Ga naar inhoud


uitrichten schotel


Gast makedon

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik zoek iemand die mijn schotel kan uitrichten,uiteraard tegen betaling in Maarssenbroek bij Utrecht.

Het gaat om een Triax 1.20 polarmount met actuator en een SuperTack EZ2000 besturing.De schotel staat op een platte dak en is makkelijk te bereiken via het terras,waarschijnlijk door de wind verdraaid.Graag iemand met profesionele apparatuur.

B.v.D p.m me

Link naar reactie
Delen op andere sites


Makedon welkom op het board.

Als hij door de wind is verdraaid neem ik aan dat hij voor die tijd goed heeft gewerkt.Dus de schotel staat goed.Dan is het een klein kunstje om even de actuator los te maken en goed uit te richten op bv astra?Als je hem daar op hebt uitgericht staan de andere sats ook weer goed.Dit kan gerust met een satfindertje.Scheelt je een hoop geld wat je anders aan de installateur moet betalen.

succes

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mekedon,

 

soortgelijke berichten zijn hier vaker geplaatst

ofwel je doet alles zelf met forum hulp

ofwel je laat 't iemand voor je doen

 

echter zou je dit als te koop gevraagde Dienstverlening moeten beoordelen (dus stel je verplaatst je vraag naar dit sub forum

 

chiao

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Dan is het een klein kunstje om even de actuator los te maken en goed uit te richten

 

Daar begint het probleem al.

De actuator is de duw stang die aan de polarmount bevestigd is.

Daar is niks mee los te maken en uit te richten.

 

Als de wind de oorzaak is geweest, dan kan het zijn dat de mast zelf gedraaid is met polarmount en al, of dat de mast is blijven staan en de polarmount zelf gedraaid is.

 

Als je weet wat er gebeurd is, is het makkelijk weer in orde te brengen, ervan uitgaande dat het vóór de storing goed gewerkt heeft.

 

Helaas woon ik niet bij makedon in de buurt, ik had het snel voor elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Inderdaad..niet aan gedacht. Hoe dan ook, dan zijn er drie variabele factoren waardoor de schotel "uit het lood" geslagen kan zijn.

 

Het is alweer 15 jaar geleden dat ik op de nok van het dak stond te hannesen om mijn schotel exact af te richten. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij op het plat dak staat. Dan is misschien de voet alleen verdraaid. Dat kun je waarschijnlijk gemakkelijk zien a.d. afdrukken op het dak. Als er verder iets verschoven is dat zal ook te zien zijn. Ik zou toch eerst op onderzoek uitgaan. Hobby is hobby.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjeee heren, dit is een vriendelijke man die gewoon wat hulp vraagt, indien nodig tegen betaling. Misschien is ie niet goed ter been, misschien is hij te druk om alles zelf uit te zoeken en misschien snapt ie het gewoon niet helemaal. En misschien heeft ie een vrouw en kindertjes die achter zijn vodden aanzitten om RTL5 weer op de buis te krijgen.

 

Als ik niet 1000 km wegzat zou ik er heen rijden en voor een kopje koffie de schotel weer goed zetten. Maar hem nu meteen naar andere fora te verwijzen of hem te vertellen dat 'het een hobby is"... dat zou "ik" niet doen. Maar goed ik ben een redelijk nieuwe poster hier dus wellicht ben ik veel te vriendelijk, lol.

 

Mathijs

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Maar hem nu meteen naar andere fora te verwijzen

 

Dat klopt niet, Tonskydutch adviseerde alleen maar om deze vraag hier in het "Te koop gevraagd" Forum te posten omdat makedon naar een dienst tegen (eventuele) betaling vraagt.

 

makedon is hier hartelijk welkom. En ik laat deze vraag daarom ook staan.

Er zullen misschien hulpvaardige leden zijn die een handje willen helpen.

Hobby of niet, als je het nog nooit gedaan hebt, is het best wel moeilijk om zoiets goed voor elkaar te krijgen.

 

En ik zou hem ook graag helpen als ik niet meer dan 500 km van Utrecht vandaan zou wonen. Voor een bakje koffie doe ik iemand in zo´n geval graag helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Inderdaad..niet aan gedacht. Hoe dan ook, dan zijn er drie variabele factoren waardoor de schotel "uit het lood" geslagen kan zijn.

Het is alweer 15 jaar geleden dat ik op de nok van het dak stond te hannesen om mijn schotel exact af te richten. :D

-------------------------------------------------------
Om vast te stellen wat er verschoven is, de schotel naar b.v.b Sirius te laten draaien, om zodoende te controleren of het nulpunt nog wel correct is. Op die manier kun je in iedergeval, vaststellen of uitsluiten of de actuator verschoven is.

Gr. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FalconerThe
Tjeee heren, dit is een vriendelijke man die gewoon wat hulp vraagt, indien nodig tegen betaling. Misschien is ie niet goed ter been, misschien is hij te druk om alles zelf uit te zoeken en misschien snapt ie het gewoon niet helemaal. En misschien heeft ie een vrouw en kindertjes die achter zijn vodden aanzitten om RTL5 weer op de buis te krijgen.

Als ik niet 1000 km wegzat zou ik er heen rijden en voor een kopje koffie de schotel weer goed zetten. Maar hem nu meteen naar andere fora te verwijzen of hem te vertellen dat 'het een hobby is"... dat zou "ik" niet doen. Maar goed ik ben een redelijk nieuwe poster hier dus wellicht ben ik veel te vriendelijk, lol.

Mathijs



als je het over mijn reactie op de vraag hebt, dan reageer ook op mij en niet op maja
Drs. IJzerbout omschreef het al enigszins...

wie kan helpen en dus ook fysiek aanwezig wil en kan zijn is helemaal geen punt
zelfs ik zou daar niet eens te beroerd voor zijn.

maar makedon, schrijft wel nog een soort voorwaarde in zijn vraag; met professionele apparatuur.

dan mag je het mij niet kwalijk nemen als ik op die sleutel woorden, betaling en professionele apparatuur, zo reageer.

los van het feit dat er echt niet zoveel leden zijn met zulke apparatuur, stelde ik voor... stel!

hopelijk krijgt makedon adequate hulp, want van elkaar leer je 't
en zo ontstaan ook sat-hobby vriendenkringen
hopelijk begrijpen ook nieuwere leden dat 't forum niet ontstaan is door contactadvertenties op basis van betaling, maar welwillende hobbyisten
laat betaling en professioneel dan weg in je vraag.

chiao

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi hoi allemaal,

na veel zoeken,blijkt dat de actuator stuk is dus voor vervanging toe.Ik heb voorlopig een andere schoteltje geplaatst met een HH 120 motor wat trouwens heel goed gelukt is met een simpel satfindertje.Voor de polarmount durfde ik het niet aan want er zit toch een actuator met 32 inch aan,vandaar dat ik iemand vroeg met een betere satfinder.In ieder geval hartelijk bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...