Ga naar inhoud


De snelste HD set-top box zapper.


SuperBug

Aanbevolen berichten

Beste Satvrienden,

 

Om optimaal gebruik te maken van de satelliet en van mijn LCDTV wil ik een HD-ontvanger aanschaffen, hiervoor heb ik echter wel een paar vragen. Ondanks de grote hoeveelheid informatie op dit forum kan ik deze vragen dit keer niet goed beantwoord krijgen. Daarom het volgende…..

Zelf denk ik aan één van de volgende ontvangers:

• IPBOX 9000plus

• Qbox HD. Nog (even?) niet te leveren !

• Dreambox DM8000. Ook nog(even?) niet te leveren !En te duur denk ik!

• Topfield 7700/7710 HD PVR, ik heb ook nog een TP 5050CI bevalt goed, alleen geen mogelijkheden en geen HDMI.

• Een Humax?

• …………………………?

• …………………………?

 

Mijn budget voor de HD-ontvanger is maximaal €600.00, het liefst minder. Hij moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen n.l. het volgende:

• Het moet een beetje een hobby-ontvanger zijn. Ik ben niet vies van wat aanpassingen aan de ontvanger. Denk aan andere firmware, zaplijsten of add-on’s.

• De SD uitzend kwaliteit moet ook van een goed niveau zijn. Een groot gedeelte van je kijktijd is SD.

• Hij moet minimaal van twee tuners zijn voorzien. Aangezien wij vaak programma’s opnemen en dan op een ander kanaal kijken.

• Het moet absoluut een snelle zapper zijn.

• Hij moet makkelijk te bedienen zijn. De vrouw en de kinderen gebruiken hem namelijk ook voor ‘gewoon’ TV kijken.

• Een harddisk hoeft niet aanwezig te zijn, maar de ontvanger moet er wel op voorbereid zijn.

• O ja. Hij moet ook goed werken met onze vrienden van CanaalDigitaal.

• De set-top box moet er wel een beetje ‘leuk’ uitzien. Wat ik bedoel: Een groot gedeelte van tijd kijk je niet alleen naar de TV, maar ook naar je set-top box en vrouwlief ook.

• Is het apparaat te gebruiken als een mediaplayer? Bijvoorbeeld om films te streamen van een NAS of een andere PC. Of is dat zowiezo geen optie op een set-top box? En is het ook mogelijk om films of andere content – denk aan foto’s of iets dergelijks - op de Harddisk te zetten m.b.v. de ethernetpoort en dan later af te spelen? Eventueel in HD (1080i).

• Alle relevante aansluitingen, denk aan HDMI, usb2, serieel, eventueel S-ATA, enz. en Ci-sloten moeten aanwezig zijn.

Wie weet raad?

 

Alvast bedankt, groeten

Jan

 

DM8000 - PLi Jade3 - Triax 88cm - DM800

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je noemd allemaal redenen om geen twin tuner te kopen. Je hoeft bijvoorbeeld geen HDD, dus ook geen twin tuner. Zonder HDD namelijk geen gebruik van twintuner mogelijk.

Dan zou ik dus voor een DM800HD gaan. Snel, betrouwbaar, stabiel, ruim binnen je budget en een hoop hobby fun, simpel te bedienen én er kan zelfs nog een HDD in als je dat later toch wenst.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een DM800HD lijkt mij inderdaad wel wat TOXIC[Q], maar ik was misschien niet helemaal duidelijk. Ik wil in ieder geval wel een harddisk erin als de harddisk niet aanwezig is, bouw ik hem zelf gelijk in.

 

Weet jij in dat geval nog een andere optie voor een HD-ontvanger mét harddisk?

 

Het is wel zo dat ik op twee plaatsen satellietTv kijk in huis, vaak wordt er niet naar alle twee tegelijk gekeken. Ik zou nu de DM800 aan kunnen schaffen en dan later eventueel nog één (volgende sinterklaas) We hebben toch twee seca-smartkaarten van CDS. Het probleem is dan wel, dat als ik heb opgenomen op de één we niet op de andere kunnen afspelen (toch?).

Duidelijk genoeg?

 

Jan

 

DM8000 - PLi Jade3 - Triax 88cm - DM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet helemaal correct die laatste stelling

Citaat:
Het probleem is dan wel, dat als ik heb opgenomen op de één we niet op de andere kunnen afspelen (toch?)

 

de ethernet receiver zoals de dreambox kan onderling maar ook op externe media een mount maken {zoek maar eens naar mounten}

 

(uitleg simpel en kort= een harddisk ergens anders ingebouwd toch gebruiken als je eigen harddisk /en ook delen)

 

het is namelijk in een netwerk met eenvoudige middelen mogelijk kris kras data te plaatsen en te zoeken/gebruiken.

 

overigens heeft de dreambox in een mooi thuisnetwerk een extreem hoog gebruikscomfort.

 

allerbelangrijkste vind ik dat je opnames ongecodeerd worden opgeslagen, dus nooit problemen met de geldigheid van je smartcard en 't afspelen veroorzaakt, ook niet na 4 jaar.

 

chiao

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mounten is mij wel duidelijk, Alleen wist ik niet dat dit soort 'leuke' dingen ook mogelijk zijn met een Dreambox. Als ik dat eerder geweten had!!

 

Ongecodeerd staat me ook aan, want mijn broer heeft een TF7710 en die moet elke keer zijn opgenomen programma's opnieuw opnemen. Gaat toch irriteren. Een thuisnetwerk heb ik ook al liggen met verschillende PC's. en een Nas. Dus de dreambox past mooi in mijn netwerk. Nadeel blijft wel dat de DM800HD maar één tuner heeft, maar daar kom ik wel overheen denk ik . Dat nadeel weegt niet op tegen alle voordelen.

 

Ik denk dat ik er al uit ben.

 

O ja, het geluid uit de DM loopt dat via een apart kabeltje? Bij mijn weten kan er geen geluid over een DVI-aansluitingen lopen.

 

Jan

 

 

 

DM8000 - PLi Jade3 - Triax 88cm - DM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe presteert de DM800HD het eigenlijk op de HD kanalen van CDS/TVV? Zijn de beelden mooi vloeiend zonder de minste hapering?

 

Ik gebruik momenteel een Humax HDCI-2000 i.c.m. met de officiële CDS/TVV CAM en heb last van haperende beelden (vooral op Eén HD). Vervang ik de TVV/CDS CAM met een AstonCrypt CAM 2.18 is het al iets vloeiender maar kan ik niet terugzappen van de FTA kanalen naar de CDS/TVV kanalen frown

 

Heb je de Inverto IDL 5550 Scena 5 CD TVV al eens bekeken?

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM800HD is binnen. Wat een klein formaat apparaat. HD van 500Gb erin en smullen maar.

 

Tenminste zolang ik maar geen HD-kanaal inschakel. In iedergeval niet langer dan 5 min, meestal korter. Het beeld bevriest dan en soms komt er een groene scherm met allemaal Linux toestanden te voorschijn. Het enigste wat dan nog helpt is 10sec de stekker er uit, dan weer erin en alles werkt weer en blijft dan ook werken. Totdat ik hem weer op Astra HD+ zet.

 

Het volgende zit erin Pli Lolite, Ccam, en een card van CDS.

 

 

DM8000 - PLi Jade3 - Triax 88cm - DM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Happydays


Tenminste zolang ik maar geen HD-kanaal inschakel. In iedergeval niet langer dan 5 min, meestal korter. Het beeld bevriest dan en soms komt er een groene scherm met allemaal Linux toestanden te voorschijn. Het enigste wat dan nog helpt is 10sec de stekker er uit, dan weer erin en alles werkt weer en blijft dan ook werken. Totdat ik hem weer op Astra HD+ zet.

Het volgende zit erin Pli Lolite, Ccam, en een card van CDS.



Er zijn een al heel veel updates gekomen de laatste maanden welke nog niet in PLi Iolite zaten. Effe opnieuw flashen met een recente image zoals PLi Jade en al je HD problemen zijn voorbij.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...