Ga naar inhoud


factoren die de snelheid van het internet bepalen


odul

Aanbevolen berichten

mijn dochter heeft internet van telenet. Ze heeft in het stopcontact zo'n topcom ding steken dat bedraad naar de laptop gaat het is een acer 1315lm en windows xp pro. Als ik bij haar kom en het internet gebruik is dit tergend traag. Heb zelf scarlet en vindt dit veel sneller bedraad via desktop en via laptop en router belkin draadloos. Wat zij de factoren die van een snel binnenkomend internet een traag internet kunnen maken ? Met dank aan de techneuten onder jullie.

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als het kan, zou Ik de powerline al uitschakelen. Dit werkt de snelheid niet in de hand.

Als je toch wil blijven werken met powerline, gebruik deze dan enkel rechtstreeks in een stopcontact. Dus niet in een verdeel doos of aftakdoos. Ook het powerline toestel bij de modem van Telenet in een naakt stopcontact.

 

Heeft je dochter geen wifi op de laptop. Als ze dat wel heeft zal ze better af zijn met een wifi AP (access point). Vergeet deze niet te beveiligen anders surft de rest van het straat ook mee. Met als rezultaat dat U weer een trage verbinding hebt.

Komt door verschillende factoren. 1. die mensen gaan dan ook het internet gebruiken op rekening van U dochter. 2. Een AP die een client verbinding verweg heeft zal op een lagere band breedte gaan werken bv. inplaats van 52 mbps, maar 1 mbps. Met gevolg dat iedereen op het AP maar 1 mbps krijgt. Goede tip: neem een AP die je in zendkracht kan verminderen. Zo kan je de balon waar ontvangst is verkleinen zodat het genoeg is voor eigen gebruik.

 

Wat natuurlijk nog beter is, is een UTP kabel trekken en zo bekabelt werken.

 

Natuurlijk moet je (zoals al vermeld) rekening houden met het gekozen pakket bij Telenet. Test je snelheid eens op klik

 

Nog een tip voor alle Telenet gebruikers. Als je al langer klant bent bij Telenet en bv Internet, telefonie of digitale tv hebt. Kijk dan op hun site voor een Shake. Dit kan U de helft in gezamelijke kost schelen. Kan soms een besparing van 40 € per maand betekenen. Dit is 480 € per jaar. Die gebruik je toch liever voor iets anders dacht Ik.

 

success

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je twijfelt over de snelheid van de verbinding, altijd met de laptop via UTP (netwerkkabel) direct op het modem testen om alle tussenliggende obstakels uit te sluiten bij de referentie test.

 

Wanneer de snelheid dan bepaals is, een voor een de tussenliggende componenten weer toevoegen.

 

Mijn eerste gok is dat jouw abo veel sneller is dan dat van je dochter of dat de laptop van je dochter veel trager is dan die van jouw.

Probeer die laptop voor de grap ook eens via jouw draadloos netwerk.

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

vooreerst dank aan alle antwoorders. Het abonnement zou expressnet van telenet zijn.Eventjes er tussen uit wegens ziekte , daarom nu pas antwoord. Ondertussen heeft ze een nieuwe laptop . Dit heeft dan ook een nieuwe situatie voor gevolg. Ze zou 2 laptops willen installeren ... Volgens het abo zou dit kunnen. De nieuwe laptop heeft vista. Het is een kabelmodem van moterola SBV 512 1E en topcom powerline 200 85 Mbps. Dat (her)installeren zal niet simpel worden. De 2 laptops moeten dezelde naam hebben ? In eerste plaats met netwerkkabel trachten te installeren en dan eventueel draadloos... Dank voor degene die mij voor zijn gegaan en hun ondervinding willen delen.

Groeten

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit een cd bij je powerline, zoniet kun je die tool downloaden van internet.

Daar kun je je snelheid bekijken van je powerline.

Zit je snelheid onder de 25MBP in dit programma dan is het probleem dat je powerlines elkaar niet goed zien.

Dit zou getest moeten zijn door de technieker die dit geplaatst heeft.

 

Je gaat in goede omstandigheden zeker een hogere snelheid krijgen als via scarlet.

Ook zou dit veel sneller moeten zijn als Wifi.

 

PS: Laptops moeten dezelfde naam hebben?? wat bedoel je hiermee? gewoon aansluiten via router of switch en dat moet werken, je kunt ook 1 powerline bijkopen of laten plaatsen.

In jou situatie denk ik dat een draadloze router de beste optie is mits dit niet te ver is van de modem.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ook een groot snelheids verschil tussen het ene en het andere stopkontakt hoor.Inderdaad is het aan te raden wat Vette schrijft om eerst eens rechtstreeks op de modem aan te sluiten.Je kan dan ook eens kijken welk stopkontakt het dichtste bij deze snelheid komt.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat antwoorden en nieuwe vragen.Beste, ik dacht dat alle pc dezelfde naam moesten hebben zoals in een netwerk zoals bijvoorbeeld bij een adsl provider als scarl..Anders kunnen ze niet communiceren , of heb ik het verkeerd? Als je een expressnet abo van telenet hebt , dus telefoon , digitale tv en internet , en je wil 2 laptop's via powerline laten werken hoeveel powerlines heb je dan in princiepe nodig als je ook nog over een motorola kabelmodem beschikt?

weederom dank voor de opvolging.Ja het is namelijk zo dat ik eerst tracht zoveel mogelijk info te vergaren voor dat ik mijn dochter ga helpen met de installatie van haar laptop's.Instellingen kan ik waarschijnlijk terugvinden op de laptop die door de technieker van telenet is geinstalleerd.Wat ook van belang is in de toekomst , dat je bij nieuwbouw alles laat voorzien om een utp kabel achteraf te kunnen trekken.

Groeten

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

3 powerlines, 1 zender en 2 ontvangers.

Hou er rekening mee dat de powerlines beveiligd zijn met de login van je internet account, begint waarschijnlijk met U of V.

Instellingen zijn niet echt van toepassing, enkel voor het emailadres.

Modems hebben allemaal maar 1 uitgang. Er zal waarschijnlijk wel een switch zijn geinstalleerd ivm IDTV.

Pc hoeft niet dezelfde naam te hebben.

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik bedoelde 1 powerline dient als zender (deze bij je modem)

De andere 2 dienen als ontvangers, bij elke pc of laptop 1.

Je hoeft geen programma te installeren er is echter een tool voor de snelheid te meten met deze powerlines.

Ik kan echter de link hier niet geven ivm reclameregels.

mvg Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Krijg het maar niet klaar ...

Internet van telenet expressnet met 2 powerlines van topcom , digitale tv en basis telefoon, laptop met vista home premium.Installatie was ok door installateur tot voor de aankoop van nieuwe laptop met vista... De instellingen zullen wel anders zijn dan XP zeker?Moet ik eeerst de utp kabel van de powerline in de laptop steken alvorens de laptop aan te zetten ? Hoe garaak ik op telenet zijn internet? Ik bedoel moet ik van de website van telennet starten of moet ik ergens een ip adres ingeven? Wie wil mij op weg helpen ?

Alvast dank voor de moeite en groeten

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Allen , toch nog even de opvolging vervolledigen voor de lotgenoten. Dochter heeft blijkbaar deze keer de juiste persoon aan de telefoonlijn gehad van de helpdesk van telenet ...

De virusscanner volledig wissen van het systeem ( de naam ontsnapt me ( iets met Bull...)Dus dit was de oplossing !!!

Dank aan al degenen die de tijd namen ons probleem te willen bekijken.

groeten.

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De virusscanner volledig wissen van het systeem ( de naam ontsnapt me ( iets met Bull...)Dus dit was de oplossing !!!


Dus je zus d'r laptop draait nu zonder antivirus software ??

Lekkere oplossing van de helpdesk.

Kun je daar over een maand of zo ook terecht als heel je laptop vol virussen ,mallware etc etc. staat ??

Zou daar nog maar eens over na denken en vlug weer een virus scanner instaleren.


Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...