holles Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Ik ben van plan een DM800 aan te schaffen. Mijn vraag is of het inbouwen van een HDD moeilijk is of dat ik dit het beste in de satellietwinkel kan laten doen. Dus vooraf (bij de koop) laten inbouwen en dan naar mij op laten sturen. Tevens een vraag welke capaciteit zonder problemen werkt in de DM800. Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
Ron Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Het is een heel gepruts. Ik zou het i.v.m. garantie mooi in de winkel laten doen. Ron
hemertje Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Het is een heel gepruts. Ik zou het i.v.m. garantie mooi in de winkel laten doen. Ron 2 linkerhanden Ron? ik was met 5 minuten klaar... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
hugogertie Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 inbouwen valt wel mee als je kleine vingers hebt.dit geld ook voor de dm 600. VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Ron Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Ja ik ook, maar het is wel een heel gepruts. Zeker voor iemand die zoiets nooit eerder gedaan heeft. Naturlijk kan je hem zelf inbouwen, maar ik zou het de winkel laten doen. Dan heb je ook nooit discussies over garantie. het is anders zo gemakkelijk een probleem op de elders gekochte en ingebouwde HDD af te schuiven. Ron
aquasat Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Persoonlijk vind ik dat de importeur dit beter zou doen, of dream zelf. Want het is ook te eenvoudig om de garantie op de winkelier af te schuiven (wat betreft support op de HDD in de DB8000). Dream zou ook duidelijk kunnen aangeven welke type HDD getest zijn en supported. Dan is er geen probleem, ook niet voor winkeliers die met supported HDD willen werken.
Ron Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Achja, niet iedereen wil een HDD, waar je dan toch voor zou moeten betalen en iedereen wil wat anders. De een vind 120GB al te veel en de ander 1TB niet genoeg. Weer een ander hangt er een storage systeem van 3TB aan:-)) Ik vind het al lang best dat we zelf mogen kiezen. Ron
aquasat Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Een supported HDD lijst is hiervoor de oplossing. Wie er een andere insteekt weet dat hij geen garantie heeft op het correct werken van de hardeschijf. wat op zich geen ramp is natuurlijk.
Ron Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Ik zou niet weten wat voor een lijstje dat moest worden dan. In ieder geval een kort lijstje:-)) Supported hardisk DM800 = 2,5" SATA, merk/type onbelangrijk Supported harddisk DM8000 = 3,5" SATA merk/type onbelangrijk Ron
Kowalski Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Ik zou niet weten wat voor een lijstje dat moest worden dan. In ieder geval een kort lijstje:-)) Supported hardisk DM800 = 2,5" SATA, merk/type onbelangrijk Supported harddisk DM8000 = 3,5" SATA merk/type onbelangrijk Hoewel dat technisch misschien correct is, heb ik vaker gelezen over harde schijven die speciaal voor PVR's ontwikkeld zijn. Bijvoorbeeld: Seagate DB35 en Maxtor's QuickView Hard Drives. Deze zouden bijv. minder stroomopname hebben, lagere piekstroom bij aanlopen en minder warmteproductie en laag geluidsnivo. In mijn DM7000S heb ik ook nog een 5400rpm schijf en toendertijd was ook bekend dat de 7200rpm schijven flink warmer konden worden. Bij een kennis met een DM800 met 250 GB Samsung harddisk vind ik het kastje ook wel behoorlijk warm worden. Een koelere harddisk zou dus wat kunnen helpen. Dus ik zou het ook wel prettig vinden als Dream Multimedia of iemand anders een lijstje zou publiceren van aanbevolen harddisks die aan bovenstaande wensenlijstje voldoet. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Ome Merde Geplaatst: 23 december 2008 Geplaatst: 23 december 2008 zolang je maar voorzichtig bent kan het bijna niet misgaan. priegelwerk heeft ome merde een hekel aan maar tis me toch gelukt de doos doet het ook nog en kan ook nog opnemen, hoes't mogelijk merDe deze ruimte is te huur
holles Geplaatst: 24 december 2008 Auteur Geplaatst: 24 december 2008 Oei, als zelfs Ome Merde het kan, zou ik het ook wel moeten kunnen. Ik heb een prijsopgave gedaan voor het inbouwen van een 320GB HD maar dit was toch prijzig. De winkel wilt er nog stevig aan verdienen. Is er een lijst van goede (energie en warmte zuinige) interne HD's voor de DM800. Ik heb een voorkeur voor een samsung 320GB maar zelfs daarvan zijn er 2 versies. Indien merk en types hier niet vermeld mogen worden dan graag per PM. Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen