Ga naar inhoud


[DM8000] Wel of geen HDCP?


Adriano

Aanbevolen berichten

Onderstaat verhaal kwam ik tegen in een advertentie, bron kan ik helaas niet vermelden i.v.m. de forum regels. Kan niet geloven dat dit waar is!

 

"Opmerkelijk is overigens wel dat HDTV signalen alleen kunnen worden weergegeven van ongecodeerde zenders die daarnaast ook nog eens zonder HDCP kopieerbeveiliging uitzenden.

De Dreambox DM 8000 lijkt volgens de opgave van Dream Multimedia dan ook niet te beschikken over de licenties voor HDMI en de HDCP kopieerbeveiliging.

Hierdoor kan men bijvoorbeeld, ook met een geldig abonnement, niet kijken naar de HDTV uitzendingen van Premiere en de ongecodeerde uitzendingen van de HDTV zender Anixe HD op de Astra 1 satelliet, dit meldt het Duitse blad Sat Und Kabel."

 

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Adriano
Onderstaat verhaal kwam ik tegen in een advertentie, bron kan ik helaas niet vermelden i.v.m. de forum regels. Kan niet geloven dat dit waar is!


Is ook niet waar, genoemde zenders doen het hier gewoon.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: Adriano
Onderstaat verhaal kwam ik tegen in een advertentie, bron kan ik helaas niet vermelden i.v.m. de forum regels. Kan niet geloven dat dit waar is!


Is ook niet waar, genoemde zenders doen het hier gewoon.


Komt het doordat deze zenders op dit moment geen HDCP uitzenden met de zender?
En welke licenties heeft dream dan niet???
Over welke licenties praten wij? alleen hardware licentie om geen HDMI te mogen gebruiken?
Of speelt er ook een rol van software.

Graag meer info hierover.
Link naar reactie
Delen op andere sites

En hier de uitleg over die HDCP

 

Net zoiets als dat macrovision en digital content protection voor videokaarten op pc's met tv-out aansluitingen.

 

Blij toe dat dreambox het niet mag en kan, dan heb je er ook geen hinder van!

 

Maar goed, de kudde trapt er weer in: hij kan het niet dus die moet ik beslist niet hebben cry

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

of i het nu kan of niet intrreseert me geen biet zolang elk kanaal maar niet zwart ziet .lol .maw gooi die discussie maar aan de kant want het werkt toch allemaal waar zou ik me dan druk over maken .

Daarbij komt dat een hdmi kabel(want daar zit zogenaamd het hdcp beleid op high defenition copy protection )het wel raar is dat mijn blu ray speler met de 3 kleuren tulip stekkers ook gewoon beeld geeft op 1080i n ook geen hdcp doorgeeft .en zoals de vorige schrijver zegt wes een kudde dier koop een ontvanger met hdcp dan heeft u plezier .enige wat u makke schapen doet is betalen voor een beveileging die de filmindustrie oplegt whahah oh oh wat zijn we toch slim met zn alle he (ja ook ik want op mn tv zit ook hdcp je ontkomt er niet aan )maar is toch van de zotte eigenlijk he betalen voor en beveileging die er voor meot zorgen dat de filmindustrie zn schijfjes goed beveiligd zijn .bah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...