Ga naar inhoud


[ALL] DreamRemote (wellicht handig)


gerard64

Aanbevolen berichten

Bijgevoegd een klein programmaatje waarmee je de Dreambox vanaf een PC kunt bedienen (met je toetsenbord!).

 

Wat er aan voorafging:

De problemen met de infrarood verlenging voor de DM800 blijven bestaan en krijg ik niet opgelost. Als laatste poging had ik bedacht om het IR oogje eruit te solderen en met een kabel naar de kamer te leggen. Alleen dat is mislukt. Resultaat: oogje kapot en Dreambox reageert niet meer op afstandbediening.

 

Het enige dat me nog overbleef was een programmaatje knutselen waarmee ik de Dreambox op afstand kan bedienen dmv een PC.

Nu kan dat ook met het webinterface, maar dan gaat het niet met het toestenbord. Dit kleine bijgevoegde programmaatje kan dat wel (zowel met toestenbord als met muis). De commando's van het webinterface worden gewoon gebruikt, maar nu dus ook vanaf een los pgm en met het toetsenbord.

 

Gebruik is vrij simpel:

Stel het adres van je Dreambox in (met http://). Kies of het Enigma 1 of 2 is en evt. gebruikersnaam en wachtwoord. Klaar!

 

Voor iedereen die het handig vindt. Succes!

DreamRemote.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het installeren van het image is geen probleem, maar bij de eerste keer opstarten, gaat hij door de Wizard heen. En daarbij is netwerk nog niet actief.

Is er een manier om de wizard te omzeilen.

 

Voor de duidelijkheid: dit gaat over een DM800. Het onderwerp is [ALL] omdat de tool voor alle versies is. Sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

elk oogje is goed , als je hem maar goed aansluit.

 

er zijn drie pootjes.

+5v

massa

data

 

als je een multimeter hebt en een losse weerstand van 1kohm kan je zou uitzoeken wat wat is.

 

min van de meter op behuizing dreambox.

je meet dan 1x0v en 2x5v

de 0v is de masse

leg 1 kant van de weerstand ook aan massa.

de ander kant houd je samen met je meetpen tegen 1 van de twee 5v die je eerder hebt gemeten.

zakt deze spanning dan behoorlijk in dan is het de data draad.

blijft de +5v voeding over.

 

haal een oogje waarvan je de aansluitingen weet, en sluit goed aan.

 

klaar is kees ..........ehhh nee gerard :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...