humptydumpty Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Na 8 jaar een humax 5400 mijn eerste voorzichtige stappen met een dreambox en dan is een boel anders en nieuw ondanks dat ik me grondig heb ingelezen en gezocht. Er vallen me een aantal dingen op (opstarten duurt best wel lang, eerst een beeld van pli dan weer zwart dan weer 2x pli beeld waarvan de laatste van kleur veranderd en dan pas dan een zender) hoort dat zo? Ook even updaten met een nullmodemkabel is anders met mijn humax doe ik dat zonder tv en kijk naar het schermpje tot dat er end staat. Met of zonder TV en hoe controleer je dan dat de box klaar is? (Ik heb het net geprobeerd maar krijg de box, zonder aansluiting op de schotel via de f connector, niet eens in standby). Hoe doen jullie dat? Of waar kan ik een uitleg vinden waar dat in staat. Nog een vraag met de software die er op stond had ik na instellen de box opgenomen in een netwerk. De box was ook aanspreekbaar (herstarten b.v. lukte via de pc, dcc gaf aan dat die in het netwerk zat en rss feets lezen was geen probleem). Daarna via het netwerk met DCC de nieuwste Pli geflashed. Dacht dat ik alles opnieuw moest instellen maar alles werkte nog settings waren nog aanwezig en de andere instellingen ook alleen geen netwerkverbinding meer. Ik kon nog wel Cccam 2.09 installeren en die werkt (irdetokaartje uit de humax werkt prima in de 500). Alleen een netwerkverbinding lukt niet en ik krijg ook geen contact via DCC of Dreamup met een Nullmodemkabel (compoort is goed want die werkt wel op de humax). Het Pli image werkt wel gewoon. Vreemd is wel dat mijn experiabox wel aangeeft dat de dreambox er is. Instellingen zijn ook goed (alles hetzelfde als bij de computer behalve het IP adres). Dus ik dacht flashen zal wel verkeerd zijn gegaan. Cleaner (eraser image) er overheen en opnieuw flashen wat blijkt, ik krijg geen contact met Dreamup en een Nullmodemkabel (maarja krijg hem ook niet in standby). Wat doe ik fout, wat zou het kunnen zijn of hoe zou ik dit kunnen oplossen? Zou iemand me svp kunnen helpen ben er nu de hele dag al mee bezig en dit gaat me niet lukken. Alvast bedankt voor jullie antwoord. Groet, HD DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13
Tonskidutch Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 uhm... ik wordt een beetje duizelig van je hele uitleg, maar denk dat je de nameserver niet correct hebt ingevuld bij netwerk configuratie nieuw image flashen doe je ook enkel met de nulmodem kabel en dreamup (dm 500) waar vooraf een erase flash aangevinkt wordt in dreamup om te voorkomen dat er oude settings etc blijven staan daarna ontkoppel je de dm 500 brengt 'm naar de kijk en luisterruimte en sluit je alles aan start de dm en (ik) doe als allereerste handeling een factory reset opdat nogmaals alle instellingen van het image NIEUW en juist kunnen worden ingevoerd. dus na pal taal en timezone ga je niet verder maar kiest exit exit en menu factory reset. zo zou het instellen van lokale gegevens correct worden opgenomen in 't image. chiao Pipeline Bill Frisell
Ron Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Begin eens te vertellen of het een DM500S of een DM500+ is. Dat is namelijk al een megagroot verschil. Ron
Tonskidutch Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 uhm tja daar had ik even niet bij stilgestaan dus [dm500] is eigenlijk niet genoeg in de titel? chiao Pipeline Bill Frisell
humptydumpty Geplaatst: 17 december 2008 Auteur Geplaatst: 17 december 2008 Sorry Heren, Heb er helemaal niet bij stilgestaan dat er een s en een plus versie is. (sta er wel weer gekleurd op) Het is een 2dehandsje, een DM500S. Tonskidutch, je bent een held! Door je bovenstaande verhaal heb ik alles nogmaals ingevuld, opgeslagen en de dreambox via het menu opnieuw opgestart. Het werkt!! Tenminste ik heb weer contact via het netwerk (Nulmodemkabel nog maar even niet geprobeerd). Wat het was weet ik niet maar ik denk dat het gewoon ff wennen is. Bedankt voor je hulp! DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen