Ga naar inhoud

Dreambox DM800 en Skystar2 doorlus probleem

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een DM800 met een Stab HH100 rotor en een LNB met 1 uitgang. In mijn PC zit een Skystar2 kaart. Vanuit de LNB gaat de coax kabel naar de Dreambox. Via de LNB Out van de Dreambox wordt het signaal doorgelust naar de Skystar2.

Als de Dreambox stand-by staat werkt de Skystar2 prima. Ik gebruik DVBDream 1.4i en de plugin SS2DiSEqC v1.10 om de rotor te draaien.

Maar als de pc aanstaat en ik schakel de Dreambox in, dan heb ik alleen beeld op de huidige satelliet. De rotor wil niet draaien als ik op de Dreambox van satellietpositie wil wisselen. Het maakt niet uit of DVBDream opgestart is of niet. Alleen als ik de pc uitstaat draait de Dreambox de rotor weer.

Dit is vervelend omdat Dreambox en pc vaak samen aanstaan. In het verleden heeft het "doorlusprincipe" in dezelfde opstelling met een Humax IRCI-5400 en Skystar2 altijd goed gewerkt.

Wat zou de oplossing voor dit probleem kunnen zijn?

Groet,

Sat_marc

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Geplaatst:

Blijkbaar blijft er spanning staan op de lnb ingang van de skystar. Veel dvb software heeft een optie om de spanning uit te schakelen bij het afsluiten van het programma, of dit bij dvbdream ook kan weet ik niet. Welke revisie van de skystar gebruik je?

Als ik me niet vergis wordt bij het uitschakelen van de skystar onder "windows netwerkverbindigen" ook de lnb spanning uitgezet.

Derde mogelijkheid is het gebruik van de windows utility "devcon".

Lekker scheuren op je Fatbike, natuurlijk zonder helm ;)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

• 2 weken later...
Geplaatst:

Al bij het opstarten van de pc wordt er blijkbaar spanning op de LNB gezet. Ik weet niet hoe ik dit standaard uit kan zetten. DVBDream heeft geen optie om de spanning van de LNB af te halen.

De plugin SS2DiSEqC 1.10 heeft wel een optie om de LNB spanning uit te zetten. Maar ja, dat moet je dan telkens na het opstarten van je pc weer opnieuw doen. Dat is niet echt handig.

Het uitschakelen van de Skystar2 onder netwerkverbindingen heeft niet het gewenste effect. Welke revisie van de Skystar ik heb weet ik niet.

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen