannu
ghehe

als ik nou es wist waarom Astra 3 niet wil op mn Satfinder smirk dan kon ik die ook goed instellen smirk die valt nu steeds uit bij de ijsblokjes / kristalletjes :P


Ik heb verleden week nog een schotel geoptimaliseerd voor 23 Oost.
Daarbij viel mij op, dat bij de minste verschuiving van de lnb de nodige naalden van de badr sat op 26,5 Oost op de spectrum analyser te zien waren.

Wanneer je schotel een wat grotere openingshoek heeft, zal het stoorsignaal van 26,5 oost steeds sterker worden. Ijs op je schotel zal waarschijnlijk de openingshoek geen goed doen.
Wanneer je op max signaal afregelt op een satfinder, is het mogelijk, dat die maximaal signaal geeft, wanneer je naast de signalen van 23 Oost ook 26,5 signalen "ziet".

Maiximaal afregel is hier dus niet "optimaal" afregelen.
Een grotere schotel zal een kleinere openingshoek hebben, en je ontvangst verbeteren. Een andere mogelijkheid is, dat je lnb niet perfect in het brandpunt van je schotel zit, en daardoor naar een difuus stralingspatroon kijkt.

Canaldigitaal heeft z'n hd transponder gewisseld, omdat daar het probleem was, dat die interferentie had met een van de transponders op 26,5 Oost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...