Gast Runnerstwo Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Vanaf het begin worden programma’s die ik heb ingesteld met de timer of via EPG niet altijd opgenomen. Er komt dan in beeld harde schijf is vol. De Harde schijf is zeker niet vol er is maar 100 gb gebruikt van de 500 gb (aansluiting e-Sata) . Ook het aansluiten van een interne harde schijf (Sata) is niet de oplossing, ook dan komt er soms in beeld harde schijf is vol. Ik heb van alles al geprobeerd de DM aan laten staan, afsluiten in de standbye, of op de te op te nemen kanaal laten staan. Maar niets helpt. Image reeds meerdere malen vervangen alle instellingen al geprobeerd maar soms wordt er wel opgenomen maar soms ook niet. Afgelopen weekend 4 programma’s ingesteld om op te nemen de eerste 2 zijn opgenomen waarvan 1 Hd kanaal, de andere 2 kanalen niet. Als ik druk op Video komen alle opgenomen bestanden die zijn opgenomen in beeld met ??.??? . Ik moet dan herstarten om weer bij de harde schijf te kunnen komen en de opgenomen bestanden weer te kunnen zien Het opgenomen bestand waarop het signaal “harde schijf is vol”in beeld is gekomen is dan maar enkel seconden opgenomen. Heeft iemand een idee?
Littlesat Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Welk image?? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Runnerstwo Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Gemini 3.9. Maar ook dezelfde problemen met 3.7 en 3.8
skippie1770 Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 hetzelfde probleem als ik heb/had en zovele anderen met hardeschijf via eSata. Ik ben op de lange duur overgeschakeld naar de usb aansluiting en dat werkt perfect nu. Er schijnt een serieus probleem te zijn met eSata aansluiting op de DM800, installeer de laatste nieuwe image met de usb drivers en geniet van uw USB opnames dan. Samsung QE55Q90R VU+ ULTIMO 4K Sonos Arc - Sonos Sub
hugogertie Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Ok dan.....ik dacht dat het bij mij aan Gbox zou liggen maar dit wist ik niet. Zijn er meer mensen die hier last van hebben; opname's die vast slaan op de interne sata harde schijf. Ik heb een wd schijf .............. VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
skippie1770 Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 ik heb geen ervaring met interne harde schijven, ik spreek alleen vanuit mijn ervaring met een externe harde schijf Samsung QE55Q90R VU+ ULTIMO 4K Sonos Arc - Sonos Sub
Ron Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Ik heb er een samsung (ik geloof) 320GB SATA in zitten en heb nooit problemen met opnemen. Ron
Gast Runnerstwo Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Problemen met extern My Book (WD) en als ik de interne aansluit een Samsung 320 Gb dezelfde problemen
hugogertie Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Zou het dan nog aan de firmware kunnen liggen ik draai gemini 3.9 maar bij 3.8 had ik dezelfde problemen. VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Gast Runnerstwo Geplaatst: 24 december 2008 Geplaatst: 24 december 2008 In 3.8 had ik het probleem ook al maar in 3.9 is het niet opgelost. Wat wel opvalt als de harde schijf niet is te benaderen een herstart van de Gem niet voldoende is. De Dm moet opnieuw worden opgestart om de harde schijf te laten herkennen. Ik denk dat het geen software probleem is maar iets in de (e)sata aansluiting. Het kan niet aan de sata kabel liggen omdat bij de interne aansluiting dezelfde problemen waren.
likus Geplaatst: 24 december 2008 Geplaatst: 24 december 2008 Net als skippie heb ik extern hetzelfde probleem. Met diverse kabels geprobeerd, diverse behuizingen en diverse schijven; ook diverse firmwares, varierend van de allereerste E2's tot de nieuwste. Vorige maand heb ik alsnog een nieuwe 2,5" interne schijf geplaatst, en bij mij werkt dit wel. Daarmee lijkt het bij mij wellicht het stukkie koppeling tussen de Sata- en de eSata-aansluiting te zijn. Ik heb tot die tijd geroepen dat de fout OF in de processor moest zitten (rotte delen) OF in de eSata, maar ja, intern werkt het nu dus bij mij WEL. Hopelijk blijft het zo, want ook extern heeft het enkele maanden prima gewerkt, totdat de ellende begon. DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
interstate Geplaatst: 24 december 2008 Geplaatst: 24 december 2008 ik lees dat een hd met usb aan sluiting wie kan me uitleggen hoe of wat ,ik deze aan moet sluiten en werkend te krijgen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen