Ga naar inhoud


[800] Na inbouw harddisk geen signaal meer


paardengek

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Ik ben momenteel bezig om in een nieuwe dreambox 800 een 160 Gb hardeschijf erin te bouwen. Dit gaat niet helemaal naar wens.

 

Zodra dat de hardeschijf erin zit, heb ik in negen van de tien gevallen geen signaal meer. Wanneer ik wel signaal heb, dan kan ik de hardeschijf formateren en ook opnames gaan dan goed. In het geval, dat ik geen signaal heb, kan ik wel de opname van de harddisk laten spelen.

 

Wat ik tot nu toe gedaan heb:

 

* Hardeschijf er weer uit en daarna er weer in te zetten ( volgens pdf file dream multimedia )

* Opnieuw geflashed ( Pli Jade )

 

Niets helpt. Ik ben toch al zo'n 3 uur bezig.

Het begint op een voedingsprobleem te lijken. Het betreft een hardeschijf Western Digital WD1600BEVS Sata. De dreambox is van oktober 2008 ( serienr: 8A14.............). Externe voeding is een standaard 3 A 12 V dc voeding.

Buitenopstelling is een Big Bisat met spaun committed switch: diseqc 1 : Astra 19.2; diseqc 2: Astra 23,5; diseqc 3 Astra 28.2; diseqc 4: Hotbird.

 

Wie heeft dit eerder mee gemaakt ? En heeft misschien een oplossing.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt me stug. Ik heb nu de volgende testopstelling:

 

SATA hardeschijf via een externe voeding. Hardeschijf bevindt zich buiten de dreambox, maar wel aangesloten op de interne SATA aansluiting.

Resultaat: geen signaal.

Vind wel, dat de SATA aansluiting nogal los op het moederboord zit.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit probleem ook gehad.

Zie in volgend draadjeWeigert opname af te spelen vanaf interne HDD

 

Ik heb jouw probleem meermaals gezien op de db800. Het probleem heb ik nooit gefixed met 1 of andere wijziging. Alleen door te herbooten, totdat ik opnieuw een signaal had.

 

 

ps. Deze db800 staat nu bij mijn ouders te draaien zonder problemen, met het enige verschil dat er maar 1 LNB(Astra1) wordt gebruikt (voorlopig).

 

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
maar wel aangesloten op de interne SATA aansluiting.


Welke SATA aansluiting heb je gebruikt?
Edit: Is een 800 zie ik, die heeft er maar één.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk, dat deze dreambox retour winkel gaat. Hij boot nu helemaal niet meer. Het is voor mij duidelijk dat het een voedingsprobleem is. Waarschijnlijk in de dreambox zelf.

Ik zal nog proberen, dat hij serieel is te benaderen. Ik denk het overigens niet dat het gaat lukken. Het schermpje blijft ook donker.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Dit heb ik gedaan via een USB setje voor hardeschijven.


Heb je nu een USB convertor in gebruik, of rechtstreeks op de SATA controller?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rechtsstreeks erop. Maar ook daarvoor ging het niet. Ik heb van alles al geprobeerd, maar het gaat niet.

Dus met een sata kabel van intern sata aansluiting naar een sata 2,5 duims harddisk. Eigenlijk precies zo, wanneer het aansluitkabeltje van dreambox erop zit. Voeding kwam van een externe bron, welke geschikt is om harddisks te voeden.

Maar daar ligt het probleem niet. Ik heb waarschijnlijk een slecht werkende box.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
een sata 2,5 duims harddisk.


2.5 inch, maar dit terzijde.
Welke image jeb je erin staan dan? Heb al tig HD`s ingebouwd bij die dingen maar nooit problemen gehad.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je al kon lezen: Pli Jade. Maar ik kan me niet indenken dat de oorzaak schuilt in deze image.

Maar ik zal proberen te flashen met orginele dream image. Als het probleem blijft bestaan, gaat deze retour.

 

P.S. Ook een andere buitenopstelling geeft geen oplossing. Net uitgetest.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het niet, Henksat. Momenteel heb ik opstart problemen zonder harddisk.

Maar afijn ik zal eens een andere harddisk gaan proberen, wanneer ik deze dreambox weer werkend heb. Normaal gesproken, ben ik heel wat gewent, maar deze dreambox houd me wel heel lang bezig.

 

Ik heb nu net weer contact via de webbrowser. Maar wanneer echter het vensterje niet oplicht, is deze dreambox ook via dreamup / nulmodem niet te bereiken.

 

Ik zet er nu een orginele dream image erop.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de webbrowser blijft image hangen bij het booten. Nu een poging via dreamup / nulmodemkabel.

Het moeilijk opstarten blijft ( diverse keren de stekker ( 12 volt ) erin en eruit halen tot ik weer iets kan ondernemen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...