Ron Geplaatst: 30 december 2008 Geplaatst: 30 december 2008 Meteen er uithalen dan! Dat plaatje zit er normaal gesproken bij. Ten minste bij mijn DVB-C tuner die ik destijds voor de DM7025 kocht, zat het er bij en ik kan me niet voorstellen dat het nu anders is. Ron
renzie Geplaatst: 30 december 2008 Geplaatst: 30 december 2008 ik heb ook vorige week een dvb-c tuner gekocht zonder een bevestigingsplaatje. op de site van dream zie je tuners als optie voor de 7025 en 8000 wel afgebeeld worden met een rond gebogen plaatje, maar de tuners leveren ze zonder. mijn dealer vertelde mij dat ze al een hele tijd zonder geleverd worden. renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
duzz Geplaatst: 30 december 2008 Geplaatst: 30 december 2008 Twee weken terug gelijk bij mn DM8000 twee kabeltuners gekocht. Daar zaten deze plaatjes gewoon bij en passen perfect in de 8000.
Ron Geplaatst: 30 december 2008 Geplaatst: 30 december 2008 Ik heb zojuist van de distributeur vernomen dat de plaatjes door de fabrikant gewoon bijgeleverd worden. Soms wel los, maar ze zitten bij hen altijd bij. Als ze bij jouw tuner niet bijgeleverd zijn, moet je jouw leverancier maar eens lief aankijken. Ron
renzie Geplaatst: 30 december 2008 Geplaatst: 30 december 2008 ik ga er morgen meteen langs. renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Gast sattaz Geplaatst: 31 december 2008 Geplaatst: 31 december 2008 Origineel bericht van: Funfreak De vrije plaatsen in de DM8000s kunnen worden voorzien van een extra tuner (2 zelfs). @Funfreak, Momenteel zijn er kennelijk problemen met het bijsteken van een 3e of 4e DVB-S2 tuner. Thans werkt het niet (goed). DVB-S tuners (tuners zonder HD-ontvangstmogelijkheid) werken kennelijk (nog) wel. Volgens de eigen website van Dream Multimedia zijn nu ook alleen maar DVB-C of DVB-T tuners beschikbaar en geen DVB-S2 tuners of DVB-S tuners. Met vriendelijke groeten sattaz
Ron Geplaatst: 31 december 2008 Geplaatst: 31 december 2008 Ik heb er een DVB-C en een extra DVB-S tuner in zitten en alle 4 tuners werken perfect. Uiteraard krijg ik met de extra DVB-S tuner niet de HDTV zenders, maar die vang ik al met de 2(!) ingebouwde DVB-S2 tuners. Op de DVB-C tuner ontvang ik alle zenders van ziggo en heb ook beeld op de HDTV zenders. Ik zou even niet kunnen bedenken waarvoor ik een derde en vierde DVB-S2 tuner zou willen plaatsen. Ron
theparasol Geplaatst: 31 december 2008 Geplaatst: 31 december 2008 Ik wel, als je de gelinkte info op de website van DM goed doorleest worden daar maar twee tunermodules opgesomt: De DVB-C en de DVB-T, dus geen DVB-S modules (meer). Ik gok dat ze het vergeten zijn te noemen, om daar nu direct zo'n rigoreuze conclusie aan te verbinden is natuurlijk over the top.
Ron Geplaatst: 31 december 2008 Geplaatst: 31 december 2008 Waarschijnlijk zien ze de extra DVB-S tuner als zinloos omdat er al twee DVB-S2 tuners in zitten, terwijl ik er toch wel zo'n 2 a 3 x per jaar gebruik van zal maken. Ik kreeg de losse DVB-S tuner na wat zeuren gratis bij de DM8000HD. Als je veel opneemt over meerdere satellieten tegelijk kan het ooit eens handig zijn, maar over het algemeen is het ook zinloos. Ron
theparasol Geplaatst: 31 december 2008 Geplaatst: 31 december 2008 (domme vraag?) Ik kan het niet goed vinden op de site van dm maar de 8000 wordt dus fabriek af geleverd met reeds 2 DVB-S2 tuners. Deze tuners zijn ook verwisselbaar of zitten ze vast op het mainboard? Het zou dan niet verkeerd zijn als ze de box in lite variant verkopen met slechts standaard 1 of geen tunermodule aan board. Dat kan de prijs weer iets drukken
bliksem Geplaatst: 31 december 2008 Geplaatst: 31 december 2008 Origineel bericht van: theparasol (domme vraag?) Ik kan het niet goed vinden op de site van dm maar de 8000 wordt dus fabriek af geleverd met reeds 2 DVB-S2 tuners. Deze tuners zijn ook verwisselbaar of zitten ze vast op het mainboard? vast Dreambox DM8000HD AZBOX Premium +
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen