Ga naar inhoud


Zeer matig getest in Duitse AudioVision magazine


Tuurtje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Dat kan jij nou wel vinden, maar dat is dus in de realiteit niet zo.
Ik neem aan dat je de IPBox en de DM8000HD PVR DVD naast elkaar tegelijkertijd op dezelfde Full-HD TV gezien hebt zoals ik?

Ron


Of koffie54 ze naast mekaar heeft gezien op full-HD weet ik niet maar ik in het elk geval wel.
En ik ben het dus eens met koffie54, de beeldkwaliteit van de ip9000 staat boven de dream8000. Sterker nog: de interne HD ontvanger van mijn scherm "spoelt beide ontvangers door de wc" zowel SD als HD als het gaat om beeldkwaliteit. Dit is een van de redenen waarom ik voorlopig geen dream8000 koop zoals ik als schreef in een ander topic.
Trinity
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: trinity1
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Dat kan jij nou wel vinden, maar dat is dus in de realiteit niet zo.
Ik neem aan dat je de IPBox en de DM8000HD PVR DVD naast elkaar tegelijkertijd op dezelfde Full-HD TV gezien hebt zoals ik?

Ron


Of koffie54 ze naast mekaar heeft gezien op full-HD weet ik niet maar ik in het elk geval wel.
En ik ben het dus eens met koffie54, de beeldkwaliteit van de ip9000 staat boven de dream8000. Sterker nog: de interne HD ontvanger van mijn scherm "spoelt beide ontvangers door de wc" zowel SD als HD als het gaat om beeldkwaliteit. Dit is een van de redenen waarom ik voorlopig geen dream8000 koop zoals ik als schreef in een ander topic.
Trinity


Ik ben toevallig uitgenodigd geweest om de dm8000 mogen aanschouwen met andere ontvangers bij een vriend van me en idd: kan met de heren eens zijn. Kwa beeld kwaliteit, en de dm8000 stelt mij ook bietje teleur. Ik weet niet of dat te maken had van DVI ten opzichte van HDMI,maar dat mag niets uitmaken beide digitaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik heb ze inderdaad naast elkaar zien werken.

hd zijn ze gewaagd aan elkaar maar geef ik de ipbox toch een punt extra

Met sd is het verschil duidelijker te zien.

Niet dat de dm slecht beeld heeft maar de ipbox doet het toch een stuk beter.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze dus ook beide gezien op dezelfde full-hd TV (panasonic 50") en kan geen enkel verschil in beeldkwaliteit vaststellen. Beide zijn ze super qua beeld, alleen qua bediening, functionaliteit en algemeen gebruik vind ik de IPbox9000 echt waardeloos.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: koffie54

Met sd is het verschil duidelijker te zien.
Niet dat de dm slecht beeld heeft maar de ipbox doet het toch een stuk beter.

Juuuist, je hebt heel goed gezien waar de ip9000 sterk in is.
N.L. in het upscalen van SD. En daarmee staat hij met een andere ontvanger op eenzame hoogte. Iets wat op dit moment gezien het HD aanbod niet geheel onbelangrijk is.
De IP9000 echter wel zeer sporadisch last van clipping bij zeer felle kleuren. Maar dan moet je wel een heel goed scherm hebben wil je dat kunnen zien
Trinity
Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten de goede kwaliteit van het HD beeld ben ik het wel gedeeltelijk eens met het beeld van de upscaling die echt beneden alle maat is.

Vergeleken, bvb met de 7020 op de zelfde zender (Film1/1 en dezelfde LCD geeft de DM800 en verschrikkelijk beeld!

Dit heb ik eigenlijk nooit opgemerkt maar heb de tip opgevolgd van Ron en beide vergeleken op de zelfde LCD.

 

Hier de manier en gebruikte hardware:

Schotel 3,10 meter prime focus met twin LNB op Astra 19,2E

LCD:

LG 47LY95 full HD

Reveivers:

DM7020 verbonden met scart

DM800 verbonden met DVI-HDMI (originele bijgeleverde kabel)

Kanaal: Film 1/1

resultaat:

Het schakelen tussen de scart (DM7020) en de HDMI leverde veel verschil op. De 7020 gaf een redelijk beeld maar het beeld dat de DM8000 gaf was zo af en toe niet om aan te zien, veel ruis op de achtergrond en schaduw effecten.

Ik denk dat de DM800 minimaal een goede bandbreedte nodig heeft om van dit SD signaal een goede upscale te maken.

Deze test is uiteraard heel beperkt omdat ik nu eenmaal niet beschik over een andere HD ontvanger en ik alleen kan kijken wat er gebeurd met de upscaling (SD naar HD via de HDMI kabel)

 

 

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peter een DM7020 "upscaled" niet.

Zet de DM800 maar eens op 576i en vergelijk dan nog eens opnieuw.

Volgens mij probeer jjj een waardeoordeel te geven over iets zonder het verschil (en de techniek er achter) te kennen.

Het "verschikkelijke beeld" zou ook wel eens heel goed aan de kwaliteit van jouw LCD kunnen liggen.

Analoog signaal is vaak een stuk zachter waardoor artifacten en ongewenste "flimmertjes" beter verborgen worden.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dream-to-Xtreme

DM800 vs PS3

 

 

Na enkele weken (maanden) overweging, peinzen en lezen op forums de stap overwonnen en een DM800 aangeschaft, maar wat zegt mijn gevoel !? Ook heb ik een jaar geleden de Playstation 3 aangeschaft (ofwel gratis gekregen bij mijn HD TV) !!

 

Prijs;

DM800: Ruim 400,- Euro

Playstation 3: Onder de 400,- Euro

 

Wauw factor bij ontvangst;

 

DM800:

Had ik taart besteld, Ooohh DM800 - Uuuh, zo klein ?!

 

PS3:

Een enorme doos met dito gewicht ! Apparaat uitgepakt en ja, 1X WAUW !!

 

Aansluiten apparaat;

 

DM800:

Ja hij doet het, kan niks en amper HD dus nieuwe software. Dagen zoeken op websites naar de geschikte software en installeren zodat het apparaat wel iets kan ?!

 

PS3:

Aansluiten en, er is nieuwe software gevonden, één druk op de knop en na 10 minuten is ie geupdate met de laatste software ! (en wat ie dan allemaal kan !!)

 

Design;

 

DM800:

Klein, cheap voedinkje met dito aansluiting DVI i.p.v. HDMI en geen koelfan ?!

 

PS3:

Gewoon Euro stekker, HDMI en zelf regelende koelfan !

 

Functionaliteit;

 

DM800:

Zoeken in allerlei onduidelijke menu’s kan geen verbinding maken met server, moet je (na 3 dagen inlezen op forum sites) ontdekken dat nfs ( hoe wat ?? – Telnet ?? jaja leuk hobby of -strop-?) niet op mijn server wordt ondersteund ?! zelf allerlei tooltjes moeten installeren en met een nog duurder Analdigitaal abonnement wel een paar HD kanalen kunnen bekijken ?! ,maar opnemen ho maar !? Ooh ja schijf erin, nog meer geld uitgeven. Wordt ie weer te heet, gaat ie nog sneller stuk of loopt vast ?>? Foto’s bekijken op je TV ? ik dacht dat mijn foto’s scherper waren. MP3 afspelen na 4 keer vastlopen ?! Apparaat afsluiten en vervolgens nooit meer opstarten, ja stekketje er (binnen 1 sec.) snel uit en in steken ?? Na 20X valt die connector er wel vanzelf uit !! enz. enz.

 

PS3:

Duidelijk overzichtelijk menu. GRATIS Demo games downloaden en spelen. Snelle verbinding met PC en Server via UPnP. Full HD Streamen in extreme kwaliteit (AVI, WMV. MPeg4) 5Mbps – 10Mbps maakt niet uit. Foto’s 2X WAUW rach scherp, volle resolutie en snel !! MP3 afspelen met 3D effecten op je TV 3X WAUW !! etc. etc. Sluit af wanneer ik het wil en start Altijd weer op met één druk op de a.b. !

En ja je kan er mee gamen, en hoe 4X WAUW !!

 

Oneerlijk vergelijk;

 

Ja snap ik je kan een SONY niet vergelijken met een hobbyclubje, welke een 3 jaar oud (electuur) ontwerp ergens in een houten schuur, zittend op camping klapstoeltjes, met in de hoek een campinggaz pitje met sudderende braadworsten, in elkaar zitten te assembleren, Maar 400+ fu**ing EURO’S !!?

 

WAUW Factor 1op10;

 

DM800:

2

 

PS3:

9 (omdat ie geen satelliet tuner heeft, anders 10) !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Unetwork
Buiten de goede kwaliteit van het HD beeld ben ik het wel gedeeltelijk eens met het beeld van de upscaling die echt beneden alle maat is.


De 1 kan geen verschil zien (Toxic) de ander ziet duidelijk dat de scaler beneden maat is (Unetwork).

Ik snap dat als je op diverde HD ontvangers een 1080i uitzending vergelijkt dat er wijnig verschil te zien is. Maar mij gaat het vooral om de upscale kwaliteit van de boxen aangezien 80% van de uitzendingen nog SD zijn, en de meeste mensen een standaard HDTV hebben (Samsung, Sony, Philips, Panasonic, etc.) met een waardeloze scaler in de TV.


Toxic jij hebt beide boxen staan, zie je verschil tussen
de UPSCALE kwaliteiten van beide boxen?
En dan liefst progressive uitsturen naar de TV en de TV op 1:1 pixelmapping als je TV dat kan, zodat de scaler in de TV geheel is uitgeschakeld. (dus bij een FULL HD tv 1080p25 uitsturen of bij een HD ready 720p uitsturen.)

The power of dreams...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...