Ga naar inhoud


PVR DVD leverbaar!


Ron

Aanbevolen berichten

Je kan met 1 LNB kabel alleen kijken en opnemen als je op dezelfde band blijft.

Dat wil in de praktijk zeggen dat je vrijwel het hele nederlandse pakket kunt opnemen terwijl je naar een andere zender binnen dat pakket kijkt.

Als je echt "twintuner vrijheid" wilt hebben, moet er een twin LBN op met gewoon twee kabels naar de 8000. Dat is bij iedere twintuner zo.

Het Blu-Ray verhaal is niet zoals Prutsie het schetst. Er is voor zowel linux als windows al een hack, maar alleen een hack is niet voldoende. Er moet ook nog een player komen die op linux en in het bijzonder enigma2 kan werken.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 259
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
Ik heb een vraag, betekent dit dat de bleuray optie niet mogelijk wordt.

Een bluray speler, wordt op dit moment nog niet ondersteund. Voor de toekomst, zal dit zeker opgelost worden.

Citaat:
kan ik opnemen, en een andere zender kijken.?? (ik ontvang Astra en hotbird, via 1 aansluiting)

Om optimaal gebruik te kunnen maken van je twin-tuner, zal je echt een 2de kabel moeten leggen. Opnemen van verschillende zenders zou dan geen probleem moeten zijn.

Citaat:
of kan ik beter wachten ?? of mis ik dan de boot

De boot missen met een 8000? Ik geloof het niet.

Nu aanschaffen en de "tijdelijke" weinige bugs accepteren, lijkt mij niet verkeerd.

 

Is dus ongeveer dezelfde reactie als Ron

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast humax10129

Nog een vraagje aan onze Dreambox8000 vrienden. Heeft 1 van jullie al Gbox draaiende inclusief het lezen van de cardreader.

Welke versie van Gbox en welke image is er dan gebruikt?

Las dat daar veel problemen mee waren met de Dreambox800, ben benieuwd of ditzelfde geld voor de 8000.

 

Ben bijna overstag, en dan de 7000 vervangen door een 8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dream8000
Ik heb een vraag, betekent dit dat de bleuray optie niet mogelijk wordt.

Tevens het opnemen van programma's : kan ik opnemen, en een andere zender kijken.?? (ik ontvang Astra en hotbird, via 1 aansluiting)..

Wellicht domme vragen, ben nieuw !!!
Ik hoop dat iemand mij de voordelen en de nadelen van deze lang verwachte box kan meegeven voordat ik hem vandaag ophaal.

of kan ik beter wachten ?? of mis ik dan de boot


Ik denk dat jij het beste nog wacht, doe ik ook.
Een half jaartje minimum, tot er duidelijkheid komt over de box zelf.Hij is net uit en iedereen roept maar o geweldig apparaat etc: maar negative dingen hoor je niet wat mij dus stug lijkt te zijn. Want de eerste dreambox die uitkwam was ook geweldig en later bleek pas hoeveel der nog op te lossen viel.
Gewoon geduldig wachten, voor die paar zendertjes HD 1000,-euro uitgeven lijkt mij overdreven ik wacht nog wel, heb nu al 2 jaar gewacht, dus die 6 maanden zijn zo voorbij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: guppje29
Hoe zit het nu met tuners?
is1 tuner speciaal voorde hdd of kan je tuner 1 voor de scart gebruiken en tuner 2 voor de dvi? dus 2 tv's met ieder een ander kanaal bekijken.


nee beide tuners switchen daar waar nodig

Enigma2 is zo geconfigureerd dat ie standaard de tuner neemt om TV te kijken waarop de minste LNB's op aangesloten zitten, zodoende heb je maximale ruimte om programma's op te nemen...

In je setup kan je dit wel overrulen dat tuner A of B de voorkeur heeft, maar 2 aparte signalen uitsturen kan ie niet voor zover ik weet...

Dat had ik al graag op de 7025(+) zo gezien, maar dan apart TV kijken en Radio luisteren via beide tuners...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: FeReNGi
Zal ik je eens een waslijst van niet opgeloste BUGS bezorgen ?

Wijzig maar eens je ip adres en probeer maar te connecteren via telnet bv....


Kort waslijstje. :D
Maar de bug die jij beschrijft is inmiddels opgelost in de PLi Beta welke ik draai. Was trouwens een issue waar meerdere boxen last van hebben maar nu niet meer dus.


Als de betatesters geen zwijgplicht meer hebbben post ik hier de waslijst.

Pli image of niet. Dit is gebaseerd op Enigma2 en de bug is nogsteeds aanwezig voor ALLE boxen.

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Een bluray speler, wordt op dit moment nog niet ondersteund. Voor de toekomst, zal dit zeker opgelost worden.

 

Straffe bewering.

De kans is aanwezig dat Blu-ray in de toekomst afgespeeld kan gaan worden. Maar in hoeverre ? Gaan BD's met BD+ ook werken ??

Nogmaals, erg boute en optimistische uitspraken. Eerst dus maar een zien dat er software komt voor Linux die beveiligde Blu-ray films afspeelt.

 

Citaat:
Als de betatesters geen zwijgplicht meer hebbben post ik hier de waslijst.

 

Nog steeds een kort lijstje smile

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FeReNGi

Als de betatesters geen zwijgplicht meer hebbben post ik hier de waslijst.

Pli image of niet. Dit is gebaseerd op Enigma2 en de bug is nogsteeds aanwezig voor ALLE boxen.


Zeg ik, in de PLi beta is ie al uit.
Laat maar komen die waslijst, wassen we die gelijk effe weg. :D

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp mogen de betatesters nog geen(negatieve) bevindingen plaatsen, maar wel positieve?

Ik lees tenminste wel positieve(ben ik blij mee), maar(nog)geen negatieve berichten.

Ben dus wel benieuwd naar ervaringen van deze testers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne zaterdag uitgepakt en aangesloten

 

Hij is stabiel en reageert snel op comando s

 

Ik heb allem naar de minpunten gekeken t.o.v. 7025

 

en kom er achter dat het timeshift nog steeds zeer slecht is

druk ik op pauze dan krijg ik zwart beeld en het geluid gaat door

zet ik heb van pauze af komt het beeld weer terug maar het geluid

duurd enkele sec.

 

dit is het zelfde als mijn 7025 wat naar 2 jaar nog niet is

opgelost

Ik kan me niet voorstelen dat dream hier tevreden mee is

Ik in iedergeval niet.

dit is zeker geen verborgen bukje, wat al 2 jaar bekend is

Ik denk dat het nog wel even zal duren voor dat is opgelost

anders was het al lang gebeurd

alle pos. reakaties hier boven sluit ik me op aan naar een

korte test

 

Groetjes Johnwillem

 

 

Dreambox 500s jade3 voor op de camping

Dreambox 8000 open PLI

VU+ DUO open PLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoeld eigenlijk dat timeshifting prima werkt, maar jij je net als ik een beetje ergerd aan het feit dat hij een paar seconden doorstottert als je de eerste keer op pauze drukt.

Dat is best wel op te lossen denk ik, maar feit blijft wel dat timeshifting zelf prima werkt.

Dit is een schoonheidsfoutje dat ze zeker wel op moeten gaan lossen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...